recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt mini-DV bånd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketØdelagt mini-DV bånd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: Ødelagt mini-DV bånd?
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 11:07

Hej venner,

Jeg har et Sony DCR-HC17E video-cam som har fungeret fint i 3 år.

Nu er det begyndt at hakke lidt når jeg spoler og lave lidt "mosaik" i optagelserme. Jeg har så læst mig frem til at det er tid til et rensebånd, hvilket jeg netop modtog i går og afprøvede med det samme.

Desværre så løste det ikke mit problem, som er, at et specielt bånd vil den ikke afspille og den skriver en fejlkode i kameraet som svarer til løsningen at jeg skal isætte et andet bånd...men det løser jo ligesom ikke mit problem med det nuværende bånd. Problemet er at jeg ikke kan huske hvad der er på dette bånd. DVS. det KAN være gammel ferie som forlængst er kopieret til DVD, eller det KAN være nye optagelser af vores nyfødte søn  hvorom alting er, er jeg meget interesseret i en mulighed for at få dette tjekket og om man evt. kan redde indholdet over på en DVD? Det skal siges at båndet maksimalt er brugt 3-5 gange, hvilket jeg ikke anser for kritisk, men jeg har straks købt 5 nye bånd til erstatning af de gamle.

Håber meget på hjælpfulde svar.....mange tak...

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 11:50

3 år uden rensebånd, det er ikke godt.

Har du prøvet at køre rensebåndet flere gange? (må dog heller ikke køres for tit, da det slider på hovedet).

Kender du evt. andre med minidvd kamera, hvor du kan prøvet båndet i?

Jeg har 2 kameraer med minidv. Mit gamle JVC fik også problemer med båndene engang imellem. Nogle af optagelserne gav mere seriøse fejl på mit Canon kamera, når de afspilles der. Men der er også bånd, som JVC ikke vil afspille mere, de virker fint i mit Canon.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu