Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
|
Emne: Ødelagt tv med forsikring? Sendt: 18-Juli-2011 kl. 11:43 |
Hej alle
Et simpelt spørgsmål. Jeg har et gammelt tv med 5 års forsikring på, men nu er det gået i stykker. Jeg kan læse fra betingelserne at man så får et tilsvarende tv. Det tv her er med fuld HD, men jeg kan se at der findes en billig variant af samme mærke, dog uden fuld hd. Jeg kunne forestille mig de ville gå ind og dække med dette tv, men ville man kunne argumentere for det ikke er "tilsvarende" tv - godt nok er det nyere men vel egentlig en forringelse?
Det er mere så jeg ved hvordan jeg er stillet, hvis det er. Nu må vi se hvor "flinke" selskabet er mht. ombytning.
Jeg har valgt at holde navne og produkter ude af indlægget her da det mere drejer sig om et generelt spørgsmål og ikke case-specifikt.
På forhånd tak.
|
Mvh.
Casper
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 4378
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 11:52 |
I flere tilfælde tidligere har kunden kunne argumentere for sine specifikke behov, og derved sandsynliggøre at en ombytning til en inferiør model var uberettiget. Ser man udelukkende på specs (hvilket jo faktisk kommer dig til gode i dette tilfælde), så er der ingen garanti for at det nye TV er ligeså godt.
Andre eksempler kunne være, at TV'et er indkøbt pga. designet, hvorfor man pludselig er ude i personlige præferencer, som en forsikringsagent ikke kan vurdere selv.
Under alle omstændigheder, så skal du ikke lade dig spise af med hvad som helst. De her forsikringssager ender ofte i - hvad jeg vil beskrive som - skamtilbud, som bestemt ikke stiller kunden i samme situation som før uheldet.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 14:21 |
Yakken skrev:
I flere tilfælde tidligere har kunden kunne argumentere for sine specifikke behov, og derved sandsynliggøre at en ombytning til en inferiør model var uberettiget. Ser man udelukkende på specs (hvilket jo faktisk kommer dig til gode i dette tilfælde), så er der ingen garanti for at det nye TV er ligeså godt.
Andre eksempler kunne være, at TV'et er indkøbt pga. designet, hvorfor man pludselig er ude i personlige præferencer, som en forsikringsagent ikke kan vurdere selv.
Under alle omstændigheder, så skal du ikke lade dig spise af med hvad som helst. De her forsikringssager ender ofte i - hvad jeg vil beskrive som - skamtilbud, som bestemt ikke stiller kunden i samme situation som før uheldet. |
Kommer vel an på forsikrings selvskab. Har netop selv fået erstatning fra en forsikring, dog med en computer. Kan bestemt ikke klage, hurtig service og ingen bøvl overhovedet.
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2323
|
Sendt: 18-Juli-2011 kl. 14:32 |
Tak for input.
Det her er en af de famøse produkt forsikringer som man kan tilkøbe til tv, så selv om de sikkert er fine frygter man altid unødig bøvl målt imod ens "faste" forsikringsselskab.
|
Mvh.
Casper
|
Thaysenkøhler
Junior bruger
Oprettet: 01-Juli-2011
Sted: Varde
Point: 31
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:12 |
Arbejder selv i en radio/tv forretning og sidder tit med reparations/ forsikrings sager. Vil afgjort mene at du ikke skal lade dig "spise af" med et HD Ready tv når det ødelagte var Full HD, da du i så fald bliver dårligere stillet. Hvis det er købt i en fysisk butik, og forsikringen også købt der, vil de forhåbentlig snakke din sag, overfor forsikringsselskabet og gøre hvad de kan for at du får et der er lige så godt eller bedre hvis muligt.
|