recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ødelagte HDMI kabler, hvad nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketødelagte HDMI kabler, hvad nu?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: ødelagte HDMI kabler, hvad nu?
    Sendt: 26-December-2008 kl. 01:16

Hej.

Jeg har 2 stk. clicktronick HDMI kabler som desværre er gået i stykker.

De er gået i stykker på den måde så den metal afskærmning der er uden om selve stikket ikke sidder fast mere i nogen af enderne! Det lyder måske lidt underligt men sådan forholder det sig desværre.

Jeg har ikke "voldtaget" mine stik, det ene er gået fra min ps3 til min reciever (0.5m) og er godt nok blevet lidt bøjet men ikke værre end til mit tv, og det andet er gået fra receiveren til min computer (7.5m) så jeg kan ikke se hvordan de skulle gå i stykker på den måde

Til at starte med bed jeg ikke så meget mærke i det, det var godt nok skide irriterende at de bare kunne "falde" fra hinanden men de kunne jo også fint samles igen, men nu er der åbenbart ingen af dem som virker på den ene eller anden måde, ingen lyd, ingen billede

Jeg har tjekket med det kabel som går fra tv til reciever og det virker udemærket så det er altså ikke bare HDMI udgangen til min ps3 der er i stykker, det ene kabel virkede forresten heller ikke ude ved mine forældre så det er heller ikke min receiver.

Jeg synes at det virker underligt at et kabel, jeg har købt i av-connection for netop at få lidt bedre kvalitet end i fona, bare sådan går i stykker på den måde, det sjove er at det kabel som bliver mest bøjet er det lidt billigere kabel som går fra tv til receiver og det fejler intet..

Mit spørgsmål er så om jeg kan få byttet dem der er i stykker? jeg har ingen kvittering på nogen af dem og det på 0.5m har jeg prøvet og lime lidt så ved ikke lige om de acceptere det.

Jeg kender ikke rigtig av-connection men der står godt nok på deres hjemmeside at clicktronick yder 10 års garanti på deres produkter så håber da at det også gælder når man ikke har nogen kvittering.

Indtil videre bliver jeg jo så bare nød til at nøjes med mit møg scart stik som følger med til ps3'eren indtil butikkerne åbner på lørdag..

Havde ellers lige set frem til at pløkke monstre i Resistance 2 og se Batman the dark night i HD men det bliver så ikke lige med det samme..

Redigeret af SteffenD89 - 26-December-2008 kl. 01:24
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 12:10

SteffenD89

HDMI er beregnet til blive sat på. Og aldrig mere flyttet, dette er et udemærket eksempel på Indbygget forældelse.

I militært grej er der nogen gange skruet en ekstra Metal box på. Hvor man går over til ledninger som kan flyttes.

Hvis dette er sort tale prøv da sammenligne med VGA forbindelsen mellem Computer og Skærm. Nå nej nu gælder kvalitet ikke, sorry _______

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 13:40

Jeg fik byttet mine kabler uden problemer, jeg har i stedet fået 2 stk. supra kabler og det hele kører igen =) 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu