recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Delay på Home Trio (Forsinket signal)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDelay på Home Trio (Forsinket signal)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af teamdfa teamdfa skrev:

Jeg kan måle 8 sekunders forsinkelse.

Ok, hvad i landet er det?
Bare for at se om der skulle være geografisk forskel.

Flere må gerne melde ind, tak :-)
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

Netop Bingo Banko fungere ikke ved at være hurtigst... Man ringer op og får at vide, at de ringer tilbage hvis man bliver udtrukket... Sådan tror jeg at det fungere ved mange af sådanne programmer...

-CITAT TV2-

Spil Bingo Banko på TV 2

Hver lørdag spiller vi Bingo Banko på TV 2. For at spille med, skal du selv printe dine plader ud. Du kan printe lige så mange plader, du har lyst til. Spillepladerne er gratis.

Hav pladerne klar, når vi blænder op for showet. Det er bare om at spille med efterhånden som numrene trækkes.

Vi spiller tre spil: 1 række, 2 rækker og pladen fuld. Får du bingo i et af de tre spil, skal du være hurtig på tasterne og ringe ind til studiet på 70 11 49 09.

Du skal oplyse det kontrolnummer, der står nederst på hver plade. Kun hvis du er den første, der kommer igennem til studiet med godkendt kontrolnummer, har du mulighed for at vinde de store præmier.

-CITAT SLUT-

Fremgår tydeligt at det handler om at ringe ind først.

Men nu har jeg før haft en række og da jeg ringede op, blev jeg informeret at de havde registreret mit opkald og ville vende tilbage når de havde trukket lod! Det var i forrige sæson - om det er lavet om i år, ved jeg ikke...
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:09

Netop Bingo Banko fungere ikke ved at være hurtigst... Man ringer op og får at vide, at de ringer tilbage hvis man bliver udtrukket... Sådan tror jeg at det fungere ved mange af sådanne programmer...

-CITAT TV2-

Spil Bingo Banko på TV 2

Hver lørdag spiller vi Bingo Banko på TV 2. For at spille med, skal du selv printe dine plader ud. Du kan printe lige så mange plader, du har lyst til. Spillepladerne er gratis.

Hav pladerne klar, når vi blænder op for showet. Det er bare om at spille med efterhånden som numrene trækkes.

Vi spiller tre spil: 1 række, 2 rækker og pladen fuld. Får du bingo i et af de tre spil, skal du være hurtig på tasterne og ringe ind til studiet på 70 11 49 09.

Du skal oplyse det kontrolnummer, der står nederst på hver plade. Kun hvis du er den første, der kommer igennem til studiet med godkendt kontrolnummer, har du mulighed for at vinde de store præmier.

-CITAT SLUT-

Fremgår tydeligt at det handler om at ringe ind først.

Men nu har jeg før haft en række og da jeg ringede op, blev jeg informeret at de havde registreret mit opkald og ville vende tilbage når de havde trukket lod! Det var i forrige sæson - om det er lavet om i år, ved jeg ikke...

Ok, men sådan gør de så åbenbart ikke nu.
Jeg spillet med i går og her er der så præmie til den der først ringer ind som har banko og så er der til den der var lige ved og næsten som de kalder det.

Så hvis man som Teamdfa der har svaret at han har 8 sek. forsinket signal på hans Home Trio, så var hans chancer for at komme først igennem til Bingo Banko meget små, da alle andre vil havet nået og kunne ringe op før hans selv fik sit banko vinder nummer 8 sek. senere.

Så har man Home Trio, så glem alt om at spille Bingo Banko på TV2, man har ikke en chance for at vinde.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 16:59
Det kan også være et problem i forbindelse med live sportsbegivenheder.

Til VM i fodbold sad jeg og så en kamp hos en ven over Stofa Kabel-TV. Nogle af hans naboer så også kampen, og hos dem var signallet tydeligvis et par sekunder foran vores. Det endte med at ødelægge kampen fuldstændigt, da vi kunne høre i forvejen hver gang der var en stor chance eller et mål.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:19

Ok, men sådan gør de så åbenbart ikke nu.
Jeg spillet med i går og her er der så præmie til den der først ringer ind som har banko og så er der til den der var lige ved og næsten som de kalder det.

Så hvis man som Teamdfa der har svaret at han har 8 sek. forsinket signal på hans Home Trio, så var hans chancer for at komme først igennem til Bingo Banko meget små, da alle andre vil havet nået og kunne ringe op før hans selv fik sit banko vinder nummer 8 sek. senere.

Så har man Home Trio, så glem alt om at spille Bingo Banko på TV2, man har ikke en chance for at vinde.

Læser du ikke, hvad der står på TV2's hjemmeside?

Der står jo ikke noget om man skal ringe først op for at komme hurtigst igennem til studiet.
De trækker rigtigt nok lod og ringer tilbage, så tag lige en slapper. Det er da utroligt du ikke er lydhøre overfor folk der har prøvet det, samt deres egen telefonsvare.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Læser du ikke, hvad der står på TV2's hjemmeside?

Der står jo ikke noget om man skal ringe først op for at komme hurtigst igennem til studiet.
De trækker rigtigt nok lod og ringer tilbage, så tag lige en slapper. Det er da utroligt du ikke er lydhøre overfor folk der har prøvet det, samt deres egen telefonsvare.

SLAP DA SELV AF!!!!!!

DET STÅR SGU DA SORT PÅ HVIDT AT DET HANDLE OM AT KOMME FØRST IGENNEM!!!

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:34

SLAP DA SELV AF!!!!!!

DET STÅR SGU DA SORT PÅ HVIDT AT DET HANDLE OM AT KOMME FØRST IGENNEM!!!

Jeg gider ikke diskutere det.

Men der er jo ingen grund til at være så selvsikker, når flere har skrevet at de rent faktisk har oplevet det anderledes end du lige mener.
Selvfølgelig handler det om at komme først igennem til studiet. Altså komme ind og tale med værterne.
Men hvis du ser på det så er der rigtig mange der har bingo, og derfor ringer ind. For så at det skal være lidt fair ringer de tilbage til en tilfældig.

Ellers gav det heller ikke meget mening at blive ved med at trække tal ud efter folk havde Bingo. (Og ja det gør de, hvis du ser den mega bunke af indsendte plader)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:21
men det med foldbold har jeg også oplevet, alt hvad jeg ser af fodbold i lejligheden bliver ødelagt af at naboen ser yousee analogt og jeg digitalt...

Du jubler lige 1-2 sekunder før det sker hos mig, Det føler jeg til tider an være frustrende at høre på.. man når aldrig selv at opleve den der... GÅR DEN NU ind..

Personligt var jeg lige ved at gå over og give ham min Samsung boks hvis han gad love at sætte den til...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 13:05
Er der nogle der ved hvem der får det hurtigste (eller mest "live") signal fra DR og TV2?

Er det de der ser TV over dvb-t der får det hurtigst?

Parabol kan vel ikke være det, da signalet skal sendes ud til satellitterne og tilbage igen.

IP-tv heller ikke, da signallet omkodes.

Men hvad med de forskellige kabel-tv udbydere, de får vel i princippet signal direkte fra DR og TV2?

Redigeret af AarhusBruger - 19-Oktober-2010 kl. 13:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 13:11

Terrestisk er jo direkte, de øvrige udbydere har en ubetydelig forsinkelse på 1-2 sek højst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Terrestisk er jo direkte, de øvrige udbydere har en ubetydelig forsinkelse på 1-2 sek højst.

Men det kommer vel an på hvordan signallet kommer frem til masterne til at begynde med?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:24

Ja, der kan jo også sagtens være en forsinkelse inden det kommer ud på senderne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu