recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dele subwoofer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dele subwoofer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dele subwoofer?
    Sendt: 02-December-2014 kl. 21:52
Hurtigt spørgsmål.
Jeg har lige købt et par Q Acoustics 2020i til min Sonos:Amp. Dejlige højttalere, men kunne godt tænke mig lidt mere bund.
I samme rum har jeg et KEF 5.1 med en aktiv subwoofer sluttet til en Yamaha receiver og tv. Nu tænker jeg, kan man splitte indgangen til subwooferen, for eksempel med et RCA split-kabel med to hunstik i? Jeg kommer ikke til at have begge forstærkere tændt på samme tid, så der kommer ikke signalforvirring, men bliver der et tab i signal ved at splitte?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:58
Du splitter ikke, du forbinder to udgange og det duer ikke!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Hurtigt spørgsmål.
Jeg har lige købt et par Q Acoustics 2020i til min Sonos:Amp. Dejlige højttalere, men kunne godt tænke mig lidt mere bund.
I samme rum har jeg et KEF 5.1 med en aktiv subwoofer sluttet til en Yamaha receiver og tv. Nu tænker jeg, kan man splitte indgangen til subwooferen, for eksempel med et RCA split-kabel med to hunstik i? Jeg kommer ikke til at have begge forstærkere tændt på samme tid, så der kommer ikke signalforvirring, men bliver der et tab i signal ved at splitte?

Det kan du godt men du skal have sådan en her imellem de 2 apparater og subwooferen

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:38
Subwooferkabel er vel ikke andet end et kabel med RCA stik i begge ender. Jeg kan se at boksen der linkes til er til alm. stereo RCA. Vil den du til subwooferkabler? Og så ser det pissebesværligt ud at skulle rode med sådan en omskifter.

Hvorfor kan man ikke forbinde to udgange, hvis de kun er aktive uafhængig af hinanden?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:45

Subwooferkabel er vel ikke andet end et kabel med RCA stik i begge ender. Jeg kan se at boksen der linkes til er til alm. stereo RCA. Vil den du til subwooferkabler? Og så ser det pissebesværligt ud at skulle rode med sådan en omskifter.

Hvorfor kan man ikke forbinde to udgange, hvis de kun er aktive uafhængig af hinanden?

Det er pga impedanserne.

Hvis ikke det ligefrem skader apparaterne (Tror jeg nu ikke), så vil signalet blive kvalt.

Så med en enkelt subwoofer er der kun 2 muligheder

1: En omskifter
2: Skift kabel hver gang 

Mht om det er besværligt, så er det jo bare at dreje en enkelt gang på knappen for hver gang der skiftes anlæg Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 00:23

Det samme kunne du jo sige, hvis du koblede to forstærkere på en højttaler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 06:27
Nå, øv.
Den der omskifter, vil den så virke med to enkelte subwooferkabler ind og et enkelt ud, hvis bare de sidder på samme fase?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 11:35

Nå, øv.
Den der omskifter, vil den så virke med to enkelte subwooferkabler ind og et enkelt ud, hvis bare de sidder på samme fase?

Jep
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 00:17
Den bedste og nemmeste løsning i hverdagen er en lille 2-kanals mixer, så du kan få lyden fra begge signalkilder på samme tid. De kan fåes fra 300kr og op. fx  http://www.4sound.dk/studie/mixere/analoge-mixere/behringer-xenyx-502 (stabil og virkelig god lyd til pengene, så længe der ikke skrues på den hver dag)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu