recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dele subwoofer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dele subwoofer?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 08:54
Jeg tror du skal gøre som Henrik siger. Kør da reolhøjttalerne over surround receiverens zone 2 og så bare nøjes med den ene.. 
Til top
PappaPunk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2014
Sted: -
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:12
Kan subben spille med på den måde? Og er kvaliteten af zone 2 okay til stereo?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg tror du skal gøre som Henrik siger. Kør da reolhøjttalerne over surround receiverens zone 2 og så bare nøjes med den ene.. 
Lyder fornuftigt med den løsning på en VSX-930.
Dog er der måske en begrænsning, se engelsk manual side 21 punkt [F]: 
(The selection of input devices is limited.)

Ved ikke lige hvad det dækker over?

Mvh. JørgenT
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af PappaPunk PappaPunk skrev:

Subwooferen er sandsynligvis ikke aktiv i zone 2. Kan faktisk ikke komme i tanke om en løsning, uden at det bliver Storm P.

Redigeret af Trumle - 25-November-2015 kl. 09:22
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Subwooferen er sandsynligvis ikke aktiv i zone 2. Kan faktisk ikke komme i tanke om en løsning, uden at det bliver Storm P.
Det har du da faktisk nok ret i.  Ouch
En delvis løsning kunne være højttaler omskifter på front L/R main zone. Men så vil evt. kalibrerings opsætning kun passe på det højttaler sæt der er valgt under kalibrering.  Confused
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:32
Hmm.. I har begge ret... Øv øv...
Hvad så hvis løsningen med separat stereo forstærker tilkoblet av receiveren. Kan subben spille med på den måde?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:33
PappaPunk.

Har du højttalerne, eller skal de først indkøbes? Hvis du ikke har købt dem, så vil jeg råde dig til at smutte en tur til Århus (Tapeconnection), og så få noget ordentlig vejledning!
Som det er nu, er det noget gætværk, hvad du vil, hvorfor og hvordan.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:37

Hvad så hvis løsningen med separat stereo forstærker tilkoblet av receiveren. Kan subben spille med på den måde?

Som udgangspunkt - NEJ!
Hvad hvis begge forstærkere er tændt, brumsløjfe o.s.v.

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 09:38
De er endnu ikke indkøbt Henrik. Og rådet er fornuftigt. Tapeconnection eller Av Connection har super medarbejdere der kan svare på alt! ☺
Spørgsmålet var også ren spekulation, da jeg bare undrede mig over om det overhovedet var muligt.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 10:03
Som nævnt virker det lidt som en Storm P-løsning du har gang i.

Når nu det er i samme rum, så ville jeg anbefale at bruge alle pengene på at gøre 5.1-setuppet så godt som muligt, og så bruge det til stereo også. Jo færre højttalere du skal købe, desto bedre kvalitet har du råd til.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 17:30
Det er vi ikke uenige om. Min anke er dog at jeg desværre må vælge andre fronter end Bronze 2,da de ganske enkelt ikke kan være der i dybden. Jeg har plads til fronter/stereo på Ca 12 cm og ved godt at der findes mange gode alternativer. Det er bare ikke ønske højttalerne det kan blive så
I skal alle have tak for hjælpen og de gode forslag!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 18:52
Hvordan har du tænkt dig at indrette stuen?

Hvis du vil lave både et 5.1 og et 2.1 setup, har du enten en stor stue, ellers kommer højttalerne til at stå oveni hinanden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu