|
Dele subwoofer? |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
12cm i dybden er virkelig ikke meget til et sæt højttalere, er der virkelig ikke andre muligheder, f.eks. et sæt pæne gulvhøjttalere?
Redigeret af HenrikStevn - 25-November-2015 kl. 20:57 |
|
![]() |
|
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Jeg forsøger lige senere i aften, at skitse lidt tegn og gæt i paint, så jeg kan vise hvad problemet med pladsen er.
|
|
![]() |
|
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Hermed en grov skitse fra paint, der måske kan forklare mit ønske og dilemma
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Jeg har det fint med at stereo og surround (film) delen er skilt ad. Det jeg så bare håbede på, var at jeg kunne nøjes med een subwoofer. Gerne av-receiver til at spille både film OG stereo, men kræver det en dedikeret stereoforstærker som tilsluttes av, så gør det ikke noget.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Er det ikke bare at købe nogle ordentlige gulvhøjttalere til stereo?
Så behøves du ikke at bruge sub til den, når det er til musik. Dermed kan du køre dem på zone 2 på en surroundforstærker. Dit surroundsetup kommer til at være noget kompromisfyldt, med yderst tynde højttalere tæt på tv og baghøjttalere tæt på hovederne af dem der sidder i hjørnesofaen. Med små fronter, skal subben også spille en stor del af bassen. Dermed går det ikke at den er så langt væk fra den andre højttalere i surroundsetuppet. Klaus |
|
![]() |
|
Klaus@ Gulvhøjttalere er bestemt en mulighed, men er der nok kraft i en av receiver til at trække sådanne fornuftigt? Zone afgiver vel ikke mindre udgangseffekt end andre tilslutninger?
Korrekt at subben ikke vil stå helt optimalt i forhold til de mindre surround højttalere, men har intet andet alternativ til placering,så det kan der desværre ikke ændres på. |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Gulvhøjttalere er for det meste faktisk mere effektive end reolhøjttalere, og kræver derfor mindre effekt for at spille ved samme lydniveau. Større højttalerenheder skal ikke arbejde lige så hårdt som mindre enheder for at flytte samme mængde luft. Så hvis det er effekt nok til små reolhøjttalere, så er der helt sikkert også effekt nok til store gulvhøjttalere :-)
|
|
![]() |
|
Henrik@ Et sæt gulvhøjttalere vil jo løse problemet med det samme!
![]() Var dog slet ikke klar over, at de ville kunne trækkes fornuftigt via zone 2. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Taget i betragtning af at min surroundforstærker kan slæbe et sæt DLS R66 forholdsvis ubesværet, så vil jeg sige ja. Har en Marantz SR5004 (købt brugt to år gammel for 1/3 af nyprisen) sammen med et sæt DLS R66 (købt 6 år gamle til 1/3 af nyprisen). I køkkenet på Zone 2 er der et sæt DLS R50 (købt 7 år gamle til 1/6 af nyprisen). I køkkenet kan der også komme rimeligt skub på. De små satan'er er altså overbevisende.... Klaus |
|
![]() |
|
På min forstærker er der samme effekt i alle udgangstrin. Klaus |
|
![]() |
|
Så er det ikke utænkeligt, at jeg vælger et par fede gulv fronter
![]() Dog finder jeg det stadigvæk meget underligt (og i min verden meget mangelfuldt) at en helt moderne up to date receiver, ikke kan køre et 2.1 og 5.1 sæt separat. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det finder jeg ikke underligt, da jeg tror du er den første jeg er stødt på, som ønsker dette. De (få) som ønsker at køre flere sæt højttalere, ønsker at bruge det netop som zone 2, 3 o.s.v. Men du kan jo stadig køre signal til en separat forstærker - også en med en SUB-udgang. Du kan blot ikke bruge én SUB til begge forstærkere! Så hvad er det du mener, ikke er "up to date"? M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |