|
Dele subwoofer? |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, rigtig fin forstærker.
MEN! Som nævnt tidligere, vil du med stor sandsynlighed få problemer med elektrisk støj (brumsløjfe). Hvorfor? Jo, fordi du laver en elektrisk "ring", mellem apparaterne. Receiver og forstærker er forbundet med signalkabel OG receiver og forstærker er forbundet gennem subwooferen også. Det betyder at de er stelforbunden dobbelt. Dette kan virke selvforstærkende på støj/brum. Dernæst er tidligere nævnte problem, med belastningen på SUB'ens indgang og på apparaternes respektive udgange. Selvom sub'en har en højre og en venstre indgang (+LFE), så er de alle forbindet internet i SUB'en - der er ingen galvanisk adskillelse. Ligeledes vil receiver og forstærker "se hinanden" gennem SUB'en. D.v.s. at deres udgange belastes med SUB'ens belastning, men også med den anden enheds udgang. Du kan jo afprøve setup'et, og se om du er heldig, at du ikke får problemer - men nu er du advaret! Sørg for at få returret på apparaterne. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det handler i øvrigt ikke kun om forstærkeren har SUB-OUT, men også om der er frekvensregulering/frekvensbeskæring på. Kig i brugsforvirringen og se, om frekvens på SUB-udgangen bliver beskåret - og om det evt. kan justeres (frekvens og styrke).
M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 27-November-2015 kl. 00:15 |
|
![]() |
|
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Så skåret ud i pap, så læser jeg det sådan, at det godt kan lade sig gøre rent praktisk, men grundet ovenstående, så kan det ikke tilrådes.
![]() |
|
![]() |
|
Grundlæggende ja. Er du heldig fungerer det (omstændeligt og Storm P.), er du uheldig - bøvl og støj.
M.v.h. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Der skal nok komme lyd ud, men jeg vil vælge at køre zone 2 på nogle ht der ikke nødvendigvis skal bruge en sub. Jeg har ikke læst hvad du vil bruge af signalkilder, men det vil også være mere simpelt med kun en forstærker. Der kan snildt være en del opsætning med en sub, og der er næppe mange der vil dreje bagpå den hele tiden for at tilpasse lyden til de to setup. Bemærk at ingen synes at det er en god ide det som du er i gang med. Zone 2 har lige så meget power som de andre udgange, men der kan være begrænsninger i hvilke signalkilder der kom komme ud af zone 2. Undersøg det inden at du køber.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Har nu gransket side op og ned i diverse manualer og det bekræftede hvad alle I godt folk allerede vidste og fortalte mig. Det er IKKE en holdbar løsning! Det bliver derfor separate 2.0 og 5.1 løsninger der kommer til at være. Stereo delen (musikken) har hele tiden været min største prioritering og det bliver så et par fuldfede Monitor Audio Bronze 6 koblet til en Yamaha r-n602. Film setuppet højest sandsynligt et alt i et Sony Bdv-n7200w. Har set mange film på forgængeren (7100) og synes det har været over forventning.
Tusind tak for alle råd og input til min stædige tråd! ![]() |
|
![]() |
|
Nej, nej, nej! La' nu være, med det Sony Setup!
Et helt Setup, bestående af kombineret receiver/bluray-afspiller, 5 højttalere og en sub, er ligegyldigt, når det kommer det lydkvalitet! Sættet har sågar været solgt på udsalg, til under 3.000,- (og der tjener de stadig penge!). Du vil få en lyd, som satte du fem transistorradioer op, sammen med en halvdårlig subwoofer. Jeg vil tro at centerhøjttaleren ikke lyder meget bedre end TV'ets højttalere. Du vil sikkert ikke få en tydeligere filmdialog ud af den, end du ud af TV'et. Og når bluray-afspilleren står af, efter 2,5 år, så skal du til at have en ekstern afspiller tilsluttet. Den indbyggede forstærker er så svag, at der ikke er nogen synderlig højttalerkontrol. Ingen detaljer, ingen kontrol over bassen o.s.v. Et sådant Setup vil blive kørt midt over, at et stereo-Setup, med et par gode højttalere! Mit råd (efter 25+ år i branchen): Køb for pokker hellere en nyere brugt receiver, og så et sæt gode brugte højttalere - evt. inkl. en centerhøjttaler! Det andet bliver én stor skuffelse, og min forudsigelse vil være, at i på et tidspunkt stopper med at bruge det, fordi i ganske enkelt ikke gider høre på lyden... M.v.h. P.S.: Ud over det, synes jeg at det er grimt som arvesynden! Og det er plastik med plastik på... |
|
![]() |
|
Men er jo som nævnt og vist på tegningen tidligere, meget begrænset af maks dybden på et 5.0 anlæg. Kald mig bare fan-boy, for det er jeg egentlig også, men hvad så med et sæt Monitor Audio Mass (5 styk) en fornuftig brugt eller relativt billig receiver og så en subwoofer? Ville det ikke være meget bedre end sådan et alt i et system?
|
|
![]() |
|
Det vil være LANGT bedre! Du vil få en langt mere detaljeret lyd, tidligere dialog, sammenhæng, fasthed o.s.v. Langt, langt bedre løsning!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Et spørgsmål om kvalitet ganske enkelt???
|
|
![]() |
|
Off topic, men er det muligt at få anbefalet en fornuftig subwoofer? Pris idé: 3000-4500kr. Den må gerne være så lille som mulig.
|
|
![]() |
|
![]() Igen - tænk hvor meget "kvalitet" der kan gå til hver enhed, når der har været en totalpris på 3.000,-? Kontra hvis du køber en nyere brugt receiver, til f.eks. 2.000,- som fra ny har koster 6-7000,-. Og det samme med SUB o.s.v. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |