|
Dele subwoofer? |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
PappaPunk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I see your point!
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Spøjst, subwooferen (brumkassen om man vil) vejer 300 gram mere end den ene af mine små køkkenhøjttalere (DLS R50, en lille reolhøjttaler), samtlige andre højttalere til sammen vejer det sammen som den anden af mine køkkenhøjttalere. Mit råd: Køb nogle ordentlige højttalere, dem vil du kunne bruge i årevis, også selvom forstærker og afspiller udskiftes. Det kan du spare penge på og få en lyd der er Sony anlægget meget overlegen. Klaus |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Jeg har været rigtigt glad for min Dali SWA 12, faktisk så glad at jeg købte en mere, for at få et mere jævnt lydbillede i min stue. Det kan være lidt drilsk at få ordentligt jævn basdækning i et almindeligt rum, og det kan hjælpe rigtigt meget at have to lidt mindre subs i stedet for én stor sub. Jeg gav 1200kr brugt for hver af dem. Jeg kører dem som mono og deler ved 60Hz til mine Adam-højttalere, det giver det bedste resultat i mit setup. Ifølge Dali går de ned til 27Hz, og det gør de teknisk set også, men omkring 30 eller 35Hz er nok mere realistisk ved et ordenligt lydtryk. Det er nu også fint nok til at give solidt bulder til film og en rigtigt lækker bund til musik. Det er ikke fladt til 20Hz sådan som idealet er for en hjemmebiograf, men de fleste vil nok bliver overrasket over hvor meget bas der alligevel er i de små kasser (ca. 42x42x45cm BxDxH). Jeg skærer alt under 25Hz væk i delefilteret (og overvejer at skrue op til 30Hz), så de ikke spilder forstærkerkraft unødigt på noget de alligevel ikke kan spille. Der skulle være et indbygget subsonisk filter i dem, men jeg ved ikke hvordan det er sat op, så jeg foretrækker at gøre det selv. Alternativt kan du kigge efter subs som DALI SWA 15 eller JBL 250P/260P, de skulle også spille rigtigt godt, og være til at købe brugt for godt under 4000kr, måske endda to for den pris hvis du er lidt heldig. Til et relativt lille rum vil en kæmpe monster-sub også bare være spild.
Redigeret af HenrikStevn - 29-November-2015 kl. 20:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |