recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dele til HTPC (helt ny)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDele til HTPC (helt ny)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Emne: Dele til HTPC (helt ny)
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:31
Står og overvejer at investere i en htpc, da jeg lige pt. bruger en gammel bærbar og må sige den kører lidt ustabilt. Så det eneste jeg beholder derfra er tv-tuneren fra terratec.

Jeg kan sagtens samle og har forstand på en alm. computer (synes jeg da selv :D), men har ingen anelse om hvor kraftig en htpc skal være. 
Kravet er bare at den skal kunne fungere som en slags medieserver, som skal kunne benytte online benyttelse (i stil af DVBviewer og DVBviewer recording service). Den skal kunne tage HD kanaler flydende og helst ikke være for strømkræven.

Af software har jeg indtil videre tænkt på DVBviewer og windows 7.

Nogle der har forslag til hvilke dele der er fornuftige? Her tænker jeg især på bundkort, grafikkort og cpu. Da jeg, som sagt, ikke ved hvor kraftige de skal være
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:02
Jeg går kun og venter på det bliver marts, så jeg kan anskaffe mig sådan en her:

Tror altså ikke det kan betale sig at bygge selv mere, da der efterhånden findes en del billige htpc'er på markedet, som klarer opgaven fint. Jeg har droppet at bygge selv Smile

ASRock har lignende produkt:

Priserne er nogenlunde ens og ligger et sted mellem 2.500 og 3.500 afhænig af model man vælger.
Tjek midtdata.dk og shg.dk for priser og leveringstid.

Jeg har bestilt den fra Asus og så kobler jeg en HDHomerun i måsen af den. Forventer at den erstatter min WD TV Live og min Linksys Media Extender.

jeg vil kører Win7 MCE (til tv) og Boxee (til afspilning af ALT andet)

Redigeret af MaVa - 18-Februar-2010 kl. 20:05
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu