|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() Sendt: 16-Marts-2010 kl. 08:25 |
|
Hej
Vi har kabel-TV igennem YouSee og det kører fint (med en Samsung 3126) - nu overvejer jeg at udskifte vores fiber-internet med YouSee's bredbånd
MEN - kan jeg være sikker på at det ikke ødelægger vores nuværende gode modtagelse af kabel-tv ? (det er jo trods alt samme kabel det skal igennem)
Jeg ved nemlig at kablet som går fra boksen ved vejen og ind til huset, har en del mere tab end normalt - men på trods af det har vi perfekt digitalt signal
Mvh.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Jeg har ikke hørt om nogen der skulle have fået forringet deres tv signal efter at de har fået bredbånd. Alternativt kan man sætte en forstærker på med returvej.
Men jeg er lidt nysgerrig over hvorfor du ønsker at nedlægge internet igennem fiber til fordel for bredbånd? Fiber har langt mere båndbredde og bedre ping tider end ADSL og kabelmodem. |
||
![]() |
||
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
|
Jeg har både Yousee internet og kabeltv og det virker perfekt. Og her i byen (Randers) er yousee internet det mest stabile, har haft det over et år og har aldrig mistet forbindelse, hvorimod mine svigerforældre har fiber og det er meget ustabilt, selvom der har været tekniker og det hele på.
|
||
![]() |
||
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
|
Hej
Forstærker på returvej ? - hvordan fungerer det ?
Grunden til skift fra Fiber (Sydfyns Intranet) er at de opkræver 469,- for en 20/20 linie - og det har jeg egentlig slet ikke brug for. Hos YouSee kan man få en 12/1 for 249,- og så kan jeg samtidig se TV på computeren
Men du har da helt ret - rent teknisk er fiberløsningen betydelig bedre.
Desuden har Sydfyns intranet en elendig support (svarer ikke på mails og tlf. support lukker kl. 15.00 - dvs. inden man kommer hjem fra arbejde)
Mvh.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du skal lige være opmærksom påat hvis du får Webspeed, og har Interaktive tjenester på Samsungboxen, så skal du for at det stadig virker forbinde den til Routeren, den vil ikke længere kunne få forbindelse via antennekablet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Det kan jeg dælme heller ikke forstå, for fiber er fremtiden og er langt bedre end det kabel internet fidus at Yousee tilbyder. Jeg ville under ingen omstændigheder skifte fiber ud til fordel for det kabel internet fidus at Yousee tilbyder, som btw mine forældre har oplevet flere gange har været nede siden de fik det i 2008, den seneste er ikke mere end lidt over 1 uge siden. Forresten ang. driftsforstyrrelser hos Sydfyns Intranet, har du der undersøgt deres egen drifts info på deres hjemmeside inden du forsøgte på at kontakte dem ? http://sydfynsel.dk/driftsmeddelelser.htm Generelt ser det ud til ganske alm. drifts forstyrrelser som alle kan være udsat for, om det så er fiber, kabel-tv eller kobber internet brugere. Nogle af dem er enda listet som planlagte nedlukninger grundet vedligeholdelse. Ikke noget jeg ville skifte min internet ud for i håb om at få noget bedre via. kabel-tv, som du bestemt ikke vil få hos Yousee. Redigeret af Aspagilus - 16-Marts-2010 kl. 14:02 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej
Ja, jeg har tjekket deres supportside, men det nedbrud der har været, har ikke stået opført dér ?!
Det er nu heller ikke ustabilitet der er problemet, men derimod prisen - 467,-/mdr for en 20/20Mbit, sammenholdt med 299,- for en 20/2Mbit hos YouSee.
Oploaden har jeg ikke så meget at bruge til, downloaden er fin (også selvom den kun var 10) og pingtider er ikke supervigtigt da jeg ikke spiller CS eller andet "skrammel"
![]() Oven i det, så får jeg WEB-TV og YouSee-play
Og skulle det endelig vise sig at være noget skidt, så koster det ikke noget at ryge på SydFyns intranet igen.
Jeg er slet ikke i tvivl om at kvaliteten på fiberforbindelsen er bedst - men regner bestemt med at kvaliteten på youSee er "god nok" - det kommer jo an på hvad og hvor meget man skal bruge det.
Lidt at sammenligne med biler - en Ford er et ganske udemærket transportmiddel (med mindre man skal langt
![]() Mvh.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Radiomanden
OK - intet problem, jeg har alligevel en switch liggende til HTPC og PS3
Men hvorfor - er der ikke "plads" i kablet eller ?
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8644 |
![]() |
|
Så vidt jeg husker dæmper den splitter der skal i antenneboksen signalet med 4dB, men det burde under normale forhold ikke betyde noget.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er noget med 2 Modem på samme forbindelse, det virker ikke.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Jeg har haft et par problemer med internet gennem YouSee.
Det skillefilter som deler signalet mellem tv og data dæmper signalet, så hvis man ligger lige på grænsen kan det være at man ikke kan se tv perfekt efter det er monteret. Jeg har modemet placeret et stykke fra det sted hvor kablet komme ind i huset. Det betød at modemet ikke altid kunne råbe centralen op og internet forbindelsen forsvandt. Jeg løste det ved at skifte min antenneforstærker ud men en med aktiv returvej (ikke kun passiv returvej). |
||
![]() |
||
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|
Vi har Fascom/Arrow net som internet udbyder og Yousee som TV leverandør, og det kører flot, der har været meget bøvl, og stadig kan DR HD lagge ved SeForFra, men ellers fint,,, PSPS
Det er godt nok dyrt for 40/40, vi har 60/60 her for 385kr og 20/20 for 240kr og 10/10 for 85kr.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |