|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() Sendt: 24-Februar-2010 kl. 10:44 |
Jeg har et setup hjemme med trådløs internet via en D-link router. Jeg har sat en WPA54G op i AP Mode, så den kan 'logge på' det trådløse net.
Den forbinder så på skift min Yousee HD boks, Xbox 360 til internettet, ved at netkablet flyttes imellem dem. (lidt bøvlet)
Kan man sætte en Hub eller en switch sammen med WPA'en?
Jeg overvejer også den skal trække en WD TV Live HD i den nærmeste fremtid.
Hvis det kan sættes sammen?
Altså skal WPA sættes i Wan stik og resten i port 1, 2, 3, 4?
Jeg overvejer også at kable nettet via elnettet med en D-link DHP 343. Er det en god løsning til prisen?
Jeg håber der er nogle der erfaringer med dette?
|
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Ja, det burde virker fint, sådan som du beskriver det.
De fleste switches har i dag ikke ikke en decideret uplink/ WAN port, men kan benytte en hvilken som helst port som uplink til dit AP. Jeg har ikke leget med netværk via strømkablerne, men det er der andre herinde der har, så prøv at søge lidt efter erfaringer. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Hej Mokuer
Jeg går ud fra at det er en wap54g du har og du har sat den i client mode!
Hvis ja! kan du godt sætte en switch bagefter og bruge den til flere enheder. En moderne switch har 5 - 8 eller flere ENS porte og altså ingen (wan)/uplink port (wan er kun på routere) så en kabel fra wap til en af portene på switchen og du er kørende :-)
Dog har du med 802.11g standarten kun 54 mbit/s at gøre godt med (i teorien) og i praksis nok nærmere 21 mbit/s så der skal nok ikke streames fra flere enheder af gangen før loftet nåes og slet ikke i HD kvalitet.
Som altid anbefaler jeg at trække et kabel til faste enheder det er billigere - hurtigere og mere stabilt.
EDIT: personligt vil jeg ikke anbefale netværk over 230v kabler. Det funker sikkert fint men ligefrem at blande 230v og netværk er et NO GO hos mig. Så hellere bøvlet med at trække et rigtigt netværkskabel.
BS Redigeret af Bschmidt - 24-Februar-2010 kl. 22:51 |
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Mange tak for info. Trækning af kablet er ikke en mulighed for mig, selvom det er det jeg helst ville.Kablet ville skulle passere en glas gang, så det vil se åndsvagt ud.
Derfor ville jeg høre muligheden via elkablerne.
Jeg har yousee internet og sidder lige og overvejer at flyttet router og kabelmodem ind til TV, så det hele er kablet uden at trække nye netværkskabler.
|
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |