recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Deling af netværk over 30 meter i gård
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Deling af netværk over 30 meter i gård

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korkia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Deling af netværk over 30 meter i gård
    Sendt: 20-December-2013 kl. 22:22
Jeg står og skal dele et LAN mellem to lejligheder i samme gård. Der er ca. 30 meter i mellem de lejlighed, set fra vindue til vindue.

Jeg har kigget på nogleUbiquiti Airmax bridges som en mulighed:

Som jeg ser det har man to bridges i hver lejlighed som fungere til opkoling til de respektive LANs. Fysisk kabelføring er ikke mulighed og jeg vil gerne op i omkring 80-100 mbits overførelse, så jeg er ikke sikker på at almindelig access points vil kunne klareopgaven.

Så jeg vil høre om der har nogle input til min forslåede løsninger eller eventuelle alternativer.

Redigeret af Korkia - 20-December-2013 kl. 22:22
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:55
Hej Korkia.

Jeg har selv prøvet at sidde på et internet der var forbundet via en UBIQUITI Airgrid M5 HP High Power 5Ghz til en transmitter mast der var 2 km væk. 

Det var helt uden problemer. Jeg kan kraftigt anbefale udstyr fra UBIQUITI.

Jeg har også en anden Nanostation 5 loco som jeg efter behov slutter til en udgang på routeren for
at kunne gå på internettet fra min bærebare som har et dual band netkort, Både 2,4 GHz og 5 GHz.

Du opgiver afstanden fra vindue til vindue. Jeg vil foreslå at du vælger enheder der placeres udendørs og som får både signal og forsynings spænding via et og samme kabel.
Begge mine enheder bruger en PoE strømforsyning som så placeres inde.  

Begge mine enheder er 5 GHz og jeg tror at du vil kunne få den højeste hastighed mellem lejlighederne hvis du bruger 5 GHz til dette link. Der er heller ikke så mange forstyrelser. 
Du vil så nok være nødt til at vælge indendørs udstyr på 2,4 Ghz for at dine trådløse enheder skal kunne kommunikere med det?
Jeg ved heller ikke om nogle af enhedene inde i den ene eller begge lejligheder evt. kan forbindes med kabel?

Men jeg er usikker på om du kan komme op på 80-100 mbits i re el overførelse. Jeg vil forslå dig enten at høre hos forhandleren eller måske på Ubiquiti's Forum:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 20-December-2013 kl. 23:59
Til top
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korkia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 11:30
Så gik der lige lidt tid, men vil gerne lige fortælle hvad det endte med.

Jeg købte den lille af dem her:
http://www.ubnt.com/airmax#nanostationm

Placeret på indersiden af et vindue i begge sider, over godt 30-40m får jeg nu en en forbindelse på omkring 80 mbit. Plus latency tillægget fra WiMax udstyret er minimalt. Hvor jeg før lå på 4 ms (fiber) har jeg nu 8ms, så helt igennem acceptabelt.

Jeg har ikke rodet så meget med frekvens og andre småting man kan pille ved, dog kører jeg på det relativt (selv her på Frederiksberg) ubrugte 5 GHz bånd.

Så alt i alt en god oplevelse.
Til top
Dev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2014
Sted: Aalborg
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2014 kl. 20:54
Heh pussigt at du opdaterer nu :) læste tråden torsdag eftermiddag og torsdag aften bestilte jeg 2 nanostations 5ghz, til et 900meter link, efter hvad jeg kunne læse mig frem til, var det det bedste til prisen :) Jeg skal bruge det til at dele en internet forbindelse, så alt over 10Mbit vil være godt. ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu