recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Deling af TV-signal fejler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDeling af TV-signal fejler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
loveduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Deling af TV-signal fejler
    Sendt: 01-April-2010 kl. 20:30
Hej alle på recordere :)

Jeg har via en standard TV split adapter delt mit Stofa TV-signal til mine to fjernsyn. For I lige kan se den: http://www.av-connection.dk/Include/ShowPicture.asp?GroupID=60&TypeID=0

Mit problem er følgende:
Det digitale TV-signal med Zaptor på mit ene fjernsyn fungerer uden problemer. Dog har mit andet fjernsyn med indbygget DVB-C tuner problemer. På MANGE, stort set alle, kanaler er det digitale TV-signal problematisk. Det er faktisk ikke muligt at se TV på disse kanaler idet, billedet har store bjælker af fejl hen over billedet og samtidig hakker lyden. 

Jeg har forsøgt at køre udenom denne adapter og her er ingen problemer. Ergo må dette være min fejlkilde. Jeg søger derfor hjælp til deling af TV-signal med lidt større succes. Findes der ikke en bedre og mere professionel løsning, idet kæresten og jeg ikke altid er enige om hvad der skal ses i TV'et? ;)

Håber I kan hjælpe og god påske! :D

// Lasse Knudsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 20:45
Er det sådan en der bruges, så skulle der ikke være problemer, såfremt signalet der leveres er i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 22:00
Hvor kan sådan en fremskaffes radiomand? :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 22:05

Hos en antenne montør eller elektrikker som også laver antenneinstallationer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 22:34
Eller i hvilken som helst tv butik du tilfældigvis kommer forbi Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 22:57
Nu har du vel også forsøgt dig med at bytte om på de to udgange fra dit T-stykke? Bare for at se om den ene udgang er defekt.

Tabet i et T-stykke er normalt omkring 3,5 dB
Stik og kabel har også et tab. Et dårligt monteret stik kan have et større tab.
Dine to TV kan ligeledes have forskellig følsomhed på tunerdelen.

Som det beskrives, er der altså lige lidt for stort tab i "antennekæden" til det ene TV.
I teorien kan du have største tab i et dårligt kabel (m. stik), som dog alligevel lige klarer opgaven når der ikke også er et T-stykke på. Herved vil T-stykket lidt misvisende se ud til at være skurken.

Men, hvis det er korrekt at problemet kun ligger i selve T-stykket, så skal du have en dims som den viste. Hvad du ikke kan se af billedet er, at det hedder en splitter/fordeler med F-connector.

Det betyder også at dine kabler der går ind i splitteren skal have F-stik. Det er enkelt, men kræver F-stik, der passer til kabeltykkelsen:
http://www.av-connection.dk/?ML=1244

Selve splitteren kan du se/købe her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494

Hvis du har leget med Lego som barn, kan du spare pengene til en montør.

/B

Redigeret af B-CLG - 01-April-2010 kl. 22:57
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 18:59
Jeg har testet med forskellige T-stykke og ledninger af forskellig længde og kvalitet :) Fejlen er der kun når jeg bruger T-stykke. Så fejlen burde være T-stykket eller mit ekstremt dårlige monteret TV-stik i væggen fra Stofa. Jeg vil forsøge at skille TV-stikket af imorgen før jeg bestiller splittere og en connector. 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 18:59
Og tusind tak for hjælpen! :D
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 12:09
Det hjalp ikke at lege med det monterede TV-stik i væggen. Jeg vil forsøge at ringe til Stofa for at høre om de kan gøre et eller andet :) Jeg har lige købt forholdvise dyre kabler, så vil være ked af at skille dem eller ikke købe nogle nye :-\ 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu