recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dell inspiron duo - ny ipad killer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDell inspiron duo - ny ipad killer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Emne: Dell inspiron duo - ny ipad killer?
    Sendt: 08-November-2010 kl. 10:32
Faldt lige over den her på nettet som er på vej fra dell

Den ser sgu ret interresant ud i mine øjne Smile
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 12:17

Synes den ser ud til at placere sig meget mellem to (eller flere stole). Jeg kan derfor ikke helt se målgruppen.

Netbooks er "smarte" forde de er små og billige - tilgengæld så er ydelse og kvalitet ofte også derefter. Jeg tvivler på at denne bliver specielt billig, ergo rammer vi en smule uden for netbook segmentet.
Hvis den skal være et alternativ til almindelige laptops, så rammer vi ind i de begrænsninger som almindelige netbooks normalt har - nemlig størrelsen (som gør tastatur og trackpad små), ydelsen (som ofte er begrænset, gr. at holde prisen nede og batteritid oppe) og kvaliteten.
Skal den bruges som tablet, så virker den umiddelbart klodset, da den jo har en netbook "siddende bagpå".

Derudover er der det faktum at den kører windows 7, hvilket imo er det samme som at diskvalificere den som "rigtig" tablet - uanset hvor meget man kæmper for at indbygge touch-brugervenlige features, så bør en touch-tablet styres af et OS der er født til touch input. Det andet er kun en halv løsning, som jeg indtil videre ikke har set nogle gode ting ved.

Så synes jeg at diverse Android tablets ser langt mere spændende ud, omend jeg stærkt tvivler på at der i nogen tilfælde kan tales om "iPad killers", da iPad efterhånden sidder ret tungt på det marked, og hvis man kan drage nogle paraleller til iPhone, så har der været utallige "iPhone killers", men iPhone lever stadig i bedste velgående.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 15:18
Kan sagtens følge dig og dog Smile

Det er måske heller ikke en decideret ipad killer, men derimod nytænkning, og kommer vel også i høj grad an på hvad den enkelte har brug for, og skabe et behov som man måske egentlig ikke var klar over man havde.

Den gang den første touch telefon kom var der jo heller ikke nogen der havde brug for denWink
Og lader til der på den ny dell inspiron er tilpasset en menu til film, billeder, musik, internet mv men bliver sjovt at se hvor den ender henne prismæssigt, men det bliver sikkert dyr.

Jeg tror først rigtig der kommer gennembrud på markedet for ipad ligende produkter på en 7-10 tommer der kan sælges for omkring 2.000 kr (5-7.000 kr) er simpelthen for dyrt når man får et produkt som alligevel gør at man skal have en pc ved siden af for at dække ens behov.

Toshiba FOLIO skulle allerede være lige på trapperne til under 3000 kr så det går den rigtige retning Smile
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 17:13
Touch telefoner var/er en anderledes måde at lave et gammelt produkt på, der åbner op for ekstra muligheder.

Tablets er en helt ny niche.. Som jeg stadig ikke er overbevist om nytten af :b De er da meget cool som gadgets, men kunne bare meget let se mig selv bruge den lidt til at begynde med, og så ellers bare droppe den efter noget tid. Hvis jeg ejede en iPad, så havde jeg købt noget vægbeslag til den, og så brugt den som en fancy måde at holde styr på min musik på :P

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu