recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Delvis sort skærm hos stofa/Yousee-kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDelvis sort skærm hos stofa/Yousee-kunder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Emne: Delvis sort skærm hos stofa/Yousee-kunder
    Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 14:38

LÆS HER---

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=17952

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 16:28
Der står en del sludder i den artikel.

Således står der, at YouSee-kunder mister DR Update og alle HD-kanaler. Men ingen af disse sendes altså analogt i dag, så der er ingen ændring.

Der står også at man mister TV 2’s regionale udsendelser fra den region, der grænser op til ens egen. Det var nyt for mig, at man kan se naboregionen - det har jeg ihvertfald aldrig kunnet.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 16:44

Enig i at det en tynd gang journalistik. Når det analoge signal forsvinder - så kan man som analog YouSee-kunde se præcis de samme kanaler som man hele tiden har kunnet.

At der så på sigt formentlig forsvinder analoge kanaler for at give mere plads til digitale (HD) kanaler er så en anden sag.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Enig i at det en tynd gang journalistik. Når det analoge signal forsvinder - så kan man som analog YouSee-kunde se præcis de samme kanaler som man hele tiden har kunnet.

Artiklen har ret så langt, at der den 1/11 forsvinder analoge udgaver af visse af de kanaler, som næves. Men altså langt fra alle dem, de nævner, da en stor del af dem aldrig har været sendt analogt.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 14:39

Først da man begynder tale om lukke for det Analoge Mastebaserede Tv her i Danmark, så vil man med det samme begynde forsøge tvinge os til på dyrest mulige måde skulle betale for ekstra kanaler.

Hvorfor er samme behov ikke opstået 2 år eller endda tidligere?

YouSee og Stofa har jo vel gennem 20 år haft tilbud om mange  m a n g e flere kanaler på deres digitale bokse, af hvilke fabrikater man nu har anvendt!

Og så netop hvor det går dårligst økonomisk. Medielicensen har gjort jeg "ser mig nødsaget til undvære Internet" 350 kr for samme 2 dele. På samme måde som andre fik sort/hvide Tv inden min familie fik dette. Gentog sig med farve Tv, jeg mener mange bliver vel nødt til at vente, for ej glemme den daværende ekstra boks, Videoen!

Redigeret af moho - 15-Oktober-2009 kl. 14:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu