recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den endelige beslutning - 32 lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen endelige beslutning - 32 lcd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Den endelige beslutning - 32 lcd
    Sendt: 30-Juni-2007 kl. 16:44
Hejsa.

Jeg har lurket lidt her på recordere.dk / flatpanels.dk samt på andre sites. Jeg skal have invisteret i et lcd tv til under eller max 5000,-

At dømme fra anbefalinger herinde fra er Toshiba's C3000P det "hotte".

Modellen koster 5000,- ish kroner i Danmark pt.

Længe overvejede jeg at købe den, men så faldt jeg over Karvias åbningstilbud som afholdes i den kommende uge i Vanløse

Efter diverse reviews at bedømme så er deres Quantum serie ikke noget fantastisk, men et godt bud på et billigt tv (Og det koster 3800,- ved åbningstilbudet, hvilket er suverænt) - samtidig er deres lidt mere avancerede (og langt pænere) model "Oviatum" også på udsalg til 4500,- hvilket stadig er billigere end C3000P

Spørgsmålet er så om de 500-1200,- kroner der kan spares ved at købe hos Karvia er fornuftigt set i forhold til et eventuelt køb af C3000P

Jeg har ikke haft et Fladskærms TV før, og jeg har ikke vildt store krav.

Vi ser ikke meget TV, men det skal selvfølgelig ikke være helt udueligt. (Her er Karvia vist ikke stærke)

Jeg arbejder i EBGames, så spillekonsoller har jeg rigeligt af. Derfor skal TV'et gerne være godt i HD (Her er Karvia vist rigtig gode)

Derud over vil jeg gerne kunne tilslutte min PC via VGA (Muligt på alle 3 modeller) i ordenlig kvalitet.

Har i nogle erfaringer med nogle af de modeller, eller bare nogle anbefalinger, så er jeg "all ears".

Tak for tiden.

Keller
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 17:29
Jeg har ikke erfaringer med Karvia, men da det er forholdsvist nyt og ukendt mærke, får du ikke meget respons på nettet omkring dem og kan generelt ikke finde meget hands-on erfaring derude.

Men der findes endnu et alternativ for dig.
I Fona kører de lige et tilbud på et 32 tommer Samsung LCD-tv med navnet LE32S67 til 4.999 kr. Tv'et har iøvrigt digital tv-tuner.
Hvis du vil søge informationer om tv'et på nettet mm. går det under modelnavnet LE32S71BX.

At det er forskellige navne, har noget at gøre med at modellen de sælger i Fona, er kun lavet til dem, men tv'et skulle efter sigende være S71'er serien i forklædning og med en digital-tuner oven i.
Her kan du læse om s71 serien på samsungs hjemmeside: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32s71b.asp?pag e=Specifications

Dette Samsung tv velegner sig også til pc-brug gennem noget så simpelt som VGA-porten, hvor du får et rigtig godt resultat.
Til top
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 18:09

Det lyder som et godt alternativ.

Så er der pludselig 4 modeller på bordet, det gjorde det ikke mindre forvirrende :D

Dog mener jeg at have læst at Karvia bruger Samsung/Sony/? skærme i deres lcd'er. Så måske er deres Ovatium samme kvalitet som Samsungs, lidt nyere og med lidt flere funktioner?

<-- Noob. Save me from myself!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu