recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den evige jagt efter receiver ;-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen evige jagt efter receiver ;-)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 10:24
hvad er der galt i at anbefale NAD , når man er glad for den der står i sin stue? det er jo ikke proklameret at det skulle være bedre end alt andet. manden har haft nogle gode erfaringer med NAD, og derfor anbefalder han det. Hvorfor kræver det en sammenligning?. det er da muligt der findes bedre eller anderledes, men det er jo op til en enkelte at vurdere. Hvis han nu havde haft problemer med NAD.....reklamationer er lign, vil selfølgelig være forkert at anbefalde det. men manden anbefalder ud fra hans erfaringer.......om den er stor er lille vil jeg ikke vurdere. behøver man at have lyttet på alt for at anbefalde noget? Hvis der nu var skrevet......køb en NAD, den spiller røven ud af bukserne på alt andet......som jeg ikke har hørt. jeg syntes at der blevet en tendens med at overfortolke hvad der bliver skrevet. Læs hvad der står, og intet andet.
jeg vil ikke anbefalde noget som helst. men hvis det var mig der skulle have en Reciever ville jeg bla kigge på Anthem, da de har en Room EQ der er RIGTIG god. Marantz syntes jeg også spiller godt, langt fra lysklingende og tyndt , som JEG syntes at mange recievere gør
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvad er der galt i at anbefale NAD , når man er glad for den der står i sin stue? det er jo ikke proklameret at det skulle være bedre end alt andet. manden har haft nogle gode erfaringer med NAD, og derfor anbefalder han det. Hvorfor kræver det en sammenligning?. det er da muligt der findes bedre eller anderledes, men det er jo op til en enkelte at vurdere. Hvis han nu havde haft problemer med NAD.....reklamationer er lign, vil selfølgelig være forkert at anbefalde det. men manden anbefalder ud fra hans erfaringer.......om den er stor er lille vil jeg ikke vurdere. behøver man at have lyttet på alt for at anbefalde noget? Hvis der nu var skrevet......køb en NAD, den spiller røven ud af bukserne på alt andet......som jeg ikke har hørt. jeg syntes at der blevet en tendens med at overfortolke hvad der bliver skrevet. Læs hvad der står, og intet andet.
jeg vil ikke anbefalde noget som helst. men hvis det var mig der skulle have en Reciever ville jeg bla kigge på Anthem, da de har en Room EQ der er RIGTIG god. Marantz syntes jeg også spiller godt, langt fra lysklingende og tyndt , som JEG syntes at mange recievere gør
 
OM man ligefrem skal pege på at "noget er galt", så er det rent "brugermæssigt", da man som bruger ikke kan bruge en "anbefaling" til ret meget OM der ikke er en fælles preferance, eller en sammenligning med andet produkt. 'Svarer til at sige at en Suzuki Alto 1.0 er en hurtig bil - hvad den også er, om man sammenligner den med en mand som kører på cykel. Ikke om man sammenligner med en Porsche cayenne.......
 
Og dette er IKKE ment som en kritik af Therien eller hans receiver - anerkender fuldt ud at han/du er tilfreds med den. Men det ville bidrage til forståelsen for dette valg, OG give andre brugere brugbar input, om der f.eks. blev fortalt hvad der var sammenlignet med. Eller fortalt mere omkring hvorfor den er så god; at den "har masser af power, rumkorrektion og hdmi 1.4", ER altså ikke særlig brugbar information om kvaliteten af receiveren.
 
Jeg anerkender Therien input & vurdering af hans NAD - men synes at mkirkelund har en meget relevant pointe.................
 
MVH


Redigeret af JesA - 21-Februar-2011 kl. 11:36
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 11:55
Valg af en receiver, og ikke mindst hvad de forskellige opfatter som god lyd fra en receiver har vi jo haft oppe og vende utroligt mange gange.
 
Svaret er som altid: Lyt, lån gerne med hjem, og lyt til flere receivere.
 
Opfattelsen af hvad der er god, og ikke mindst rigtig lyd, er jo så individuelt som noget. Spørgsmålet er jo også hvad man skal bruge receiveren til - skal den også bruges til stereo via en CD afspiller, så begynder det blive endnu sværere, for i mine ørere er stereo afspilning noget af det mere vanskelige at få opfyldt tilfredsstillende i en receiver. For i mine ørere er klang fra et musikinstrument ganske afgørende for mit valg.
 
Men selv skal jeg forbi KT Radio en af dagene i anden anledning, og jeg vil da kigge lidt på Anthem receiverenSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 12:04
Hother; det har du jo så eviggyldigt ret i.......men om vi rent faktisk skal kunne bruge disse forums til noget konstruktivt samt udvide vore hifi-horisonter, vil "bruger-erfaringer" baseret på beskrivelse af (subjektivt opfattet -) lyd, eller ved sammenligning med andre produkter, bestemt være at foretrække.
 
At tage ud og lytte på f.eks. alle receivere på markedet indenfor f.eks. prisramme på ml. kr 5-10.000, som jeg tror er temmelig gængs, for at finde den bedste til een, vil jo være en aldeles urealistisk mulighed IRL.....
 
MVH
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; det har du jo så eviggyldigt ret i.......men om vi rent faktisk skal kunne bruge disse forums til noget konstruktivt samt udvide vore hifi-horisonter, vil "bruger-erfaringer" baseret på beskrivelse af (subjektivt opfattet -) lyd, eller ved sammenligning med andre produkter, bestemt være at foretrække.
 
At tage ud og lytte på f.eks. alle receivere på markedet indenfor f.eks. prisramme på ml. kr 5-10.000, som jeg tror er temmelig gængs, for at finde den bedste til een, vil jo være en aldeles urealistisk mulighed IRL.....
 
MVH
Misforstå mig nu ret. Dette forum har givet mig så mange oplysninger gennem tiden, så recordere.dk vil jeg nødig undvære. Og jeg synes da bestemt, at "Åbenbaringen" omkring Anthem er meget spændende.  Men at vælge lyd ud fra hvad andre mener om dette og hint, det vil jeg aldrig kunne gøre. Men erfaringsoplysninger er guld værd, som en slags "Belast", når man selv skal ud og kigge/lytteTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvad er der galt i at anbefale NAD , når man er glad for den der står i sin stue? det er jo ikke proklameret at det skulle være bedre end alt andet. manden har haft nogle gode erfaringer med NAD, og derfor anbefalder han det. Hvorfor kræver det en sammenligning?. det er da muligt der findes bedre eller anderledes, men det er jo op til en enkelte at vurdere. Hvis han nu havde haft problemer med NAD.....reklamationer er lign, vil selfølgelig være forkert at anbefalde det. men manden anbefalder ud fra hans erfaringer.......om den er stor er lille vil jeg ikke vurdere. behøver man at have lyttet på alt for at anbefalde noget? Hvis der nu var skrevet......køb en NAD, den spiller røven ud af bukserne på alt andet......som jeg ikke har hørt. jeg syntes at der blevet en tendens med at overfortolke hvad der bliver skrevet. Læs hvad der står, og intet andet.
jeg vil ikke anbefalde noget som helst. men hvis det var mig der skulle have en Reciever ville jeg bla kigge på Anthem, da de har en Room EQ der er RIGTIG god. Marantz syntes jeg også spiller godt, langt fra lysklingende og tyndt , som JEG syntes at mange recievere gør

 

OM man ligefrem skal pege på at "noget er galt", så er det rent "brugermæssigt", da man som bruger ikke kan bruge en "anbefaling" til ret meget OM der ikke er en fælles preferance, eller en sammenligning med andet produkt. 'Svarer til at sige at en Suzuki Alto 1.0 er en hurtig bil - hvad den også er, om man sammenligner den med en mand som kører på cykel. Ikke om man sammenligner med en Porsche cayenne.......

 

Og dette er IKKE ment som en kritik af Therien eller hans receiver - anerkender fuldt ud at han/du er tilfreds med den. Men det ville bidrage til forståelsen for dette valg, OG give andre brugere brugbar input, om der f.eks. blev fortalt hvad der var sammenlignet med. Eller fortalt mere omkring hvorfor den er så god; at den "har masser af power, rumkorrektion og hdmi 1.4", ER altså ikke særlig brugbar information om kvaliteten af receiveren.

 

Jeg anerkender Therien input & vurdering af hans NAD - men synes at mkirkelund har en meget relevant pointe.................

 

MVH

det kommer jo an på hvad trådstarter ønsker at få svar på. den bedste recievere til prisen? - den findes ikke , da lyd er en smagsag.
måske er det mig der ikke har forstået budskabet.
det fedeste kunne være at anbefale et produkt og derefter beskrive spillestilen....lys, mørk , slank, dynamisk , upfront. men hvad er lys/mørk. Som eks kan jeg nævne Pioneer. det går af mange for at være neutralt. jeg syntes at det er meget lys-klingende. faktisk har jeg aldrig hørt noget der er lysere. Hvem har ret, og hvad skal en evt trådstarter tro på?
når jeg nu efterlæser hvad jeg lige har skrevet, forstår jeg mkirkelunds kritik. men det er meget svært at sætte nogle generele termer på lyd , når der er stor uenighed om hvad der er reference
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 13:35
Hvad trådstarter ønsker, fremgår rimelig tydeligt;
 
Jeg har skiftet min H/K AVR-9000 ud med en Pioneer VSX-920, og må nok indrømme jeg blev lidt skuffet over lyden, er godt klar over at de to nok ikke var i samme klasse, men skiftede pga. HD lyd og HDMI, men nu overvejer jeg skal prøve en Marantz SR6005.

Har i nogle input, eller egne erfaringer ????
 
Bemærk især sidste linie......
 
Og P.las, du gør jo selv på fineste vis hvad mkirkelund ( og jeg) efterlyser, du b e s k r i v e r lyden....samtidig opgiver du hvad dine referancer er; du oplever Pioneer's lyd som (general) lyst-klingende, og Marantz som det modsatte. Se DET kan JEG bruge til noget konstruktivt, du drager sammenligninger. Jeg er tilfældigvis enig med dig i dine betragtninger omkring Pioneer, og om du så f.eks. beskriver en given Denon-receiver som værende lig med Pioneer i lyden, så gør det MIG klogere m.h.t. hvordan Denon lyder. Og så giver dette site jo pludselig "bonus" :)
 
MVH
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 13:42
Iøvrigt, mere "konstruktivt" til trådstarters ønske, så ville jeg kigge nærmere på Yamaha's modeller. Jeg har haft både RXV 1900 + 3800, og de spillede "udemærket" i stereo ( skriver "udemærket" fordi Surruond receiver i almindelighed ikke spiller "super-godt" i stereo Wink), og har begge en relativ mørk klang. Har iøvrigt også haft en Sony STR DA 3400 hjemme, meget lys i lyden samtidig med at lyden var meget "klemt" - klart en skuffelse stereo-wise.
 
MVH
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:00
Jøsses...
 
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvad har du sammenlignet med hvis jeg må spørge? Jeg har jo ikke noget imod NAD, hvor har jeg nævnt det? Jeg var som sagt glad for min NAD T744.
 
Ja det ved jeg virkelig ikke.... Hvor er det præcist du mener jeg siger du har noget imod NAD?
 
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes ikke rigtigt at du læser, og jeg synes i den grad du lægger ord i min mund. Jeg kritiserer dig jo ikke, jeg stiller mig bare kritisk overfor dine anbefalinger. Er det at kritisere?
 
 
Hvor er det lige præcist du føler jeg lægger ord i din mund? Motivet for at skrive som jeg gjorde var at fortælle dig helt personligt, hvorfor jeg anbefaler som jeg gør.. Som jeg skriver er jeg hurtig (måske for hurtig) med hånden på revolveren, fordi jeg oplever gentagende gange at blive set ned på, pga. hvor jeg har handlet mit grej.. Derfor beklagede jeg at jeg var så offensiv mit første svar til dig. Jeg følte jeg skyldte dig en forklaring.. Det var det og den gav jeg.. At du læser det som om jeg antyder at du er blandt udøverne af denne praksis, eller noget helt andet beklager jeg da dybt! Min formulering må være helt i skoven siden du kunne få det ud af det. Desuden så fik du også en forklaring på hvorfor det tit bliver til en NAD anbefaling fra mig.. Du spørger om der er nogen erfaring bagved mine anbefalinger af NAD, fordi jeg siger det jo hele tiden.. Ergo, du er på randen af at finde mig utroværdig, fordi jeg siger det samme det meste af tiden (Jeg har anbefalet NAD 2 gange i den sidste uges tid.. Begge var til Dali ejere..). Altså hvorfor skulle du overhovedet spørge hvis det ikke var lige præcis det? Anyway... Du spørger til min erfaring.. Jeg har hørt stort set alt hvad HFK har at byde på af forstærkere i forskellige konstalationer på Dali + en Sony (Min egen gamle.. Ikke værd at nævne). Ifølge min smag vandt NAD overlegent hver gang. Altså det var ikke engang en kamp, da de andre blev direkte udslettet.. Hvis Dali er en pizza, er NAD osten.. Længere er den ikke for mit vedkommende..
 
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg nævner Onkyo, endda NEGATIVT. Jeg nævner den jo netop fordi jeg IKKE er så glad for den, som andre er. 
Som sagt, du læser ikke rigtigt hvad jeg skriver.,..
 
 
Hmm.. Okay.. Se her.. Du skriver..: Eftersom jeg har en Onkyo synes jeg det er nødvendigt at kommentere på dette, da der bliver talt om surround recievere..
 
Jeg svare: Selvfølgelig skal du nævne en Onkyo, du er jo glad for din.. Alt andet havde da været totalt madness
 
Vil du bare misforstå mig? Jeg forstår virkelig ikke hvordan det er dig muligt at misforstå den.. Det eneste jeg gør er at give dig ret.. Med et smil vel at mærke.. Gør du det med vilje?
 
 
Til jer andre og JesA:
 
Så ikke nok med at man skal ramme trådstartes smag hvad angår receiver, så skal man også ramme jeres smag hvad angår den egentlige anbefaling.. Der er et hav af forskellige måde at beskrive lyd på.. Det nogle af jer kalder lys, kalder jeg luftig. Det nogle af jer kalder varm, kalder jeg vægt i lyden osv osv osv osv osv osv... Som jeg ser det er det eneste man kan gøre er at udpege nogle gode solide produkter.. Det er jo ikke engang sikkert trådstarter ønsker det han tror han gør! Måske leder hans jagt på en receiver ham et sted hen han ikke troede han ville ende.. Så istedet for at give en lang og udførlig forklaring om hvorfor lige præcis den H/K forstærker vil give ham en ud af kroppen oplevelse, vil jeg bare give nogle produkter hvor svaret evt. kan findes. Skal han ikke ud og lytte alligevel?! Så skal han sgu da nok finde udad om det passer til hans smag.. Det kan en "anmeldelse" da umuligt ændre på..
 
JesA det er meget muligt du finder en lydbeskrivelse konstruktiv og brugbar for DIG. Personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad. Når jeg sidder med en ny receiver flyver alt hvad jeg har læst, hør og har fået beskrevet ud af vinduet.. Jeg sidder da ikke og tænker på: Hmm ham der på recordere sagde den var lys... Lad mig se.. osv osv osv" .. Så lytter man da bare. Men sådan er jeg! Det er min smag! Med andre ord.. Hvad du finder relevant kan være totalt ligegyldigt for en anden.. Det er smag.. Totalt uhåndgribligt og kan ikke sættes i bås.. At du finder min anbefaling mangelfuld fordi jeg skriver "HDMI 1,4, rumkorektion og masser af power"  er så din smag.. Men sagen er at det er det mest konkrete der kan skrives.. Resten er subjektiv..
 
Til trådstarter: Jeg beklager min spartansk indrette anbefaling fra tidligere... Hvis jeg skal beskrive NAD og Dali, er dette det bedste jeg kunne finde på.. Det salt gør for kartofler, gør NAD for Dali.. Lyt selv og du vil se hvad jeg mener.
 
At det her: Hmm kan ikke rigtigt sige noget om marantz.. Men prøv en NAD T765 HD2 eller vent til marts og prøv en Anthem MRX-300.
 
Kan blive til alt det her, er fuldstændigt blæst.. Jeg lover aldrig at anbefale noget igen.


Redigeret af Therien - 21-Februar-2011 kl. 18:07
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:17
Therien - for hulen da. Jeg ser det altså som dig der hidsig dig op.
Der var en der spurgte til hvorvidt du havde testet andet end NAD, efterfulgt af en smiley.
Du har svaret at du har prøvet tre forskellige mærker. Fint.
Det vidste jeg ikke i forvejen at du havde - det ved jeg nu, det er brugbart for at danne sig et indtryk af i hvilken sammenhæng man skal læse anbefalingen.
Slap af mand. Alt dette er jo for at hjælpe hinanden - ikk
Mvh FNørd
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 18:53
Meget muligt.. Men du sidder heller ikke hvor jeg gør... Jeg beklagede at jeg var lidt for hurtig i første omgang, og gav sådan set manden ret i hvad han sagde.. Blot for at blive misforstået totalt og beskyldt for at lægge ord i hans mund.. Mens alle andre der deltog i tråden dissekerede måden jeg præsenterede mit forslag på.. Det sidste er vel fair nok hvis jeg kunne læse tanker og var i stand til at følge regler jeg ikke var klar over eksisterede.. 
 
Jeg har været her i 5 månender.. Set 1 million Onkyo/Pioneer anbefalinger.. Hvorfor kommer jeg under lup pga. 2 NAD anbefalinger?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:06
Rolig nu gutter, vi er her alle for hyggens, og hjælpsomhedens skyld. Den enes mening og oplevelser om dette og hint, er ikke bedre end en andens mening.
 
Husk, at kommunikation i et forum som dette, nemt kan misforstås, og så bliver tingene lige så nemt skruet op.
 
Blot min erfaringSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu