Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:07 |
Supergris skrev:
Mht. pris kan et HDMI - kabel erhverves til 49.95 i Harald Nyborg, så det med prisen er heller ikke rigtigt!!! | Men du kan så tilsvarende finde et endnu billigere coax eller toslink. Jeg sammenlignede priser på f.eks. Supra HDMI og Coax eller Clicktronic, som er de to mærker jeg anbefaler, og som jeg tror de fleste bruger herinde...  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:09 |
JK-68 skrev:
men skal jeg så have mere end et kabel til min dvd? | Ja, du har to muligheder: 1) Du forbinder din DVD med dit TV (HDMI) og din DVD med din reciever (digital = coax eller toslink). 2) Du forbinder din DVD med din reciever (HDMI) og din reciever med dit TV (HDMI). Altså enten skal du bruge 1 * HDMI samt 1 * coax/toslink, ELLER, du skal bruge 2 * HDMI. EDIT: Det er fuldstændig på samme måde som du har tilsluttet din Samsung BD...  Mange hilsener
Redigeret af Asklepios - 14-August-2008 kl. 18:10
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
noob30
Super bruger
Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 22:55 |
Asklepios skrev:
Hvad har du forbundet den med? HDMI? Ellers kan man måske få den til at sende lyden KUN til reciever, og billede til TV... På de gamle XX5 modeller, der kunne man ikke. Da den både sendte lyd og billede til tv, derfor SKULLE tv'et være tændt hvis man ville have lyd ud af højtalerene!  |
Nu har jeg ikke haft den forige onkyo model, men min HTPC er forbundet med HDMI så der er ikke behov for at tænde for tvet.. Faktisk er alt mit udstyr kun forbundet med hdmi da jeg ikke gider at have unødvendige kabler liggende da det stresser mig en del 
|
 |
jonlanghoff
Bruger
Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Point: 241
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 15:51 |
Hvis man har en Onkyo 606 og et Panasonic PZ85, vil man så helst opskalere DVD-billedsignalet i Onkyo'en eller i TV'et?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 16:42 |
Det er da noget forbistret vrøvl Simon. Jeg kan da sagtens afspille en CD uden at TVet er tændt. Og begge afspillere går gennem reciever med HDMI.
|
 |
chico
Super bruger
Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 17:24 |
Det kan jeg også - efter at jeg har slået HDMI fra i TV og recorder - det fik vi klaret i en anden tråd - jeg har så mistet automatiken, men det lever jeg med (HDMI fra EX87 til 606 og HDMI fra 606 til PX80) 2 stk. HDMI kabler 1.3 med guldbelagte stik á kr. 50,- også set i en anden tråd.
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 17:32 |
Kampus skrev:
Det er da noget forbistret vrøvl Simon. Jeg kan da sagtens afspille en CD uden at TVet er tændt. Og begge afspillere går gennem reciever med HDMI. | Jamen så har du vel slået sound til TV off, går jeg ud fra?
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 17:33 |
jonlanghoff skrev:
Hvis man har en Onkyo 606 og et Panasonic PZ85, vil man så helst opskalere DVD-billedsignalet i Onkyo'en eller i TV'et? | Jeg har mere fidus til Panas TV end til Onkyos, uden dog at have noget konkret at bygge det på...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 17:43 |
Asklepios skrev:
Kampus skrev:
Det er da noget forbistret vrøvl Simon. Jeg kan da sagtens afspille en CD uden at TVet er tændt. Og begge afspillere går gennem reciever med HDMI.
|
Jamen så har du vel slået sound til TV off, går jeg ud fra? |
Det ka' du tro jeg har. HDMI audio out til OFF, ellers spiller det sgu ikke surround til films. Lyden stopper i reciever, billed sendes videre til TV.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 18:43 |
Kampus skrev:
Asklepios skrev:
Kampus skrev:
|
Jamen så har du vel slået sound til TV off, går jeg ud fra? |
Det ka' du tro jeg har. HDMI audio out til OFF, ellers spiller det sgu ikke surround til films. Lyden stopper i reciever, billed sendes videre til TV. | Ja, selvføgelig. Der fik ejg sgu rodet lidt rundt i det...  Men har ógså siddet på arbejdet og skrevet, og der er nok at skrive i forvejen...  Godt at du kan holde mig i ørene Kampus...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |