recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye MacBook Pro...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye MacBook Pro...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

2.3GHz

Jeg tog den skrabede version og smækkede flere ram i. Overvejede at vente til jeg havde de sidste penge til den største, men det kunne jeg ikke

Det går nok med en 2,3 den er jo rasende hurtig alligevel.

Jeg er mere i tvivl om en 15" er stor nok til at arbejde på. Men den føles måske større pga. Retina skærmen?

Venlig hilsen
KB
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:40
Det er nok 2.3Ghz der gør at den er stille og ikke bliver varm. Der er snak om det på nettet med 2.6/2.7GHz versionen, så kunne være man skulle hoppe på 2.3Ghz versionen og så 16GB. Men skal sku lige ind og opleve den i Humac først, når den kan ses der.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:44
Ja det er lige det Brixen men ja, som I to siger så er den mere end hurtig. Den åbner ting hurtigt og kører rigtig godt, men om hvor god og hurtig den er i forhold til en 2011 MBP, 2.2GHz i7 dual-core med SSD og 16GB ram, det har jeg ikke rigtig testet endnu, men det er nok Retina skærmen der blænder en helt for alt andet, hehe.

15" er fin nok til mig, men det der Thunderbolt display, skulle det ikke være godt? Men mister man så effekten af Retina?
          
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:51

Eller ikke "du" men hvis man er vandt til en HP, så er den stille

Har du prøvet en HP pro bærbar? - de siger altså heller ikke så meget.

Min egen, 5 år gamle bærbare siger heller ikke så meget. Lenovo T61.. der er det harddisken som larmer da det er en WD scorpio black 7200 rpm disk..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:52

15" er fin nok til mig, men det der Thunderbolt display, skulle det ikke være godt? Men mister man så effekten af Retina?

Et eksternt display har selvfølgelig ikke 'retina'-opløsning, så det vil du selvfølgelig ikke kunne benytte dig af dér.

Det er også årsagen til at jeg kan trække på skulderen over den ellers så fine opløsning. Jeg bruger altid ekstern skærm derhjemme.

Redigeret af Naiera - 19-Juni-2012 kl. 21:52
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:52

Ja for deres Thunderbolt skærme understøtter ikke Retina opløsningen, men om de kommer i år eller først i 2013 er ikke til at vide.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:04
Det kunne være mega sweet, med en ekstern retina skærm, men om ikke andet, så har jeg aldrig arbejdet på større end 15", så jeg er dog ligeglad...

Men nu lige noget andet. Hvordan er kvaliteten på en Thunderbolt skærm, kontra de gamle cinema display? Jeg overvejer at købe en til min 2011 MacBook Pro nemlig? 
          
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:47
Godt valg at gå efter 2.3Ghz modellen. Jeg tror personligt ikke på at det er merprisen værd at tage de ekstra Mhz. Så kan de ekstra ram hurtigt vise sig at blive mere værd!

Hvis det er første gang du kører SSD, så er det sandsynligvis også den der gør den store forskel i hvor hurtigt du oplever computeren til at være :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:51

Ja det er lige det Brixen men ja, som I to siger så er den mere end hurtig. Den åbner ting hurtigt og kører rigtig godt, men om hvor god og hurtig den er i forhold til en 2011 MBP, 2.2GHz i7 dual-core med SSD og 16GB ram, det har jeg ikke rigtig testet endnu, men det er nok Retina skærmen der blænder en helt for alt andet, hehe.

Du kan jo tjekke med Geekbench, hvor hurtigt den regner. Det siger noget om hastigheden af videokonvertering og Photoshop filtre. Der er din nye Macbook Pro mellem de hurtigste. Det er stort set kun Mac Pro me Xeon med mange kerner, der er hurtigere.

Redigeret af Brixen - 19-Juni-2012 kl. 22:55
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:53

Det kunne være mega sweet, med en ekstern retina skærm, men om ikke andet, så har jeg aldrig arbejdet på større end 15", så jeg er dog ligeglad...

Men nu lige noget andet. Hvordan er kvaliteten på en Thunderbolt skærm, kontra de gamle cinema display? Jeg overvejer at købe en til min 2011 MacBook Pro nemlig? 

Så vidt jeg husker, så er forskellen kun at Thunderbolt skærmen har en Thunderbolt hub. Billedet er vist det samme.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 23:06
TobiasKM: Ja det kan du have ret i, det er i hvert fald fuldstændig overdrevet :)

Brixen: Nu siger du at den nye MacBook Pro er hurtig til videokonvertering osv. Hvor hurtig er den i forhold til de nye "normale" MacBook Pros? Forskellen på specs er vel "bare" Retina skærmen og harddisken, af hvad jeg kan se?
          
Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kobra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 23:14
Hej,
Har læst på mac forums at der er lag som man virkelig læger mærke til, men den vil blive fixet om 3-4 uger...også at andre apps ser grimme ud på den skærm pga. den høje opløsning...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu