|
Den nye MacBook Pro... |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går nok med en 2,3 ![]() Jeg er mere i tvivl om en 15" er stor nok til at arbejde på. Men den føles måske større pga. Retina skærmen? |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Det er nok 2.3Ghz der gør at den er stille og ikke bliver varm. Der er snak om det på nettet med 2.6/2.7GHz versionen, så kunne være man skulle hoppe på 2.3Ghz versionen og så 16GB. Men skal sku lige ind og opleve den i Humac først, når den kan ses der.
|
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Ja det er lige det Brixen
![]() 15" er fin nok til mig, men det der Thunderbolt display, skulle det ikke være godt? Men mister man så effekten af Retina?
|
|
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Har du prøvet en HP pro bærbar? - de siger altså heller ikke så meget. Min egen, 5 år gamle bærbare siger heller ikke så meget. Lenovo T61.. der er det harddisken som larmer da det er en WD scorpio black 7200 rpm disk..
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
Et eksternt display har selvfølgelig ikke 'retina'-opløsning, så det vil du selvfølgelig ikke kunne benytte dig af dér. Det er også årsagen til at jeg kan trække på skulderen over den ellers så fine opløsning. Jeg bruger altid ekstern skærm derhjemme. Redigeret af Naiera - 19-Juni-2012 kl. 21:52 |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Ja for deres Thunderbolt skærme understøtter ikke Retina opløsningen, men om de kommer i år eller først i 2013 er ikke til at vide. |
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Det kunne være mega sweet, med en ekstern retina skærm, men om ikke andet, så har jeg aldrig arbejdet på større end 15", så jeg er dog ligeglad...
Men nu lige noget andet. Hvordan er kvaliteten på en Thunderbolt skærm, kontra de gamle cinema display? Jeg overvejer at købe en til min 2011 MacBook Pro nemlig?
|
|
|
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Godt valg at gå efter 2.3Ghz modellen. Jeg tror personligt ikke på at det er merprisen værd at tage de ekstra Mhz. Så kan de ekstra ram hurtigt vise sig at blive mere værd!
Hvis det er første gang du kører SSD, så er det sandsynligvis også den der gør den store forskel i hvor hurtigt du oplever computeren til at være :)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Du kan jo tjekke med Geekbench, hvor hurtigt den regner. Det siger noget om hastigheden af videokonvertering og Photoshop filtre. Der er din nye Macbook Pro mellem de hurtigste. Det er stort set kun Mac Pro me Xeon med mange kerner, der er hurtigere. Redigeret af Brixen - 19-Juni-2012 kl. 22:55 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Så vidt jeg husker, så er forskellen kun at Thunderbolt skærmen har en Thunderbolt hub. Billedet er vist det samme. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
TobiasKM: Ja det kan du have ret i, det er i hvert fald fuldstændig overdrevet :)
Brixen: Nu siger du at den nye MacBook Pro er hurtig til videokonvertering osv. Hvor hurtig er den i forhold til de nye "normale" MacBook Pros? Forskellen på specs er vel "bare" Retina skærmen og harddisken, af hvad jeg kan se?
|
|
|
|
![]() |
|
Kobra ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Hej,
Har læst på mac forums at der er lag som man virkelig læger mærke til, men den vil blive fixet om 3-4 uger...også at andre apps ser grimme ud på den skærm pga. den høje opløsning... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |