recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye MacBook Pro...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye MacBook Pro...

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

TobiasKM: Ja det kan du have ret i, det er i hvert fald fuldstændig overdrevet :)

Brixen: Nu siger du at den nye MacBook Pro er hurtig til videokonvertering osv. Hvor hurtig er den i forhold til de nye "normale" MacBook Pros? Forskellen på specs er vel "bare" Retina skærmen og harddisken, af hvad jeg kan se?

Tjek på geekbench. Der kan du se hvor hurtige de er til beregninger. Du kan også hente et program til at teste hastigheden.
Jeg har postet links tidligere i tråden.

Der er nye cpu i nu, men det er der også i de gamle Macbook Pro. Så de er alle blevet hurtigere.

Redigeret af Brixen - 20-Juni-2012 kl. 00:12
Venlig hilsen
KB
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Så vidt jeg husker, så er forskellen kun at Thunderbolt skærmen har en Thunderbolt hub. Billedet er vist det samme.
Det er den eneste forskel. De laver stadig Cinema display og de to modeller koster det samme.

Hvis man vil have en ekstern skærm, så er Thunderbolt displayet superlækkert da det kun kræver et kabel fra skærmen (som deles ud til Thunderbolt og magsafe strømstik). Det er derfor meget nemt at koble den bærbare fra og tage med, eller at skifte den ud. Vi har fx. to Macbooks herhjemme, så det er rart at det er så nemt at koble dem til og fra skærmen.
Det koster selvfølgeligt også en del, så om det er det værd må man jo selv bedømme. Jeg ved dog ikke hvordan det prismæssigt er i forhold til andre skærme i den størrelse og kvalitet.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 11:32
Jeg kan se at et Thunderbolt display koster omkring de 6.000 kr. så mon ikke jeg kan finde det til en god pris.

Nu siger du Thunderbolt displayet sættes til magsafe'en. Dvs. skærmen får strøm fra computeren? men sluger det så ikke en del strøm, eller man kan samtidig have den til strømkilde?
Cinemadisplay har en seperat strømledning går jeg ud fra så? 
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg kan se at et Thunderbolt display koster omkring de 6.000 kr. så mon ikke jeg kan finde det til en god pris.

Nu siger du Thunderbolt displayet sættes til magsafe'en. Dvs. skærmen får strøm fra computeren? men sluger det så ikke en del strøm, eller man kan samtidig have den til strømkilde?
Cinemadisplay har en seperat strømledning går jeg ud fra så? 

Jeg tror det er omvendt. Den bærbare får strøm fra skærmen. Det gør det hele meget nemmere.

Venlig hilsen
KB
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 14:51
Præcis som Brixen skriver - det er computeren der får strøm fra skærmen. Så du skal ikke have den normale strømforsyning koblet til den bærbare. Det eneste strømkabel er så det der går fra skærmen til vægudtag - og strømforsyningen er indbygget i skærmen så du skal ikke have en powerbrick liggende og flyde. 
Det lyder af en lille ting, men det hjælper en hel del på kabelrodet, når man kombinerer det med at Thunderbolt porten overfører alt data til skærmen, inkl. forbindelsen til de USB stik der er på skærmen. Så kan man have koblet sin mus og tastatur til på skærmen, så det eneste man skal koble til og fra computeren er strøm og thunderbolt.
Det fungerer på den måde meget ala en dock hvilket gør det meget nemt at flytte rundt den bærbare.

Redigeret af jonaskp - 20-Juni-2012 kl. 14:52
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 15:36
Spørgsmålet er så bare om grafikkortet i Macbook Pro Retina kan klare Retina opløsningen på en Apple Thunderbolt 27" på 5120x2880, når det kommer?
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 15:41
Det kommer vel an på hvad du laver med den opløsning.. :) 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 15:46
Ja selvfølgelig men det er ikke spil :-) men mere om det understøtter opløsningen eller om der skal et andet grafikkort til.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af smiletime smiletime skrev:

Spørgsmålet er så bare om grafikkortet i Macbook Pro Retina kan klare Retina opløsningen på en Apple Thunderbolt 27" på 5120x2880, når det kommer?

Grafikkortet kan klare 3 stk. eksterne 27" Thunderbolt display nu.

Redigeret af Brixen - 21-Juni-2012 kl. 12:19
Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:28
Så kan det sikkert også klare 1 stk 27" thunderbolt Display med 5120x2880, når det engang kommer.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 18:18
ladiesman217: Har du egentlig oplevet burn-in på din Retina skærm? Der er nemlig billeder af det på nettet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu