|
Den nye MacBook Pro... |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tjek på geekbench. Der kan du se hvor hurtige de er til beregninger. Du kan også hente et program til at teste hastigheden. Jeg har postet links tidligere i tråden. Der er nye cpu i nu, men det er der også i de gamle Macbook Pro. Så de er alle blevet hurtigere. Redigeret af Brixen - 20-Juni-2012 kl. 00:12 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Det er den eneste forskel. De laver stadig Cinema display og de to modeller koster det samme. Hvis man vil have en ekstern skærm, så er Thunderbolt displayet superlækkert da det kun kræver et kabel fra skærmen (som deles ud til Thunderbolt og magsafe strømstik). Det er derfor meget nemt at koble den bærbare fra og tage med, eller at skifte den ud. Vi har fx. to Macbooks herhjemme, så det er rart at det er så nemt at koble dem til og fra skærmen. Det koster selvfølgeligt også en del, så om det er det værd må man jo selv bedømme. Jeg ved dog ikke hvordan det prismæssigt er i forhold til andre skærme i den størrelse og kvalitet.
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg kan se at et Thunderbolt display koster omkring de 6.000 kr. så mon ikke jeg kan finde det til en god pris.
Nu siger du Thunderbolt displayet sættes til magsafe'en. Dvs. skærmen får strøm fra computeren? men sluger det så ikke en del strøm, eller man kan samtidig have den til strømkilde? Cinemadisplay har en seperat strømledning går jeg ud fra så?
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg tror det er omvendt. Den bærbare får strøm fra skærmen. Det gør det hele meget nemmere. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Præcis som Brixen skriver - det er computeren der får strøm fra skærmen. Så du skal ikke have den normale strømforsyning koblet til den bærbare. Det eneste strømkabel er så det der går fra skærmen til vægudtag - og strømforsyningen er indbygget i skærmen så du skal ikke have en powerbrick liggende og flyde.
Det lyder af en lille ting, men det hjælper en hel del på kabelrodet, når man kombinerer det med at Thunderbolt porten overfører alt data til skærmen, inkl. forbindelsen til de USB stik der er på skærmen. Så kan man have koblet sin mus og tastatur til på skærmen, så det eneste man skal koble til og fra computeren er strøm og thunderbolt.
Det fungerer på den måde meget ala en dock hvilket gør det meget nemt at flytte rundt den bærbare. Redigeret af jonaskp - 20-Juni-2012 kl. 14:52 |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Spørgsmålet er så bare om grafikkortet i Macbook Pro Retina kan klare Retina opløsningen på en Apple Thunderbolt 27" på 5120x2880, når det kommer?
|
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Det kommer vel an på hvad du laver med den opløsning.. :)
|
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Ja selvfølgelig men det er ikke spil :-) men mere om det understøtter opløsningen eller om der skal et andet grafikkort til.
|
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
Grafikkortet kan klare 3 stk. eksterne 27" Thunderbolt display nu. Redigeret af Brixen - 21-Juni-2012 kl. 12:19 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Så kan det sikkert også klare 1 stk 27" thunderbolt Display med 5120x2880, når det engang kommer.
|
|
|
|
![]() |
|
ladiesman217: Har du egentlig oplevet burn-in på din Retina skærm? Der er nemlig billeder af det på nettet.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |