recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye Triax DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen nye Triax DVB-C

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 11:49
Tusind tak! :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Problemet er blot at jeg bruger den samme harddisk til PS3 og den bruger FAT32. Det gør Triax ikke?
 
Som jeg har forstået det bliver harddisk og tuner "parret", og du kan ikke bruge harddisken til andet.
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 12:11
Æv, så er Triax ikke længere noget alternativ.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 13:18
Det var en skam ja det er lidt træls at Triax har valgt at Parre Harddisk med boks
 
Jeg kan se at de stadig har en del Bokse til salg under lagersalg det sted jeg købte min Triax
Hinke: MX83 DVB-C med PVR funktion via USB kr 1.099,00 kr 899,00 På lager
Du skal ringe da de da varen ikke kan bestilles over net men kan sendes .  
Det skulle jo være en god boks også og som ikke er parret med boks .
 
link til test
 


Redigeret af janbau - 22-Marts-2011 kl. 13:26
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 14:06
det er lidt træls at Triax har valgt at Parre Harddisk med boks
 
Det er alle bokse som er godkendt af en udbyder
så den eneste mulighed for at kunne trække sine optagelser ud
køb en ikke godkendt boks, eller HTPC med et tvkort +kortlæser til kode kanaler


Redigeret af xcardman - 22-Marts-2011 kl. 14:11
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Det var en skam ja det er lidt træls at Triax har valgt at Parre Harddisk med boks
 
Jeg kan se at de stadig har en del Bokse til salg under lagersalg det sted jeg købte min Triax
Hinke: MX83 DVB-C med PVR funktion via USB kr 1.099,00 kr 899,00 På lager
Du skal ringe da de da varen ikke kan bestilles over net men kan sendes .  
Det skulle jo være en god boks også og som ikke er parret med boks .
 
link til test
 
 
Link til Mx 83 afløser . Pris ca 900 kr
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 23:13
Hej igen
 
Har nu haft Triax C-HD 207 CX et par uger og vil her komme med mine anmeldelse af setup'et.
Indkøbene bestod af:
 
  • Triax C-HD207CX Digital DVB-C modtager
  • Western Digital Elements Portable 2.5" 500GB Ekstern Harddisk
 
Først lige lidt specs:
 
  • MPEG4 og MPEG2 kompatibel
  • HDTV og SDTV
  • HDMI format: 1080i, 720p, 576i
  • Opskallering af SD programmer på HDMI
  • PVR Ready med ekstern HDD via USB 2.0
  • PAUSE (Time Shift)
  • Nem installation
  • Kopiering af kanalliste via USB
  • Kortlæser for embedded Conax
  • Swap funktion til forrige program
  • Optisk digital audio udgang o/p (S/PDIF)
  • Electronisk Program Guide - EPG
  • Favorit kanalliste
  • DVB og Teletekst undertekst.
  • Teletekst
  • Timer funktion
  • Programmering af optagelser på HDD via EPG eller Timer
  • Forældre kontrol med PIN code
  • Lav Standbyforbrug (<1W)
  • Auto Standby
  • Lille kabinet: 230x35x140mm
 
 
Lad mig starte med at sige, at opsætningen på Triax er ufattelig let. Menuerne er fine og overskuelige og på ingen måde misvisende. Alt er lige til at gå til. Kanalsøgningen fandt samtlige kanaler også alle de kodede (jeg får leveret gennem antenneforeningen der distribuerer fra Yousee). Der er relativt få indstillinger i det hele taget, og det er naturligvis med til at gøre maskinen mere simpel. Kanalsorteringen ligner alt andet man kender til. Kanalskift går hurtigt (en del hurtigere end hvad TV magter).
 
Kvaliteten på billedet når man ser TV via Triax'en er en anelse anerledes end når TV'ets tuner viser billedet, men det er så lidt, at det ikke er noget at bekymre sig over. Mit setup fører et RF-kabel til Triax'en og videre fra Triax'en op i TV'et med endnu et RF kabel. Samtidig er der sat et HDMI kabel fra Triax'en op til TV'et. Det setup ligner det gamle analoge vi havde med en Sony recorder, hvor antennen også var gennem maskinen og videre op til TV og samtidig parallelt et scart kabel fra maskinen til TV. Funktionaliteten er den samme med det nye setup.
 
Den tilkøbte eksterne harddisk er lige til at koble på og fra menuen i Triax'en "parres" eller formateres den til Triax'en. En lidt træls ting da man så ikke umiddelbart kan have fri bevægelighed af sine optagelser til/fra pc. Jeg kan leve uden denne feature, men der er nok mange der ønsker sig andet :). Jeg synes det er meget anbefalelsesværdig med en 2.5" harddisk da den får strøm via USB tilslutningen, og man slipper for en ekstra strømadapter.
Der kan optages via EPG og timer optagelse. EPG er klart det letteste. Optagefunktionen er behagelig let og fungerer glimrende. Alle optagelser sorteres med numre, samt info fra udesendelsen som optagelserne får navngivet. Nyeste optagelse står altid øverst på listen. Har man programmeret et optagelse og Triax'en er i standby vil den vise REC på fronten mens den optager. I tændt tilstand kan man umiddelbart ikke se det på fronten, men man advares hvis man forsøger at skifte kanal på Triax'en.
 
Afspilning af optagelser præsenterer også meget flotte billeder uden problemer. Der er en feature som Triax skulle have tænkt på mht. afspilning, og det er en automatisk fortsæt afspilning (auto resume). Det er kun muligt at fortsætte en afspilning, hvis man har husket, at sætte et mærke manuelt (kan gøres med F1 og F2 knapperne på fjernbetjeningen). Vores gamle analoge Sony huskede altid hvor man slap sidst, hvis man ikke nåede at se optagelser færdig. Rigtig mange afspillere, om det så er recordere, DVD- og BD-afspillere  har en sådan feature.


Redigeret af goAMinD - 03-April-2011 kl. 23:14
Blu-ray
Film
Til top
kuskenator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2011 kl. 20:46
Hej,
jeg har også investeret i en  Triax C-HD 207 CX til brug som PVR, og var egentlig godt tilfreds til at starte med. Men jeg har det underlige problem, at uret i den går alt for langsomt i standby-mode - op til 10 minutter kan den tabe på en dag. Når man tænder den, opdaterer den uret, men har man programmeret en timer-optagelse og har den på standby, starter den for sent - jo længere, den har været i standby, jo senere starter den. Det er selvsagt ikke holdbart - lige nu har jeg den stående tændt konstant, så den kan holde tiden, men det koster jo strøm. Har andre af jer lignende erfaringer? Min plan er at indlevere den til reparation og se hvad der sker.


Til top
kuskenator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 20:20
Hej igen,
pga. ovennævnte problemer med uret fik jeg byttet min Triax C-HD 207 i butikken. Den nye havde så akkurat samme problem - den tabte, på en enkelt nat i standby, 8 min! Så enten har jeg været meget uheldig, eller også er der et generelt problem med denne boks. Jeg har aftalt med butikken, at jeg kan få pengene tilbage, så det er jo godt nok.

Man kan iøvrigt godt få sine optagelser ud af den eksterne hdd man har haft tilsluttet - softwaren minder i mistænkelig grad om den i Smart MX83/84 modellerne (og boksen ligner iøvrigt også ret meget), hvilket fik mig til at prøve programmet pc2box, som er nævnt i en tidligere tråd om Smart MX83, og kan hentes fra:
http://www.smart-electronic.de/de/digitale-receiver/kabel-receiver/hd-receiver/mx84/mx84-downloads.html

Den læste uden problemer mine optagne programmer ud som .mpg-filer, som efter en omdøbning til .ts kunne afspilles i windows media player.

Har Smart MX84 iøvrigt samme problemer med ur/timer ? Ellers kunne den være et alternativ, nu hvor Triax'en desværre ikke dur som PVR:-(
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 17:40
Kuskenator -> Lyder underligt. Vi har endnu ikke opdaget dette og måske ikke et problem med min. Vi har optaget mange udsendelser fra standby og med maskinen i standby over natten. Vil lige holde øje med dette alligevel. 
Blu-ray
Film
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af kuskenator kuskenator skrev:

Den læste uden problemer mine optagne programmer ud som .mpg-filer, som efter en omdøbning til .ts kunne afspilles i windows media player.

 
mpg filerne kunne forhåbentlig også afspilles i Windows Media Player uden omdøbning, men hvad der er nok så vigtigt - bliver underteksterne bevaret i ts filerne?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kuskenator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:35
Mht. undertekster bliver jeg dig svar skyldig, jeg havde kun et par danske udsendelser fra DR uden tekster, samt en engelsk film fra DR HD, hvor underteksterne så vidt jeg kan se er brændt ind.
Optagelsen fra DRHD spillede iøvrigt ikke i windows media player, men fint i VLC.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu