recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye Triax DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen nye Triax DVB-C

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
jlock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:09
Jeg har nu haft min triax 207 i godt 3 uger nu. Er generelt ok tilfreds, selvom jeg stadig synes min gamle analoge pioneer optager var lidt bedre.

Jeg oplever også problemer med at optagelserne starter for sent, hvilket er rigtig træls.

Synes også godt spole funktionen kunne forbedres, da det tager rigtig lang tid at spole.

Er der nogen der har fundet en løsning på det? Eller ved noget om hvornår der kommer software Update?
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:51
Hej,
Jeg har netop i aften oplevet samme tidstab. Maskinen blev programmeret i går og skulle først optage her til aften. Var lige inde i timeroptagelser og kigge og kunne se maskinen havde tabt 7 minutter. Opdager det kun fordi der netop er gået lang tid fra programmeringen til den skulle optage.

Håber meget Triax tager dette problem alvorligt da maskinen her så optager på de forkerte tidspunkter hvilket gør optagelser ubrugelige.

Synes alle med problemet skal skrive til Triax, så der hurtigt kan findes en løsning.
Blu-ray
Film
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:27
Til alle Triax 207 ejere. Jeg har fået bekræftet, at der kommer en softwareopdatering i næste uge der retter fejl mht. tidstab i standby. Softwareopdateringen hedder v.185. Den nuværende med fejlen hedder v.183.

Clap Beer Party 

Redigeret af goAMinD - 06-Maj-2011 kl. 21:28
Blu-ray
Film
Til top
jlock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Til alle Triax 207 ejere. Jeg har fået bekræftet, at der kommer en softwareopdatering i næste uge der retter fejl mht. tidstab i standby. Softwareopdateringen hedder v.185. Den nuværende med fejlen hedder v.183.

Clap Beer Party 

Det lyder rigtig fedt! Men hvordan får man den opdateret?

Ved du om der er rettet andre fejl i opdateringen? Jeg har nemlig også erfaret, at hvis den bliver slukket, så "glemmer" den alle timer optagelser, hvilket jo heller ikke er skide smart!
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af jlock jlock skrev:

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Clap Beer Party 

Det lyder rigtig fedt! Men hvordan får man den opdateret?

Ved du om der er rettet andre fejl i opdateringen? Jeg har nemlig også erfaret, at hvis den bliver slukket, så "glemmer" den alle timer optagelser, hvilket jo heller ikke er skide smart!

Indtil videre ved jeg kunne dette via min forhandler der har haft kontakt til Triax. Vi må se når den dukker op på deres download side. Der plejer at stå beskrevet hvad der opdateres.

Ja, maskinen sletter alle programmeringer hvis strømmen tages fra den. Det synes jeg også er pænt træls. Som sådan ikke en fejl, men en stor mangel, at den ikke kan huske timer optagelser. Der må jo være batteri backup i maskinen da den husker alt setup ellers.
Blu-ray
Film
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 23:51
Efter endnu mere erfaring med maskinen vil jeg lige liste de ting som efter min mening vil gøre maskinen til en ganske overlegen maskine. Synes rigtig godt om den i forvejen, og den leverer det den skal, og har jo en ganske attraktiv pris. Herunder vil jeg liste de ting jeg er stødt på som kunne være geniale ting at forbedre på den:

Forbedringer til anvendeligheden af Triax C-HD 207CX:
  • Afspilning
    Når man er færdig med at se en optagelse og trykker stop, bør man returnere automatisk til listen med optagelser. Oftest skal man enten se en anden optagelse eller man vil gerne slette den sete. Nu skal man bøvle forfra med at navigere ind i menuen for enten af afspille andet eller slette den sete.
  • Listen med optagelser
    Usete optagelser bør være fremhævet/markeret, at de endnu ikke er afspillet. Altså kende forskel på sete og usete optagelser.
  • Timeroptagelser
    1.
    Forud programmerede timeroptagelser bør vises på en liste og ikke som nu, hvor man kun i en lille box kan bladre frem og tilbage på én linje mellem 1-30 programmeringer.

2. Gentagelse af timeroptagelser kan ikke udføres på valgfrie dage. Dagligt og ugentligt kan vælges, men f.eks man-fre kan ikke. Mere fleksibel gentagelse ville være fint.
  • Batteri backup
    Tages strømmen fra maskinen, slettes alle programmerede timeroptagelser. Maskinen husker kun indstillinger.

Redigeret af goAMinD - 06-Maj-2011 kl. 23:54
Blu-ray
Film
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 21:32
Så kom opdateringen op på Triax' hjemmeside. Der er også en lille vejledning der kan hentes.

Clap

Redigeret af goAMinD - 18-Maj-2011 kl. 21:32
Blu-ray
Film
Til top
jlock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:44
Er der nogen der ved præcis hvilke bugs og eventuelle nye features der er i updaten?
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 23:01

Her er lidt history fra seneste update til Triax C-HD 207CX

ATTENTION:
a.) "Beta software version":
Beta software versions are test versions and are NOT released for field use.

News version "V0188":
=====================
Operating:
1.) In menu "channel search" a 3rd scan mode can be selected: Network/NIT search on the specified transponder
2.) In welcome menu there is the possibility to do a NetworkID scan
    Depending if this was activated during the 1st time installation or not, the automatic scan uses the NetworkID automatical
    (thus it is not necessary to enter the symbolrate and modulation for the automatic channel search).
3.) Call record timer menu from main level by F1

IMPROVEMENTS:
1.) Support for HD subtitles

News version "V0187beta":
=====================
Operating:
1.) In menu "OSD configuration" different OSD styles can be selected

IMPROVEMENTS:
1.) Channel scan for cable receivers

News version "V0186beta":
=====================
Operating:
1.) PLAY can not be interrupted any more by Up/Down of cursor cross, just CH UP/CH DOWN can do so.

IMPROVEMENTS:
1.) Audio Decoding
2.) Recording and Trickmodes of encrypted programmes (ES level)
3.) In menu "General" the unused elements are invisible
4.) Support for several USB3.0 HDDs

News version "V0185":
=====================
Operating:
-

IMPROVEMENTS:
1.) TTX subtitling on BBC Lifestyle and BBC Knowledge
2.) TTX subtitling on National Geo (D)
3.) Video decoding on SVT1HD
4.) DVB Subtitle selection at playback
5.) QAM symbol rate up to 7190MS/s
6.) Danish channel raster
7.) Danish and Swedish wording
8.) Audio decoding
9.) Channel Search: Auto-QAM mode scans for QAM64, QAM128 and QAM256
10.) Length of recording
11.) Bugfix in RTC
12.) Channel raster for SWE
13.) Network-Welcome-OSD for SWE
14.) AC-3 on scrambled channels
15.) Default Audio Pid for Swedish

Blu-ray
Film
Til top
jlock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 23:12
Ok... Den fandt jeg også efterfølgende, men synes desværre ikke nogle af vores problemer bliver nævnt.

Jeg prøvede at opdatere, men uden held. Har ellers fulgt vejledningen men efter atnhave indsat usb stick, tændt igen og trykket på archive, sker der ingenting. Er der nogen der har haft held med at opdatere?
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 23:14

Har endnu ikke "fået lov" til at opdatere. Konen sidder hårdt på maskinen og hun vil ikke lige gen-programmere en række optagelser i timeren LOL Regner med at kunne opdatere en af de kommende dage. Skal nok lige give feedback.

Blu-ray
Film
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:06
Jeg syntes at billed kvaliteten er blev mild sagt elendig efter denne opdatering og jeg syntes heller ikke rigtigt at der er noget nyt
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu