recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den rigtige 'wireless USB Dongle'?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen rigtige 'wireless USB Dongle'?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Den rigtige 'wireless USB Dongle'?
    Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 14:48
Hej

jeg har tidligere brændt fingrene på at købe det forkert trådløse netværkskort som ikke passede til min ældre stationære Dell fra 2003. Nu har jeg desperat brug for at få den på nettet, så jeg har kigget på denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=336044

Der kan jeg vel ikke gå galt i byen, hvis jeg blot vil have min stationære til at fange det trådløse signal, som jeg har fra min TDC HomeDuo router ? (Routeren kører 802.11 b/g/n)

Undskyld det dumme spørgsmål, men orker ikke at skulle returnere en vare som ikke virker... igen Embarrassed

MVH

Frank73

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 15:26
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 15:43
Tak for det hurtige svar. Jeg kigger også på en anden i samme prisklasse, som dog kun er 54Mbps, men hvor donglen kan anbringes 1,5m fra computeren, for at optimere modtagelsen af signalet. Gad vide om jeg bør prioritere den hurtige dongle eller den noget langsommere (54Mbps), som måske er mere stabil? Jeg tænker her på den 'støj' som min PC udsender....  (det er den her: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1520180)

/Frank73 
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 15:46
... eller bruge prisforskellen til et 1,5m usb-forlængerkabel?
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 16:04
Selvfølgelig, det havde jeg ikke tænkt på... Clap
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 18:09
Hvis du ikke har USB 2.0 på din ældre stationære, kan du få problemer. Den kraftigere N-standard kræver mere strøm. Hvis du ikke har brug får rækkevidden/sidder 4 vægge fra, ville jeg satser på et "alm" 54G-stick
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 20:57
Sket er sket, den førstnævnte stick fra D-Link er bestilt + en forlænger som Justrace var inde på... Jeg er ret sikker på, at den har en USB 2.0, så burde ikke give problemer!? Jeg gik netop efter n-standarden for at få så kraftig en overførsel som muligt.  Routeren står i stuen, mens PC'en står på 1. salen...
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:21
Typisk... så er ovennævnte D-link netværks dongle installeret, men skidtet virker naturligvis ikke...Confused den kan sagtens finde mit netværk, men hver gang jeg indtaster min krypteringskode, forsøger den at oprette forbindelse, men failer herefter... Så begynder det hele forfra, hvorefter den så failer igen.

Efter installationen mistede jeg sjovt nok både den kablede og trådløse forbindelse til internettet, så jeg måtte genstarte min HomeBox fra TDC... Langt om længe virker den trådløse forbindelse igen - dog ikke på min stationære via den nyindkøbte dongle..

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad jeg gør galt?

/Frank73

Redigeret af Frank73 - 14-Oktober-2010 kl. 19:23
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Typisk... så er ovennævnte D-link netværks dongle installeret, men skidtet virker naturligvis ikke...Confused den kan sagtens finde mit netværk, men hver gang jeg indtaster min krypteringskode, forsøger den at oprette forbindelse, men failer herefter... Så begynder det hele forfra, hvorefter den så failer igen.

Efter installationen mistede jeg sjovt nok både den kablede og trådløse forbindelse til internettet, så jeg måtte genstarte min HomeBox fra TDC... Langt om længe virker den trådløse forbindelse igen - dog ikke på min stationære via den nyindkøbte dongle..

Det lyder som et driver problem: Har du installeret den driver som passer til dit operativsystem?

At din TDC [ADSL] Homebox går i baglås og skal genstartes er næppe relateret til dette, og det er så vidt jeg ved et kendt problem at Homebox gør det en gang i mellem...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

/Frank73
Havde samme fejl på min stationære, indtil jeg indstallerede et nyt USB 2.0 pci-kort. Så tjek om du kører med USB 2.0
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:42
Jeg fik det faktisk til at virke efter jeg havde geninstalleret D-link driveren, og samtidig booted min HomeDuo. Jeg ved ikke hvad jeg gjorde forkert, men der var formentlig tale om en 'fejl 40' Embarrassed
Min stationære PC har USB2.0.
Det trådløse signal virker nu, og er rimeligt stabilt. Desværre har jeg nu mistet al kontakt til min NAS server (fra den stationære med trådløst signal), så det er min næste udfordring...
Tak for tilbagemeldingerne indtil videre.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Oktober-2004
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 15:00
Det er interessant: Efter en rep af min Home trio install. med Yousee box og telefoni bredbånd,
fik jeg noget gammelt grej skiftet ud til en ny 'TDC HomeBox ADSL' vistnok Sagem.
Der står i brugervejledn at min Yousee box kan sluttes til alle porte i boxen dvs. alle porte skulle kunne streame.
Findes der noget streaming udstyr, der emulerer Xbox, men som ikke larmer ?, men har Ir øje osv. til remote.

Det blæser en halv Pelikan her i Odense

hilsener:
smedev
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu