recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den sobre tråd om burn-in på Kuro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen sobre tråd om burn-in på Kuro

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg undrer mig over, at du opfatter seriøs bruger-til-bruger-oplysning som en flame.
Har du læst de bidder jeg hev ud? Ud fra det at dømme synes jeg at det lød som et indlæg der bare ville provokere.

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Har du forsøgt med sne / burn-in wash i en længere periode? Altså over 24 timer?
Dette er ikke ment som en provokation, men har du forsøgt at læse tråden?
Du mener den lukkede tråd som efter sigende endte i en kæmpe flame-war? Nej, ikke den hele, det må jeg indrømme at jeg ikke gad. Jeg kunne ikke finde svaret i denne tråd, ergo synes jeg det var et relevant spørgsmål.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 17:58
...
Edit: der skulle have været et link til råd ang. burn-in, men mobilen driller. Jeg kan dog se at den forrige tråd har dækket det meste alligevel.

Redigeret af Yakken - 08-April-2010 kl. 18:04
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:00

Jeg undrer mig over, at du opfatter seriøs bruger-til-bruger-oplysning som en flame.
Har du læst de bidder jeg hev ud? Ud fra det at dømme synes jeg at det lød som et indlæg der bare ville provokere.
Ja, jeg har læst dem - og jeg forstår at læse ting i kontekst.

Havde konteksten været, at bidderne var skrevet af en plasma-hader, ville det have været provokerende.

Nu er konteksten altså imidlertid, at bidderne er skrevet af en tilfreds ejer, og så kan jeg ikke få øje på provokationen.

Men jeg har før bemærket, at nuancerede holdninger har utroligt svære kår her på recordere. Nogle mennesker kan ikke forestille sig, at man kan være glad for et produkt og alligevel have kritik af nogle af produktets egenskaber.

Har du forsøgt med sne / burn-in wash i en længere periode? Altså over 24 timer?
Du mener den lukkede tråd som efter sigende endte i en kæmpe flame-war? Nej, ikke den hele, det må jeg indrømme at jeg ikke gad. Jeg kunne ikke finde svaret i denne tråd, ergo synes jeg det var et relevant spørgsmål.
Nej, jeg mener denne tråd.

Da du stillede dit spørgsmål, havde trådstarter skrevet to indlæg i tråden. I indlæg nummer to beskriver han klart og tydeligt, hvad han har gjort og ikke gjort for at vaske det væk.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:09

Ja, jeg har læst dem - og jeg forstår at læse ting i kontekst.

Havde konteksten været, at bidderne var skrevet af en plasma-hader, ville det have været provokerende.

Nu er konteksten altså imidlertid, at bidderne er skrevet af en tilfreds ejer, og så kan jeg ikke få øje på provokationen.
Nu kendte jeg ikke brugeren i forvejen, så er det lidt svært at vide hvad konteksten er. Du kan slet ikke se at udtalelserne kunne virke provokerende?

Men jeg har før bemærket, at nuancerede holdninger har utroligt svære kår her på recordere. Nogle mennesker kan ikke forestille sig, at man kan være glad for et produkt og alligevel have kritik af nogle af produktets egenskaber.
Ved ikke om den er møntet på mig, i så fald synes jeg du tager fejl. Jeg er ikke fanatiker mht. teknologi/mærke.

Nej, jeg mener denne tråd.

Da du stillede dit spørgsmål, havde trådstarter skrevet to indlæg i tråden. I indlæg nummer to beskriver han klart og tydeligt, hvad han har gjort og ikke gjort for at vaske det væk.
Fair, den havde jeg overset. Slemme slemme mig. Men mener ikke det giver grund til at "angribe" på den måde du gør.

Redigeret af MaXer - 08-April-2010 kl. 18:10
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:18
I går sgu til den igen, hva? LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

I går sgu til den igen, hva? LOL
Tjaeh, prøver nu at holde hovedet koldt... Embarrassed
Synes bare angrebet var ubegrundet...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 19:40
Kan I så ikke tage den via PM i stedet, så jeg kan få lov at holde denne tråd nogenlunde på sporet?

Sploink: Jeg fik konen til at køre en 5-6 timer med screenwash i går, men det har ikke ændret noget synligt ved logoet endnu. Ud over de 5-6 timer, så kører TV'et jo også med almidelige programmer (selvsagt ikke kanal5...) hvor der også er aktivitet, så selvom det ikke er screenwash, så motioneres disse pixels jo stadig.

Jeg fik ikke taget et billede af logoet, som kunne bruges til noget. Jeg må nok have fat i SLR'et og en tripod i stedet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af T-Rex T-Rex skrev:

Kan I så ikke tage den via PM i stedet, så jeg kan få lov at holde denne tråd nogenlunde på sporet?

Sploink: Jeg fik konen til at køre en 5-6 timer med screenwash i går, men det har ikke ændret noget synligt ved logoet endnu. Ud over de 5-6 timer, så kører TV'et jo også med almidelige programmer (selvsagt ikke kanal5...) hvor der også er aktivitet, så selvom det ikke er screenwash, så motioneres disse pixels jo stadig.

Jeg fik ikke taget et billede af logoet, som kunne bruges til noget. Jeg må nok have fat i SLR'et og en tripod i stedet.

Du svarede ikke på om du kører med 1080i og 1-1 pixel mapping uden orbiter?

Når jeg bruger orbiter rykker billedet op til 2 tommer og på den måde vil der aldrig kunne danne sig et tydeligt 5 tal...
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:24
Jeg kører 720p. Orbiter er ikke slået til. Jeg ved godt hvorfor logoet står så skarpt som det gør. Det var ikke dét tråden handlede om, men hvis det har afklaret noget for dig, så er det jo fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:00
Jamen alle kan jo lave burn in på et plasma også et Kuro, hvis man fremtvinger det.

Når man slår orbiter fra, så slides forforen jo uens og derfor er det ikke så mærkeligt at du har et 5 tal stående.

Denne tråd er ikke anderledes end hvilken som helst anden tråd omkring burn in.
Man har behandlet tv'et forkert og har fået en defekt, som ikke er dækket af garantien.

Case closed...
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:10

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal bruge det til, men hvis du har læst den oprindelige tråd, så ved du også at jeg ikke søger efter en forklaring eller en kompensation fra nogen som helst. Jeg er 100% klar over hvordan TV'et fungerer, hvordan man behandler et plasma-TV og hvordan burn-in forekommer. Jeg gider ærlig talt ikke forklare motivationen for denne tråd igen, men da du jo ser sagen som afsluttet, så er det nok også ligemeget...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:51
Det er altså ikke for at røfle dig eller ende som i den gamle tråd.  Handshake

Men hvad er formålet med tråden hvis det ikke er for at oplyse eller diskutere?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu