recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den sobre tråd om burn-in på Kuro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen sobre tråd om burn-in på Kuro

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 18:46
Selvom man skulle tro at de amerikanske og europæisker modeller umiddelbart var ens, så har der ofte været flere små forskelle. F.eks. tog det længere tid for de billige amerikanske modeller at få rigtig 24 fps-gengivelse implementeret, hvis de overhovedet har fået det i indeværende generation.
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 21:41
Nu har jeg nydt vejret i weekenden frem for at sidde og holde øje med denne tråd, men jeg bliver nødt til lige at hævde mig igen: Jeg har ikke mishandlet mit TV i nogen grad, og jeg har fra dag 1 været 100% bekendt med hvordan man behandler et plasma-TV. Det kan ikke passe, at man skal komme rendende og beskylde mig for at mishandle mit TV, med eneste begrundelse, at jeg ikke har benyttet Orbiter! Ingen af jer har siddet ved siden af mig og observeret mit brugsmønster, så hvordan kan I udtale jer om hvor meget jeg har "mishandlet" mit TV?

Jeg har altid haft den automatiske off-funktion aktiveret, TV'et har været kalibreret og kørt i sparemode, og jeg har instrueret konen i hvordan TV'et skal behandles når jeg ikke er til stede. Jeg har nu haft wash kørende i 12 timer ekstra og logoet kan stadig anes. Om det er blevet en anelse svagere er lidt svært at svare på, da det i forvejen var nemmest at se ud af øjenkrogen (I ved: stavceller og tapceller, lys og mørke... ).

Jeg er for så vidt ligeglad med hvad Pioneer skriver i deres manualer, og jeg er så afgjort klar over, at hvis man mishandler et hvilket som helst Pioneer TV, så vil det have konsekvenser. Dét jeg ville med denne tråd, var at bringe den rapport man ellers ikke finder på nettet, nemlig at et Kuro-TV har fået burn-in, uden at det har været udsat for det misbrug man normalt forbinder med burn-in - og nej, jeg ser bestemt ikke manglen på orbiter som et misbrug, hvad enten det er sat på pr. default eller ej. Er det ikke netop Kuros fabelagtive modstandsstyrke, der konstant hives frem i anmeldelser?

Jeg kan se, at der da er én person, som har fået noget ud af tråden helt tilbage midt i diskussionen (Garfield), så helt spild har det nok ikke været. rhsin har også fanget en af mine pointer: Det betyder uendelig lidt for billedkvaliteten, at der sidder et logo, der ikke er synligt 99% af tiden, men det netop som med pixelfejl, og rust i bilen - man ved det er der, selvom man ikke ser det.

Til xcardman: Undlader du ikke at ty til personlige angreb i min tråd, så den holder sig sobert. Jeg har sat pris på PhDreams indlæg indtil nu, så selvom I måske har en fejde kørende fra tidligere tider så skal det ikke blandes ind i denne debat. Jeg kan ikke se nogen forudindtagede meninger i hans svar, så selv hvis der skulle være et bias (hvilket jeg da også selv har - jeg har jo valgt mit TV af en grund!) så er diskussionen stadig saglig. Jeg har intet problem med at fremhæve den primære ulempe ved plasma-teknologien og samtidigt erklære mig stor fan af samme TV-type. Jeg kræver ikke, at alle deltagere i tråden er af samme opfattelse, så længe der ikke kastes med mudder.

Redigeret af T-Rex - 11-April-2010 kl. 21:51
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af T-Rex T-Rex skrev:

Til xcardman: Undlader du ikke at ty til personlige angreb i min tråd, så den holder sig sobert. Jeg har sat pris på PhDreams indlæg indtil nu, så selvom I måske har en fejde kørende fra tidligere tider så skal det ikke blandes ind i denne debat. Jeg kan ikke se nogen forudindtagede meninger i hans svar, så selv hvis der skulle være et bias (hvilket jeg da også selv har - jeg har jo valgt mit TV af en grund!) så er diskussionen stadig saglig. Jeg har intet problem med at fremhæve den primære ulempe ved plasma-teknologien og samtidigt erklære mig stor fan af samme TV-type. Jeg kræver ikke, at alle deltagere i tråden er af samme opfattelse, så længe der ikke kastes med mudder.

Tak! Thumbs Up

OT: Ved ikke om det fremgår af tråden, men jeg har simpelthen været nødt til at ignorere xcardmans indlæg, selv om han nogle gange går efter min personligt. Håber at han på et tidspunkt fatter, at hans indlæg efterhånden kun skaber splid på forummet.

Anyway, tilbage til tråden...Smile
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Jeg kan desværre ikke mønstre den store medfølelse for trådstarteren og hans problemer med burn-in. Idet denne typer af skader har været kendt siden den første forsfor skærm så dagens lys engang i 40´erne....

Man ligger nogen gange som man selv har redt
Dette var vel egentlig dét indlæg, jeg ønskede at citere tidligere, som et eksempel på én der ikke gad besvære sig med at læse motivationen i den oprindelige tråd, og samtidigt antager at jeg har mishandlet mit TV ud over det normale.

Jeg søger, som skrevet mindst 3 gange nu (ja, der linkes stadig til den oprindelige tråd i første indlæg), ikke nogen der sidder og klapper mig på ryggen og siger det er synd for mig. Du har naturligvis ret til at gøre opmærksom på, at du ikke falder ind i denne gruppe alligevel, men kommentaren virker overflødig (da jeg jo ikke ønsker medlidenhed) og får dit indlæg til at virke en anelse arrogant.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 06:41
Hvad ønsker du så efter alle disse indlæg

1 vi har fundet ud af et kuro kan få burn in(det har alle vel fundet ud af for længe siden)
kuro har bare en meget lille rate
2 du har prøvet en washout dvd, det virkede ikke
3 du har selv slået en sikkerhed fra
4 Jeg er for så vidt ligeglad med hvad Pioneer skriver i deres manualer
5 nej, jeg ser bestemt ikke manglen på orbiter som et misbrug
6 man kan være uheldig

samlet set. lev med et 5 tal eller køb en ny skærm eller betale for rep.
du vil jo ikke have nogen der sidder og klapper dig på ryggen og siger det er synd for mig

PS Jeg har sat pris på PhDreams indlæg indtil nu. hvad har du kunne bruge dem til?.
plasma er en halv dårlig teknoklogi med fejl. Problemet er bare det er alle skærm teknologier til en vis grad. NÅR OLED kommer kan man også få burn in(ligner plasma i opbygning) 
Men ja jeg er enig nogle af mine indlæg ikke skulle være skrevet i denne tråd 

Redigeret af xcardman - 12-April-2010 kl. 07:12
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 09:01
Kan det virkelig være meningen at jeg skal skrive formålet med tråden igen, selvom det står 3 indlæg højere oppe? Hvis du ikke føler du har noget at bidrage med, så lad da være med at skrive.

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

PS Jeg har sat pris på PhDreams indlæg indtil nu. hvad har du kunne bruge dem til?.
plasma er en halv dårlig teknoklogi med fejl.  
Få nu hold i den slags kommentarer. Det er din kritik af hans indlæg jeg er modstander af.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 09:51

Jeg er for så vidt ligeglad med hvad Pioneer skriver i deres manualer, og jeg er så afgjort klar over, at hvis man mishandler et hvilket som helst Pioneer TV, så vil det have konsekvenser. Dét jeg ville med denne tråd, var at bringe den rapport man ellers ikke finder på nettet, nemlig at et Kuro-TV har fået burn-in, uden at det har været udsat for det misbrug man normalt forbinder med burn-in - og nej, jeg ser bestemt ikke manglen på orbiter som et misbrug, hvad enten det er sat på pr. default eller ej. Er det ikke netop Kuros fabelagtive modstandsstyrke, der konstant hives frem i anmeldelser?

Uhhh, jeg er glad for disse bemaerkninger! Det er praecis det, jeg har forsoegt at forklare i de par traade, som jeg har startet vedr. retention paa mit Panasonic. (En af dem blev ogsaa lukket pga. tonen.)

Jeg er ogsaa fundementalt ligeglad med, hvad Panasonic skriver i deres manualer. De som kender mig ved, at jeg er overordentlig paapasselig med mine ting, faktisk sa pertentlig, at det kan gaa hen at blive u-udholdeligt. Og saa at faa burn-in fra et stationslogo paa en kanal man naesten ikke ser! Det bliver jeg ked af...

Dette er netop de informationer, som har manglet paa recordere i flere aar nu. I stedet faar man at vide, at man bare skal nyde sit tv og ikke taenke paa burn-in, for de problemer har producenterne loest. Men det er ikke hele sandhenden, og derfor er dit indlaeg en noedvendighed!
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:07
Prøver lige igen, hvad siger pioneer til det ? Det kunne jo være det var en fejl i dit panel, det  ville da personligt undersøge det som noget af det første.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 18:53
jeg har et g8 pioneer. jeg går ikke synderligt meget op i billedkvaliteten på tvet , efter at jeg har fået projektor. Jeg fik det lige da det kom frem(3-4 år siden ca) der er ikke antydningen af burn-in. Mit gamle 436 havde det efter ca et halvt år. så voldsomt at man næsten kunne se alle tv logo.
men man kan vel sige at der er en risiko på alle plasma. også Pioneer.
Når det er sagt, kan jeg huske at burn-in var et stort issue for mig, da netop min gamle skærm havde det i stort stil. jeg fik at vide af forhandleren at man havde løst det ved at lade billedet rotere(orbiter) Om man kan lide det eller ej, vil risikoen for burn-in stige markant , hvis man vælger at slå det fra.
Vi har fået konsateret at man KAN få burn-in når orbiter er slået fra. Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre MED orbiter slået til
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 21:42
Jeg har ikke kontaktet Pioneer og agter heller ikke at gøre det. Burn-in er den risiko man lever med hvis man vælger plasma, og jeg kan slet ikke se hvordan det skulle blive deres problem. Derudover så kunne man jo være så uheldig at skulle overbringe et budskab om, at der ikke er flere reservepaneler... Shocked

Her efter de sidste 5 timers wash så synes logoet smule mindre tydeligt. Om det er fordi jeg VIL se forbedring, så det er rent psykologisk er stadig lidt svært for mig at vurdere, da det jo kun har været en skygge fra starten. Jeg lader konen fortsætte med, at køre en wash af og til i løbet af dagen, og melder tilbage hvordan det ser ud senere på ugen.

Jeg har aktiveret orbiter igen, så der ikke er mere diskussion om dét, men er stadig af den klare opfattelse, at det ikke burde være nødvendigt hvis blot materialet er varieret nok.

Redigeret af T-Rex - 12-April-2010 kl. 21:51
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:48
Jeg synes da netop, at det er producentens problem. Hvis man foretager en hurtig analyse af de indlæg, som har været i din tråd, min lukkede panasoictråd, andre tråde og udsagn fra venner og bekendte, så vil jeg med et slaw på tasken sige, at mere end 95% ikke oplever burn-in på deres plasma-panel. Derfor vil jeg ikke sidde i saksen som en af de sidste 5%.

Som ansvarlig producent har man ikke bare et ansvar overfor aktionærene om at tjene så mange penge som muligt, men også et ansvar overfor forbrugerne om at have gode fejlfrie produkter, og hvis der er fejl på produkterne, at have en lødig service.

Jeg har på ingen måde mishandlet mit plasma, det er blevet passet og plejet.

Redigeret af hunt - 12-April-2010 kl. 22:49
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 12:23

Jeg har ikke kontaktet Pioneer og agter heller ikke at gøre det. Burn-in er den risiko man lever med hvis man vælger plasma, og jeg kan slet ikke se hvordan det skulle blive deres problem. Derudover så kunne man jo være så uheldig at skulle overbringe et budskab om, at der ikke er flere reservepaneler... Shocked

Her efter de sidste 5 timers wash så synes logoet smule mindre tydeligt. Om det er fordi jeg VIL se forbedring, så det er rent psykologisk er stadig lidt svært for mig at vurdere, da det jo kun har været en skygge fra starten. Jeg lader konen fortsætte med, at køre en wash af og til i løbet af dagen, og melder tilbage hvordan det ser ud senere på ugen.

Jeg har aktiveret orbiter igen, så der ikke er mere diskussion om dét, men er stadig af den klare opfattelse, at det ikke burde være nødvendigt hvis blot materialet er varieret nok.
En anden ting som måske er være værd at få belyst er vel hvad al den "vasken" på skærmen betyder for billedkvalitet fremover. Så vidt jeg kan forstå kommer burn-in'en fordi fosforen bliver "slidt" ujævnt som ved f.eks. et statisk logo. Da man ikke kan genere mere fosfor på dette sted betyder en wash vel at man forsøger at slide mere ens på hele skærmen. Men vil det ikke gå udover billedkvaliteten, f.eks. kommer en evt. kalibrering vel ud af fokus?.

Redigeret af Stenholt - 13-April-2010 kl. 12:23
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu