recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den sobre tråd om burn-in på Kuro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen sobre tråd om burn-in på Kuro

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:02
Har aldrig oplevet skyggen af retention eller burn-in på mit LX 5090H, og det har min lillebror heller ikke på sit.

Har brugt den til lidt af hvert, også som pc monitor.

Mener heller ikke jeg bruger orbiter.

Redigeret af TvHomer - 13-April-2010 kl. 16:03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Har aldrig oplevet skyggen af retention eller burn-in på mit LX 5090H, og det har min lillebror heller ikke på sit.

Har brugt den til lidt af hvert, også som pc monitor.

Mener heller ikke jeg bruger orbiter.
Hvis ikke du ved om du bruger orbiter, så GØR DU! Det er nemlig enabled i factory reset
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:37
Jeg havde både retention og en anelse burn-in (TV2 logo på ensfarvet baggrund) på mit forrige panel (5090H), der også blev udskiftet pga. pixelfejl. På det tidspunkt brugte jeg ikke orbiter. Det gør jeg nuLOL.

Retention kunne jeg "kun" se hvis jeg slukkede TVet i fuldstændig mørke, ellers ikke.

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 19:47
Nej, har lige tjecket, kører ikke orbiter.
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

En anden ting som måske er være værd at få belyst er vel hvad al den "vasken" på skærmen betyder for billedkvalitet fremover. Så vidt jeg kan forstå kommer burn-in'en fordi fosforen bliver "slidt" ujævnt som ved f.eks. et statisk logo. Da man ikke kan genere mere fosfor på dette sted betyder en wash vel at man forsøger at slide mere ens på hele skærmen. Men vil det ikke gå udover billedkvaliteten, f.eks. kommer en evt. kalibrering vel ud af fokus?.

Det er ikke noget problem. Jeg har selv udstyr til at kalibrere med.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 20:19
Jeg har lidt at tilføje: Pioneers plasma-TV har en ret avanceret og velfungerende mekanisme, der forsøger at fastholde hvidbalancen, selvom forforen ældes. TV'et bruger (iflg. en Pioneer-ingeniør) en form for statistik over sliddet på forfortyperne, så de løbende kan justere lysstyrken i små trin, hvorved forholdet med R, G og B ikke ændres ret meget over tid.
/lars
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:50
T-Rex

På baggrund af den anke du rettede mod mig tidligere i denne tråd har jeg endnu en gang læst denne og den tidligere tråd om dette emne. Jeg skal lade det være usagt om andre i dette forum har udtalt, at Pioneer Kuro er fritaget for risikoen for Burn-In i en eller anden Plasma / LCD "krigstråd"

Jeg kan bare sige, at sådanne udtalelser ikke er korrekte, idet Pioneer som producent i henhold til bla. amerikansk lovgivning. Klart i den medfølgende brugsanvisning har beskevet forholdet omkring risikoen for Burn-in......

Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 07:58

Suk... det er jo heller ikke dét der siges. Jeg skriver, at der ikke er rapporter om burn-in rundt om på nettet, så derfor startes denne tråd. Det er fint, at du vil citere manualen eller officielle holdninger fra Pioneer, men det er nu engang ikke dét tråden handler om.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu