recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ  100109
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 09:27
Får du den overhovedet tændt?

Hvad sker der, hvis du trykker på power flere gange?


Jeg ville gøre sådan her:
Mode                Trigger   Action
V.MEM              V.MEM - Variable 1 plus 1
V.MEM              Power  - Variable 1 set to 0
 
Variables        - Var_1  - =0 - Yousee boks "power" 
Variables        - Var_1  - =1 - Yousee boks "power" 

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 08:41
Hej Klaus,
 
Det er "on/off" funktionerne, som ikke virker, forstået på den måde at selv om jeg har lagt variables-koderne ind i memorymap, tænder/slukker yousee boksen stadig hver gang jeg trykker V.MEM.
 
Jeg har ikke boksen lige her, men jeg har kodet som følger:
Mode                Trigger   Action
Any Beo Mode - V.MEM - Variable 1 plus 1
V.MEM              Power  - Variable 1 set to 0
 
Variables        - Var_1  - =0 - Yousee boks "power" 
Variables        - Var_1  - =1 - Yousee boks "power"  
 
Det er nok ikke helt den korrekte måde at vise det på, men jeg håber det giver mening. Ellers kopierer jeg lige linerne fra MemoryMap'en i aften
 
Mvh - Claus                    
 


Redigeret af ClausJ - 07-November-2012 kl. 08:42
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 06:28
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Jeg har de samme 4 kommandoer til Samsung SMT-3126, som du bruger, men jeg kan ikke få kommandoerne til at lystre Confused

Hvad virker og, hvad virker ikke?
Kan du sende dine kommandoer manuelt


Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:


Er der i øvrigt nogen der ved hvilken forskel det gør, om man vælger Beo4 Navi "mode 1" eller "mode 3" under "settings" i MemoryMap ?


Det skal være det samme som på din fjernbetjening....der sendes forskellige koder afhængigt af, hvad din fjernbetjening står til.

http://lintronic.dk/MemoryMap_Database.pdf

Adjustments
Settings
BEO4 NAVI
Here you inform in which mode your BEO4 NAVI (typenumber 1710) is operated.
This will influence on the code being send out when the navigation buttons are used.

MODE 1 (LINK) (detected by the log when navigation buttons are operated)
18:24:22 26870376 - RX:0001801000205000005001055 - Right
18:24:21 26869596 - RX:0001801000204000005001054 - Left
18:24:21 26868832 - RX:0001801000203000005001053 - Down
18:24:20 26867942 - RX:0001801000202000005001052 - Up

MODE 3 (NORMAL) (detected by the log when navigation buttons are operated)
18:19:03 26551026 - RX:0001801000205000000001050 - Right
18:19:02 26550200 - RX:0001801000204000000001049 - LEft
18:19:01 26549108 - RX:0001801000203000000001048 - Down
18:18:46 26534631 - RX:0001801000202000000001047 - Up


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:30
Jeg har lige modtaget min 3. Lintronic boks, og denne gang er det HW 6.1.
Variables giver dog problemer med den nye configurator.
Jeg har de samme 4 kommandoer til Samsung SMT-3126, som du bruger, men jeg kan ikke få kommandoerne til at lystre Confused
 
Er der noget i "settings", jeg skal tage højde for ?
Er der i øvrigt nogen der ved hvilken forskel det gør, om man vælger Beo4 Navi "mode 1" eller "mode 3" under "settings" i MemoryMap ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Lappe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lappe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Bor du i nærheden af mig, kan du se mit system og/eller jeg kan taget det på besøg hos dig, så kan vi teste. Men jeg er nu ret overbevist om at det virker alligevel.

Klaus

Igen, tak for dit svar - og ikke mindst dine generøse tilbud. Det kunne meget vel være særdeles interessant. Jeg bor i Aarhus, så afstanden er ikke det store problem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Lappe Lappe skrev:

Dog har jeg ikke kunnet læse mig til, om brugen af discrete koder afhjælper problemet med, at Panasonic TV normalt skal have ca. et sekunds tryk på powerknappen.


Det vil jeg tro at det gør, idet du nu ikke længere sender den lange kode for at slukek fjernsynet

Oprindeligt skrevet af Lappe Lappe skrev:

Hvordan foregår det med Pioneer og dets originale fjernbetjening? Kræver det normalt også et lidt længere tryk på powerknappen for at tænde, eller skal der bare et kort tryk til?


Nej, den er bare "dum", hver anden gang der sendes "power" (uanset længden) toggler den (tænder eller slukker).

Bor du i nærheden af mig, kan du se mit system og/eller jeg kan taget det på besøg hos dig, så kan vi teste. Men jeg er nu ret overbevist om at det virker alligevel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lappe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lappe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:31
Tak for dit svar.

Jeg forstår udmærket logikken i, hvorfor det er bedre at bruge discrete koder.
Dog har jeg ikke kunnet læse mig til, om brugen af discrete koder afhjælper problemet med, at Panasonic TV normalt skal have ca. et sekunds tryk på powerknappen.

Hvordan foregår det med Pioneer og dets originale fjernbetjening? Kræver det normalt også et lidt længere tryk på powerknappen for at tænde, eller skal der bare et kort tryk til?


Redigeret af Lappe - 13-Juni-2012 kl. 23:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Lappe Lappe skrev:

Fik I løst dette problem?


Langt det bedste er at bruge descrete power on/off, hvor det er 2 forskellige kommandoer der sendes til fjernsynet.

I følge: http://lintronic.dk/Support.asp?Supported_BRANDNAME=PANASONIC findes den funktion allerede til flere Panasonic plasmatv.

Jeg bruger det selv til mit aldrende Pioneer....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lappe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lappe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:05
Hej

Jeg overvejer meget, at købe en Lintronic.
Dog var der et par brugere i denne tråd, der omtalte problemer med Panasonic tv (som jeg), der kræver et længere tryk på on/off-knappen for at tænde eller slukke.

Fik I løst dette problem?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 08:49
Jeg liver lige op i denne tråd igen, da jeg nu endelig har fået taget mig sammen til at lege med Variables. Det kan kun anbefales at forsøge sig med dette, da man herved får discrete tænd/sluk af alt det udstyr, som ikke har denne funktionalitet - og det er der vel nærmest intet udstyr der har længere?

Jeg giver lige en lidt hurtig guide til hvordan jeg har brugt det. For de der vil give sig i kast med det, så har Michael hos Lintronic opdateret hans egen step-by-step guide, som kan hentes her: http://lintronic.dk/Variables.zip

For at få adgang til variable, så skal man tilføje dem som et device til sit projekt. Det gøres blot ved at tilføje TT455-RT-238 som device, og så vælge "Variables" som type nummer.

Basalt set, så er en variabel en form for "IF-THEN" funktion, hvor man blot skal huske på, at IF-sætningen gælder når en variabel SKIFTER tilstand til den værdi som man har defineret. Dvs. hvis man bruger en variabel trigger og lader trigger være "=00" (dvs. IF[variabel = 0]) så er denne sætning kun sand, hvis din variabel ikke i forvejen er 0. Der skal altså skiftes tilstand fra noget andet før sætningen gælder. Det er ret praktisk da man ellers ville få fyret kommandoen af hele tiden.

Som udgangspunkt, så bør alle sluk-funktioner bruges på 0-værdierne, da dette også er den værdi boksen vil sætte alle variable til hvis den slukkes eller når den er klar efter en programmering. Man bør benytte én variabel til hver "gruppe" af enheder, der skal tænde/slukke samtidigt, dvs. din BluRay-afspiller bør have én variabel (eks. Variable02), dit TV bør have en anden osv.

I mit tilfælde har jeg 3 grupper, som skal styres separat: Et Pio-TV med en Yousee-boks, en BluRay-afspiller og en mediestreamer. Som det første skal man da fortælle boksen hvilke kommandoer der skal fyres af når de forskellige variables skifter tilstand. For min "TV-gruppe" gøres da følgende (jeg skriver det som interfacet i Configurator'en ser ud):

Her er sluk-funktionen:

Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =00 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 0)
Command: Power OFF (her er mit Pio-TV valgt i listen over enheder - denne HAR faktisk discrete off, så det vælger jeg)

Da jeg har to enheder jeg vil slukke for samtidigt, hvor den anden er min Youseeboks:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =00 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 0)
Command: Power (her er mit Youseeboks valgt i listen over enheder - denne har kun en power-command)

Dette giver en makro med to kommandoer, der fyres af efter hinanden når den pågældende variabel skifter til 0. Der er dog ikke nogen trigger til at ændre variablen, så det skal tilføjes bagefter. Først tager vi dog lige tænd-funktionen:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =01 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 1)
Command: Power ON(her er mit Pio-TV valgt i listen over enheder - denne HAR faktisk discrete on, så det vælger jeg)

Da jeg har to enheder jeg vil slukke for samtidigt, hvor den anden er min Youseeboks:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =01 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 1)
Command: Power (her er mit Youseeboks valgt i listen over enheder - denne har kun en power-command)

Så mangler jeg sådan set bare at definere et par knapper til at ændre VARIABLE01 til 0 eller 1. Det gøres på en lidt anderledes måde, da det ikke er en enhed man her vil kontrollere, men derimod en variabel. Som "Convert to / control action" vælges "Lintronic" fra listen, hvor man kan se, at det er "Variables" som er typenummer.

Controller: BEO4 NAVI
Mode: TV
Trigger: TV
Command: VARIABLE_1_PLUS_1

Da boksen starter med VARIABLE1 = 00, så vil 0+1 give 1 og derved vil min makro for at tænde enhederne blive fyret af. Hvis man trykker på TV igen, så bliver VARIABLE1 til 2, hvilket ikke gør noget (jeg brugte +1 istedet for at sætte den til 1 blot for en sikkerheds skyld). Den tæller sådan set bare opad indtil man nulstiller den - det gøres i den næste kommando.

For at få slukket for mine ting igen, så gøres det samme blot med en anden kommando:
Controller: BEO4 NAVI
Mode: TV
Trigger: POWER
Command: VARIABLE_1_SET_TO_0

Dvs. når jeg trykker på POWER på min Beo4, så ændres VARIABLE1 til 0 og derved fyres kommandoerne for sluk af.

I mit tilfælde så vil jeg faktisk også gerne have, at alt hvad er ellers måtte være tændt i mellemtiden også slukkes, så for den sidste kommando med POWER, så sættes mine øvrige variable også til 0. Dermed slukker min BluRay (hvis dens variabel var noget andet end 0) og min mediestreamer (hvis dens variabel var noget andet end 0). Jeg har også nogle ekstra kommandoer lagt ind på eks. min TV-knap, da jeg også lige skal skifte mit Pio-TV til indgang 4. Det samme gælder de kanpper jeg bruger til min BluRay (DVD-knappen) og min medieboks (V.MEM). Her skal der også udføres et input-skifte samtidigt med at en variabel ændres.

Det hele kører ret flydende - forudsat at man aldrig tænder for sine ting manuelt!! Så snart du giver dig til at tænde/slukke for noget med fingrene, så går der kuks i timingen af dine variable på alle de ting, som ikke har discrete on/off.

Redigeret af Yakken - 22-April-2012 kl. 08:51
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af B_H_S B_H_S skrev:

Jeg søger en gammel software og evt. firmware til min gamle Lintronic TT455-TR-238 version 4.0, nogle der kan hjælpe med det..?


I første ombæring, så prøv at skriv til Michael fra Lintronic.

Problematikken er nok at du skal til at betale for at få aktiveret softwaren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
B_H_S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2008
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B_H_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 11:57
Jeg søger en gammel software og evt. firmware til min gamle Lintronic TT455-TR-238 version 4.0, nogle der kan hjælpe med det..?
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu