|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 17> |
Forfatter | |
Delima ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
[QUOTE=ITMS]
Jeg har en ThermalTake Muse NAS-RAID, 3.5" SATA HD NAS med 4 x 500 GB i RAID 5. ___________________________________________________________ Den er lidt dyr og ser ikke ud til at have UPnP. Hvordan gør du så det? Det er vel også de færreste der har brug for AD integration derhjemme...
Redigeret af Delima - 07-December-2006 kl. 14:51 |
|
![]() |
|
ITMS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2004 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej Delima, Enig, jeg havde ikke lige hæftet mig ved UPnP. Du har ret i at det nok ikke er mange der kører med en AD server derhjemme, men vi er nogen og derfor er det drønirriterende at der ikke er integration så man slipper for at skulle oprette alle brugerne igen. Peter |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Har selv kik på en Plextor 250 GB PX-EH25L Den kan åbenbart det meste, og har fået virkelig gode anmeldelser. Kan den gøre det? der kan kobles en ekstra harddisk på den til backup. Niels |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
Til de priser jeg kan se tror jeg du får mere for pengene ved at købe en Synology. Der sker virklig meget hos Synology lige for tiden på Firmware fronten. Der bliver hele tiden stoppet mere funktionalitet ned i den lille maskine.
|
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
hvis du skal have en der kan køre raid 1 er qnap en mulighed.
kan dog kun købes i tyskland endnu http://www.turbostation.ch/ |
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Ja jeg har også et godt øje til QNAPEN. Selv om den ifølge Tomshardware ikke performer ret godt: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/28019/75/, så har den en stærk processor og en frygtelig masse dejlige faciliteter- ikke mindst at den er uden blæser. Desværre kan den når man kigger på slimdevices forum ikke køre slimserver 6.5, det er der dog tilsyneladende ikke andet end mini PC'er der kan, så det skal ikke ligge den til last. Der skulle dog meget snart komme nye produkter fra synology og D-link har netop lavet en mere eller mindre vellyket NAS, så jeg tror det er klogt at vente en måneds tid. Her er iøvrigt et skema til sammenligning af hastigheder på de forskellige NAS. Personligt syntes jeg dog ikke hastigheden er det mest afgørende: http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_wrapper/ Itemid,153/
|
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Har i øvrigt fundet QNAP i norge også: http://www.dsl-partner.no/webshop.php Priser er eks mva og frakt Tilsyneladende billigt men jeg ved dog ikke hvad mva det er, selvom jeg frygter det er moms. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
mva = merverdiavgift = moms /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, tak Lars. Norge har jo heller ikke just ry for at være billig i nogen henseende. |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
prisen bliver ca et par tusinde, men levere de til danmark?
har lige købt en 500 GB HD til min kommende qnap, men fandt ud af at den schweiziske forhandler jeg havde fundet ikke tager visa. SÅ nu skal jeg have fundet en forhandler hurtigst muligt. ![]() der er ny beta soft ude der øger funktionaliteten meget. ![]() har læst mig frem til at udviklerne der laver Qnap kommer fra synology, og var hovedkræfterne bag deres projekt. ![]() Redigeret af Business101 - 14-Januar-2007 kl. 18:12 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Business101 Jeg har selv et endog meget godt øje til QNAP TS-201. Jeg har sendt dem to mails med spørgsmål her i weekenden, men jeg har stadig ikke fået svar (forståeligt nok). Jeg kan forstå at du har en QNAP ts-101 og kunne godt tænke mig at få svar på lidt spørgsmål, hvis du altså har mod på det? Er det kun de 5-6 printere der er listet i kompatibelitets-listen der virker med QNAP? Kan man starte med kun 1 disk eller kræves der at man omgående køber to diske? Den indbyggede twonky-mediaserver, kan man lave playlists og underbiblioteker til den? Medfølger softwaren til twonky således at man eventuelt senere kan instalere den på en anden NAS, hvis man ønsker dette. Den indbyggede downloadmanager, kan den benyttes til andet end bittorents f.eks. download fra almindelige hjemmesider (med slukket PC)? Det var en ordentlig mundfuld, men hvis du vil besvare blot nogle af spørgsmålene vil det blive meget lettere for mig at træffe en beslutning Dette er iøvrigt det billigste sted jeg har fundet: http://www.preisroboter.de/ergebnis3214629.html Man kan også søge på ts101 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej dreamstream,
Har ikke en endnu! leder med lys og lygte efter et sted at købe den. Har dog læst så meget at jeg kan svare på de fleste spm. Er det kun de 5-6 printere der er listet i kompatibelitets-listen der virker med QNAP? nej det er de fleste der virker, dog virker kun printeren kun ved multimaskiner Kan man starte med kun 1 disk eller kræves der at man omgående køber to diske? skulle kunne starte med en, dog med begrænset funktionalitet (raid og des lignende) Den indbyggede twonky-mediaserver, kan man lave playlists og underbiblioteker til den? Medfølger softwaren til twonky således at man eventuelt senere kan instalere den på en anden NAS, hvis man ønsker dette. nej den er bundlet ind i den resterende software og kan derfor ikke installeres andre steder. Den indbyggede downloadmanager, kan den benyttes til andet end bittorents f.eks. download fra almindelige hjemmesider (med slukket PC)? udelukkende BT, men det er noget der bliver arbejdet på at ændre synology har andre/flere muligheder, og dette arbejder qnap hen imod
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |