recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den ultimative streamings boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den ultimative streamings boks

 Besvar Besvar Side  <1234 19>
Afstemningsspørgsmål: hvad er den ultimative Streaming boks
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
40 [36,36%]
70 [63,64%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:07
Hvis I er pensionister får I kastet 1000 kr skattefrit efter jer. Det er næsten til et Apple TV 4K, og koster et Shield ikke også i den størrelsesorden?

Det er så ikke meget samfundssind I viser ved at kaste alle pengene efter Kina ;-)

I mine øjne har Apple TV den fordel, at alle laver apps til den, som noget af det første. Boxer var en af undtagelserne; men jeg ved faktisk ikke om Boxer virker på Android TV? Deres Apple TV app er så tilgengæld overraskende god; men mine forventninger var også ret lave..

Til gengæld hader jeg touch-delen på Apple TVs fjernbetjening. Jeg kommer hele tiden til at vælge noget forkert. Er der nogen, som kender en god erstatning med piletaster?

//michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:22

 Der er ikke nogen App fra Boxer til Android TV, de vil vente og se om der er et behov for det. Alle er jo så ufattelig glade for æblemandens ting, så der eksisterer jo ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Hvis I er pensionister får I kastet 1000 kr skattefrit efter jer. Det er næsten til et Apple TV 4K, og koster et Shield ikke også i den størrelsesorden?

Det er så ikke meget samfundssind I viser ved at kaste alle pengene efter Kina ;-)

I mine øjne har Apple TV den fordel, at alle laver apps til den, som noget af det første. Boxer var en af undtagelserne; men jeg ved faktisk ikke om Boxer virker på Android TV? Deres Apple TV app er så tilgengæld overraskende god; men mine forventninger var også ret lave..

Til gengæld hader jeg touch-delen på Apple TVs fjernbetjening. Jeg kommer hele tiden til at vælge noget forkert. Er der nogen, som kender en god erstatning med piletaster?

//michael

Du kan bruge fjernbetjeninger med infrarød. Dit TV's fjernbetjening skulle allerede have sat sig selv op til at styre i hvert fald højre/venstre/op/ned og 'menu' via HDMI CEC. Andre fjernbetjeninger kan oplæres via menuen på Apple TV.

Du kan også bruge fjernbetjeningen fra den gamle Apple TV. Den fungerer uden videre og her er der piletaster i touch-feltets sted. Det er denne: https://www.elgiganten.dk/image/dv_web_D18000100228951/APTVMM4T2ZM/apple-tv-remote-aluminum.jpg?$prod_all4one$

Du kan bruge universalfjernbetjeninger som Logitech Harmony. Skal det være mere avancerede så kan man integrere med systemer som Crestron.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

..
Til gengæld hader jeg touch-delen på Apple TVs fjernbetjening. Jeg kommer hele tiden til at vælge noget forkert. Er der nogen, som kender en god erstatning med piletaster?
Enig, og har også problemet på den gamle ATV3 med mekaniske taster, den passer ikke godt til min finger motorik.  Dead

Har programmeret en Logitech Harmony 600 til ATV 4k til brug foran stuealter, så kan den originale med touch bruges i køkken/Zone 2 via RF forbindelse. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:10
Jamen tak for info mht den gamle apple tv remote, jeg troede ikke den virkede på Apple TV 4K, fordi det er hvad både Power og Elgiganten skriver.

Men nu søgte jeg lidt, og denne ser ud til at være hvad jeg egentlig er ude efter:

Den er så åbenbart svær at få fat i udenfor Schweiz (uden at blive flået)..

Når jeg læser artikelen bliver jeg lidt i tvivl om jeg er en gammel idiot (det virker lidt som om salt's kundegruppe er ældre mennesker), eller om Apple's fjernbetjening virkelig er så upopulær?

Måske denne kan bruges:

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims
Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:27
Det virker som om, at deres fjernbetjening deler vandene.

Efter min opfattelse er det den bedste TV-fjernbetjening på markedet Smile Vurderet samlet ud fra materialevalg, tyngde og form, funktionalitet, batteri/opladning osv.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims

Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?
intet. jeg tror der menes at man kan bruge nfc til at opsætte apple tv fra mobil. men shield og andet android tv skal man bare have google home på sin IOS enhed eller android mobil, og følge de fire til fem trins guide, så er android tv oppe og kører
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det virker som om, at deres fjernbetjening deler vandene.

Efter min opfattelse er det den bedste TV-fjernbetjening på markedet Smile Vurderet samlet ud fra materialevalg, tyngde og form, funktionalitet, batteri/opladning osv.
Jeg er heller ikke gode venner med remoten til apple tv 4 og 4k. og mine piger hustru, er den helt gal. og jeg ved det ikke er remotens skyld, men når man skal skrive med et apple tv, det er ikke logisk at alt er på en lige række

Redigeret af T-Duck - 16-Juni-2020 kl. 13:30
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:34
Vores datter på 3 år kan tænde Apple TV, navigere til Infuse eller Disney+ og justere lydstyrken. Hun har været fortrolig med iPad siden 2-års alderen. Jeg synes det siger meget om brugervenlighed, når børn bare kan samle noget op og bruge det. Giver vi hende en laptop eller fjernbetjeningen til vores LG TV i stuen, så ved hun ikke hvor hun skal starte eller slutte.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims
Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?

Når der kommer et tekstfelt frem på Apple TV, så glider der automatisk en notifikation ned fra toppen på iPhone, hvor du kan indtaste tekst. Er det et login-felt på Apple TV, så foreslår iPhone automatisk dit login (fra iCloud nøglering) og du skal bare verificere via touch eller face ID. Det er rigtig nyttigt til specielt søgninger.

En anden nyttig funktion er at opsætte sin Apple TV til engelsk og aktivere diktering. Så kan man diktere ord, titler eller bogstaver enkeltvis ved at holde mikrofon-knappen nede mens man er i et tekstfelt. Samme kan gøres fra remote app'en til iPhone/iPad.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims

Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?


Når der kommer et tekstfelt frem på Apple TV, så glider der automatisk en notifikation ned fra toppen på iPhone, hvor du kan indtaste tekst. Er det et login-felt på Apple TV, så foreslår iPhone automatisk dit login (fra iCloud nøglering) og du skal bare verificere via touch eller face ID. Det er rigtig nyttigt til specielt søgninger.

En anden nyttig funktion er at opsætte sin Apple TV til engelsk og aktivere diktering. Så kan man diktere ord, titler eller bogstaver enkeltvis ved at holde mikrofon-knappen nede mens man er i et tekstfelt. Samme kan gøres fra remote app'en til iPhone/iPad.
Rasmus? Nu har jeg hørt mange sige, at vælger apple tv bl.a pga. danske apps, og fordi de ikke gider at bruge deres mobil til at styrer chromecast, så hvad er forskellen fra man skal skrive med sin iphone på et apple tv eller betjene en chromecast med selv sammen enhed? jeg ved nogle ville nok kalde mig for troll nu. Men jeg synes bare det er et sjovt dilemma

Redigeret af T-Duck - 16-Juni-2020 kl. 13:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu