recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den ultimative streamings boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den ultimative streamings boks

 Besvar Besvar Side  <12345 19>
Afstemningsspørgsmål: hvad er den ultimative Streaming boks
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
40 [36,36%]
70 [63,64%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims

Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?


Når der kommer et tekstfelt frem på Apple TV, så glider der automatisk en notifikation ned fra toppen på iPhone, hvor du kan indtaste tekst. Er det et login-felt på Apple TV, så foreslår iPhone automatisk dit login (fra iCloud nøglering) og du skal bare verificere via touch eller face ID. Det er rigtig nyttigt til specielt søgninger.

En anden nyttig funktion er at opsætte sin Apple TV til engelsk og aktivere diktering. Så kan man diktere ord, titler eller bogstaver enkeltvis ved at holde mikrofon-knappen nede mens man er i et tekstfelt. Samme kan gøres fra remote app'en til iPhone/iPad.
Rasmus? Nu har jeg hørt mange sige, at vælger apple tv bl.a pga. danske apps, og fordi de ikke gider at bruge deres mobil til at styrer chromecast, så hvad er forskellen fra man skal skrive med sin iphone på et apple tv eller betjene en chromecast med selv sammen enhed? jeg ved nogle ville nok kalde mig for troll nu. Men jeg synes bare det er et sjovt dilemma
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 14:08
Med Chromecast styrer man jo alt fra telefonen. Der er ingen brugerflade på TV med Chromecast. Jeg synes, at der er stor forskel og man ser også, hvordan Chromecast er ved at glide ud nu hvor vi får rigtige TV-platforme. Men det handler vel i sidste ende om ens temperament og præferencer.

Herhjemme vil jeg tro, at 99% af vores brug af Apple TV sker med fjernbetjeningen + diktering + spil-controller. Når der skal indtastes login i en ny app så griber vi efter telefonen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Med Chromecast styrer man jo alt fra telefonen. Der er ingen brugerflade på TV med Chromecast. Jeg synes, at der er stor forskel og man ser også, hvordan Chromecast er ved at glide ud nu hvor vi får rigtige TV-platforme. Men det handler vel i sidste ende om ens temperament og præferencer.

Herhjemme vil jeg tro, at 99% af vores brug af Apple TV sker med fjernbetjeningen + diktering + spil-controller. Når der skal indtastes login i en ny app så griber vi efter telefonen.
Jeg var også bare nysgerrig , som både apple og android bruger. men med android tv som favorit.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Rasmus? Nu har jeg hørt mange sige, at vælger apple tv bl.a pga. danske apps, og fordi de ikke gider at bruge deres mobil til at styrer chromecast, så hvad er forskellen fra man skal skrive med sin iphone på et apple tv eller betjene en chromecast med selv sammen enhed? jeg ved nogle ville nok kalde mig for troll nu. Men jeg synes bare det er et sjovt dilemma

Nu er det langt fra hver dag jeg har brug for at skrive noget i tekstfeltet på Apple tv. Det allermeste foregår ved at navigere rundt.

Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:32
Det er sjovt når jeg kigger på svarene, at der er ikke flere der går op i lyd kvaliteten når vi snakker streaming. Jeg ved godt det kræver rip af bluray film. Men alligevel. Er der nogle der kan belyse det for mig? For jeg synes det er spændende efterhånden
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sjovt når jeg kigger på svarene, at der er ikke flere der går op i lyd kvaliteten når vi snakker streaming. Jeg ved godt det kræver rip af bluray film. Men alligevel. Er der nogle der kan belyse det for mig? For jeg synes det er spændende efterhånden

Så meget forskel synes jeg ikke der er på lyden. Mit anlæg er 5.0, med gulvhøjttalere. 

Jeg ser film på 4K blu-ray, alm. blu-ray, og af og til DVD.
Men på Apple TV 4K er det købe- og lejefilm jeg ser fra iTunes. Der synes jeg godt kvaliteten kan følge med, især på billedsiden. Apple opgraderer jo filmene efterhånden. På flere jeg har købt i HD, er de opgraderet til 4K og Dolby vision, og Dolby Atmos. Atmos kan jeg ikke udnytte, men godt 4K og Dolby Vision.

De eneste film jeg har rippet, er nogle Disney tegnefilm - korte fra 30'erne til 50'erne, hvor det tog en evighed at finde den rigtige på skiverne.


Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:20
@Brixen. Jeg vil så lige dele en lille historie. For ikke så lang tid siden. Besluttet fruen og jeg at alle vores musik skulle rippes i FLAC. Og fandt ud der var stor forskel på tidal high på 320 kbit og på FLAC. Hvis jeg spillede de sammen filer over på Apple tv var der ikke nævneværdig forskel på FLAC og på tidal. Jeg teste både med den 4 Jurassic Park film og den første matrix film, som jeg her både på bluray rip og på Apple tv app'en. Jeg testede først begge udgaver på Apple tv hvor jeg igen ikke syntes der var nævneværdig forskel. Men da jeg gik over og spillede filmene på shielden. Det var som dag og nat, hvor lyden var mere krystal klar og detaljeret end den sammen udgave på Apple tv. Billedet på Apple tv kan man ikke klage over nej der er vi enig
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:57
Måske lidt offtopic men jeg har en 2015 Shield, der bliver brugt til alt streaming her hjemme og styres med harmony hub og remote via bluetooth det spiller max her synes jeg.

Det jeg ville frem til er at jeg lige har udskiftet den originale 500GB mekaniske disk med en SSD, det er som nat og dag. Alt går meget hurtigere nu. det er klart en upgrade jeg vil anbefale vis man er glad for sin gamle shield :)




Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis man i forvejen har en iPhone og iPad så er Apple tv en dejlig lille dims

Jeg har hverken iPhone eller iPad, så hvad går jeg glip af på mit ATV?

Du går glip at at kunne indtaste tekst ved brug at tastaturet på iPad / iPhone, men er nød til at vælge bogstaver en at gangen med fjernbetjeningen.

Du går glip at kunne opsætte det ved bare at ligge iPad / iPhone oven på

Du går glip at kunne leje film på telefonen med faceID, og er nød til at indtaste konto kode med fjernbetjening hver gang du vil leje film

Du går glip at kunne vise telefons / tablet skærm på tv

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sjovt når jeg kigger på svarene, at der er ikke flere der går op i lyd kvaliteten når vi snakker streaming. Jeg ved godt det kræver rip af bluray film. Men alligevel. Er der nogle der kan belyse det for mig? For jeg synes det er spændende efterhånden

Jeg bruger mit Apple tv til streaming Netflix, HBO og film fra iTunes
Lyden bliver afspilllet at en Sonos playbar og 2 Sonos 1 som baghøjtalere



Redigeret af Furry - 16-Juni-2020 kl. 23:40
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Efter drtv kom til android tv, hvad mener i er den ultimative streaming boks?

Shield tv 2019: Alle hd lydformater samt dolby atmos på truehd/dolby digital+ og dtsX.
HDR10 og dolby vison. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det


Shield tv 2015/17: alle hd lydformater samt dolby atmos på truehd og dtsX
HDR10. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det

Apple tv 4k: Alle hd lydformater dog ikke som bitstream. dolby atmos via dolby digital+
HDR10 og dolby vison. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det

"Hvis appen understøtter det" Er det netop ikke problemet at stort set ingen apps gør det og burde det ikke implementeres på system niveau? Jeg har en 2017 og jeg kan ikke få frame rate til at virke.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Efter drtv kom til android tv, hvad mener i er den ultimative streaming boks?

Shield tv 2019: Alle hd lydformater samt dolby atmos på truehd/dolby digital+ og dtsX.
HDR10 og dolby vison. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det


Shield tv 2015/17: alle hd lydformater samt dolby atmos på truehd og dtsX
HDR10. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det

Apple tv 4k: Alle hd lydformater dog ikke som bitstream. dolby atmos via dolby digital+
HDR10 og dolby vison. match framerate hvis app'en understøtter det, og autoskift mellem sdr og hdr hvis app'en understøtter det


"Hvis appen understøtter det" Er det netop ikke problemet at stort set ingen apps gør det og burde det ikke implementeres på system niveau? Jeg har en 2017 og jeg kan ikke få frame rate til at virke.
der kan jeg fortælle det virker på sammen måde om det er Apple tv eller Android tv begge er på system niveau. Men app'en skal være kodet til det. Og jeg kan fortælle at alle danske apps ikke er kodet til at skifte framerate på Apple tv så de skifter ikke, af de kendte tjenester. Og det gør de heller ikke på Android tv selvom det er muligt. For både bl.a plex og kodi skifter fint framerate på Android tv, og den eneste streamings tjeneste der skifter på Android tv, det dplay

Redigeret af T-Duck - 17-Juni-2020 kl. 09:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu