|
Den vil bare ikke dø (TH42PX70) |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Per Korshøj
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 603 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med et gns. på 250w pr time bliver det nok ca 10-11.000 kr i strøm. Hvilket jo ikke retfærdiggør investering af nyt tv. Men det er jo selvfølgeligt kun ud fra et økonomisk synspunkt. Billedmæssigt er der jo meget at hente ved køb af eks. OLED.
|
||
Per Korshøj
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mit 42PX70 købt 1/8-2007 har kørt i 26500 timer Med mindre du har justeret lys og kontrast op på max, så tvivler jeg på dit tv bruger 250w i gennemsnit. Mener jeg har målt mit til 150w engang for længe siden. Frygter i øvrigt den dag det står af, og jeg skal ud og finde et nyt tv. Håber det holder længe nok til at diverse OLED børnesygdomme og priser er kommet så langt ned, at jeg ikke bliver nød til at nedgraderer til LCD.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Per Korshøj
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 603 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De 250w var også sat for at vise at det max kan dreje sig om 10k i strøm. Og ja Oled bliver næste trin. Ikke led/lcd.
Redigeret af Per Korshøj - 21-Februar-2016 kl. 09:41 |
||
Per Korshøj
|
||
Fakker
Super bruger Oprettet: 13-April-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 315 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den kan jeg godt slå med min Pioneer PDP-435FDE, ikke at det er en konkurrence, men for satan da det har tjent mig godt
|
||
Rolias
Super bruger Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kræver det en speciel remote eller sådan at se det på et Pioneer 5090H? Jeg synes ikke Google gør mig klogere.
|
||
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
5090 bør være samme metode som 5080: http://www.hometheatershack.com/forums/hdtv-video-displays-processors/23475-how-check-hours-used-your-plasma.html Klaus |
||
Per Korshøj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Imponerende. Dejligt med noget "hardware" der ikke forgår. Og med et "æbletv" eller Chromecast er man jo godt hjulpet på smarttv fronten.
|
||
Per Korshøj
|
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mit forrige tv (25" Sony Triniton) blev købt på dagen hvor Danmark spille semifinale mod Holland i 1992, så det havde jeg i 15år, før det blev foræret væk, og vidst nok kørte i 5 ydeligere år, før det blev skrottet.
Skal dog lige nævnes at jeg et par gange måtte have fat i multimeteret og lodekolben på det. |
||
Mvh Jesper
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi ser åbenbart ikke så meget tv herhjemme.
Alternativt ser vi rigtigt meget og den er "løbet over nul". Pioneer 427XD - 9 år gammelt: Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der står at mit KRP500M skal sættes til nettet for at trække oplysningen om tidsforbrug. Men den har slet ikke et ethernet stik så vidt jeg ved |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske den europæiske er anderledes end den amerikanske? Her står der LAN http://www.pioneerelectronics.com/ephox/StaticFiles/PUSA/Files/KRP-500M.pdf Klaus |
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
P-Count, mon ikke det betyder Power On Count, altså hvor mange gange TV'et har startet op.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |