recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denne dvd-afspiller til opscalering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenne dvd-afspiller til opscalering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Denne dvd-afspiller til opscalering?
    Sendt: 21-Maj-2008 kl. 23:36
Hejsa - og godaften ..

Jeg har lige købt et zepto 32" hd-ready tv, (billigt, så tænkte at man lige så godt kan prøve) så kommer det så til den dvd-afspiller jeg skal have, fordi billedet på min gamle er sku ikke så skide godt, den har ikke hd-udgang eller noget - så skal have mig en ny, også tænkte jeg at jeg vil have en ny dvd-afspiller med hd-udgang..
Vil det så være godt at den kan opscalere, om nogen dvd-afspiller evt kan opscalere bedre end mit zepto tv kan gøre - så havde kigget lidt på følgende dvd afspiller :
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_DVP5980_12_DK_CONSUMER/DVD-afspiller-med-HDMI-og-U SB+DVP5980-12

Håber nogen har nogen gode indput til min tråd ..
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 00:18

Godaften...

Hvis man skal have en ny og god DVD-afspiller, som gør det vedre end "flertallet" af de DVD-afspillere på markedet, så skal man kigge på Panasonic og Denon.
De har den billedebehandlingschip der kræves for at opscalering og deinterlacening foregår fornuftigt. Desværre er man så oppe i et prisleje mellem 2-3K, hvilket jo er en pæn sjat.

Men hvis det virkelig skal spille, så er Panasonic S99/S100 eller Denon DVD 1930/40 de bedste bud til prisen.
Ved Denon får du iøvrigt også en fornuftig CD-afspiller, og den kan afspille DVD-audio + SACD. Det var måske værd at tage med...

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 16:35
Okay, så du vil ikke tro at den philips jeg har linket til, opscallere billedet pænere end mit tv kan gøre det?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 22:16
Umiddelbart nej, men det er et rent teoretisk og erfarent gæt. Det er jo svært at sammenligne i praksis.
Men jeg ville ikke tro der var den store forskel. Hvis du som sagt vil have en DVD-afspiller hvor ydelsen er i top, så er det ovenstående du skal starte med at kigge på...
HVis det må være dyrerer så har jeg endnu flere bud!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 13:23
heh heh  .
Jeg tror desværre ikke budgettet er til en afspiller til næsten 3k - Men jeg må lige tænke mig lidt om, og læse lidt mere om det på nettet : ) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu