|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() Sendt: 04-September-2009 kl. 11:22 |
Hej alle..
Jeg har besluttet at jeg skal have en ordenlig forstærker af mærket denon. Jeg vil gerne have en surround-reciever da jeg gerne vil have den er sikret i fremtiden hvis jeg skulle få lyst til at smide nogle baghøjttalere på den. Dog skal den i starten kun bruges til stereo. Er der nogen der har en ide om hvordan denne forstærker vil klare sig i stereo med musik og radio og om den kan trække to Bose gulvhøjttalere der er ca. en meter høje? Vil i mene der er bas nok i et par gode gulvhøjttalere eller skal man også ud og købe subwoofer? Link til reciever: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1610_surround_receiver_premium_silver.htm Mvh :) |
|
![]() |
|
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
Jeg kender ikke l6lo, men jeg har i nogle år både afspillet musik i stereo og set tv & film i surround. Jeg har en l6o3 årgang 2oo2. Og det klarer den til ug. Hvor meget bas du vil have og kræver af anlægget er en vurderingssag. Jeg har selv en sub. men bruger den ikke både fordi det ikke er nødvendigt og af hensyn til underboere. Min næste receiver bliver sandsynligvis også en Denon. Jeg håber der går et par år |
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|
![]() |
|
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Mange tak for svaret :)
Jeg har nu læst lidt rundt omkring på nettet, og kan da se at Bose højttalere slet ikke får den ros jeg havde regnet med, derfor tror jeg at jeg hopper væk fra dem umiddelbart. Er der et par gode gulvhøjttalere til omkring 2k pr. stk. der kan anbefales? De skal gerne selv kunne levere bassen, det behøver ikke være vildt høj bas :) |
|
![]() |
|
![]() |
Er der ingen der kan anbefale et par gode højttalere? :)
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Jow da, nu ved jeg ikke om du allerede har købt Dennon forstærkeren, men ellers vil jeg råde dig til lige at smutte forbi tapeconnetion hvor de har en Marantz 4003 på tilbud til 3000kr (sat 2000 ned.) Den vil jeg mene lige ligger en klasse eller 2 over den Dennon du har kig på! Desuden har den preout, så du senere kan sætte en effektforstærker på hvis du skulle få brug for lidt ekstra power.
Mht til højtalere vil jeg anbefale dig at købe brugt. For 4000kr finder man ikke ret meget godt nyt, men massere af godt brugt! Hvis det skal være ny så ville Monitor Audion Bronze BR6 nok være bedste bud. Dali concept 6 syntes jeg ikke spiller ret godt til prisen. Hvis det godt må være demo er dette et virkeligt godt køb. Jeg har med undtagelse af mine egne XTZ 99.32 aldrig hørt så stor lyd fra så billig en højtaler, lad dig ikke nare af det beskedne ydre. Dette er en lille energibombe fra england. Men meld tilbage mht om brugtkøb kunne være interessant, så skal vi nok hjælpe lidt. |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
![]() |
Den ser også udmærket ud den Marantz, dog er jeg godt nok vild med 1610'eren.
Jeg er meget opsat på at købe brugt, ingen problemer der :) Demohøjttalerne er ikke lige min kop te, de må gerne se lidt smarte ud også ![]() Nu er jeg ikke ligefrem det jeg ville kalde hifi geni, så mon dog jeg overhovedet kan høre forskel på high og low end klassen på højttalere? Jeg er vant til at høre på Z-5500, og det spiller da også udmærket, men der må da være en hørbar forskel bare idet at jeg bevæger mig ind på hifi området? :) |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Du kan sagtens høre forskel på gode og dårlige højtalere. Det kræver ikke nogen anstrengelse. Men hvis du ikke engang har været ude og lytte til lidt forskelligt bør det være det første du gør! Højtalere har forskellig klang. Nogen kan lide noget andre kan lide noget andet. Det er bla derfor der findes så uendeligt meget at vælge imellem. Hver producent forsøger at lave højtalere der lyder som deres ideal. Et andet højtalermærke kan så have et helt andet mål med lyden. Derfor kan det lyde meget forskelligt.
Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra i landet, men tag rundt og lyt til lidt forskelligt i div butikker. Når du har fået en fornemmelse for hvilke mærker du syntes lyder godt kan vi bedre hjælpe dig. Her er bare lige et par tilfældige bud fra brugtmarkedet: 1 2 3 Mht til forstærker er det naturligvis dit egen valg. Jeg vil dog mene at når du netop ønsker god stereolyd og skal trække et sæt gulvhøjtalere ville Marantzen være bedre. Redigeret af Hyl.dk - 05-September-2009 kl. 14:54 |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må ned i klubben og lytte til lidt forskellige mærker :)
Mange tak for alle de gode råd, jeg troede ikke der var så stor forskel på højttalere :) Men uanset hvad, vil en hifi højttaler da ikke være bedre end mit nuværende setup? |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har "klubben" ikke ret meget forskelligt at byde på i dit prislag, så besøg endeligt alle du kan komme til. Generelt ligger HFK efter min mening ikke specielt godt til, når man ser på forholdet mellem penge og lyd. Jeg vil mene man generelt kan finde langt bedre tilbud og rigtige fund ved de mindre shops.
|
|
Udstyr:
|
![]() |
|
![]() |
Jeg regner med at smutte ned i HFK i morgen, men inden da vil jeg gerne have styr på hvilke højttalere jeg gerne vil se på..
Jeg har set på Cerwin-Vegas CLS-10 og VE12F. Dog er jeg bange for at det bliver for meget "syg" bas og ikke nok detaljer og "hifi" som er det jeg er ude efter. Er der nogen der har erfaringer med de to modeller? Nu hvor de er så kendte for deres bas så er det vel ikke nødvendigt med en subwoofer? |
|
![]() |
|
![]() |
Nå ja, forresten. Vil Denon 1610 kunne trække disse højttalere? Hvis ja, kan de så stadig hvis jeg udvider med flere højttalere senere?
|
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Blot til info, så er CLS10 udgået og jeg vil nok kvie mig ved at lade en AVR1610 trækken en VE12.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |