Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
|
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:59 |
vaering skrev:
Måske er løsningen for mig så, at sende lyden fra PS3'eren via optisk og så bare lade HDMI stikket gå til TV'et. MEN så kan jeg vel ikke føre al lyd over fra f.eks. BluRay til forstærkeren?
|
Nej ikke HD lydformaterns PCM konvertering. Så er du tilbage på det "alm" med DTS og DD 5.1 som bitstrøm, eks.
|
/Bjarke
|
 |
vaering
Junior bruger
Oprettet: 30-April-2008
Point: 31
|
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 18:12 |
Så uanset hvad, så skal jeg åbentbart altid ha' anlægget tændt for at få lyd ud af PS3'eren, øv.
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 08:45 |
Det kommer vel an på, hvad du vil med PS3'eren når receiveren er tændt. Du kan vel sagtens lade et almindeligt stereosignal glide over i tv'et og på den måde få lidt lyd alligevel. Det er jo ikke det store man vil når man benytter tv'ets højttalere, men det kan være rart at have muligheden.
Og nej; der er ingen recivere der kan sende HDMI-signalet videre i standby, så du har snakket med useriøs sælger, og som bcravn siger så SKAL du benytte HDMI for at sende dit PCM signal videre til receiveren.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 08:48 |
vaering skrev:
Så uanset hvad, så skal jeg åbentbart altid ha' anlægget tændt for at få lyd ud af PS3'eren, øv.
|
Hvad vil du bruge PS3'en til, som ikke indebærer at have anlægget tændt?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 08:49 |
Rysz skrev:
Det kommer vel an på, hvad du vil med PS3'eren når receiveren er tændt. Du kan vel sagtens lade et almindeligt stereosignal glide over i tv'et og på den måde få lidt lyd alligevel. Det er jo ikke det store man vil når man benytter tv'ets højttalere, men det kan være rart at have muligheden. |
PS3'en kan ikke sende lyd ud på flere udgange samtidig, så den mulighed findes ikke. For andre signalkilder vil man normalt have dén mulighed.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 10:22 |
Otto, hvordan vil du vurdere PS3'erens egenskaber som DVD-afspiller, BD-afspiller og CD-afspiller?
Er den fin nok, eller er der nogle punkter hvor man har sparet lidt for meget mht. udvikling?
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:33 |
Anima skrev:
Otto, hvordan vil du vurdere PS3'erens egenskaber som DVD-afspiller, BD-afspiller og CD-afspiller?
Er den fin nok, eller er der nogle punkter hvor man har sparet lidt for meget mht. udvikling? |
BD-afspilningen skulle jo sidde lige i skabet, så der burde ikke være noget at udsætte. Den outputter i hvert fald et perfekt 24fps 1080p signal - så vidt jeg har forstået. Som DVD afspiller skulle den også være rigtig god, men om den kommer op på siden af de bedre Denon (2930, 3930) det tror jeg ikke - men ved det ikke! På CD-siden er den ikke synderligt fremragende IMO, jo da, den kan jo afspille CD'ere, men der er altså mere smæk for skillingen på en rigtig CD-afspiller. Spørgsmålet er så, om man vil betale de ekstra par tusinde som sådan en koster, for at få den bedre lydkvalitet. Selv syntes jeg mit skift til Audioaéro var alle pengene værd... CD'ere er bare blevet SÅ meget sjovere, spændende og mere "musikalsk" at lytte til. Og på flere CD'ere har jeg måttet tage mig, at spole tilbage og høre dele igen, simpelthen fordi der var nogle lækre detaljer jeg slet ikke havde lagt mærke til på mine andre afspillere - de var der ved et nærmere lyt, men de træder slet ikke frem eller bliver lytværdige!  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:37 |
Det er 1080p signalet i det hele taget der er 'korrekt'; 1080p ved 60Hz er ligeså korrekt som 24 fps-outputtet, hvilket jo er herligt.
Mht. dvd-afspilning skulle den på nogle punkter komme op på siden af Denon 2930, men havde jeg pengene, ville jeg ikke tøve med at købe en 2930, også selvom jeg bare skulle se dvd'er fra én region.
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 08:42 |
AV Precision skrev:
PS3'en kan ikke sende lyd ud på flere udgange samtidig, så den mulighed findes ikke. For andre signalkilder vil man normalt have dén mulighed.
|
Okay, så har jeg lært noget i dag også. Har aldrig rodet med sådan en djævel. Er ikke så meget til konsolspil.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 15:42 |
Naiera skrev:
Det er 1080p signalet i det hele taget der er 'korrekt'; 1080p ved 60Hz er ligeså korrekt som 24 fps-outputtet, hvilket jo er herligt.
Mht. dvd-afspilning skulle den på nogle punkter komme op på siden af Denon 2930, men havde jeg pengene, ville jeg ikke tøve med at købe en 2930, også selvom jeg bare skulle se dvd'er fra én region.
| Naiera, ved du hvor mange points scorede den egentlig i en benchmark test? Det bliver jo talt meget pænt om dens formåen og opscalering, men HVOR god er den egentlig - kan den pointsmæssigt komme op i nærheden af Denon DVD 2930/3930? Det kunne være lidt sjov at finde ud af... Otto, du ved det måske? Mange hilsner 
Redigeret af Asklepios - 24-Maj-2008 kl. 15:42
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |