recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til
    Sendt: 22-December-2013 kl. 00:33
Hej..

Har netop fået købt et brugt sæt KEF 3005 5.1 sæt. Jeg hørte det spille ved sælger og hold da op det kunne sq spille! Både sub og højtaler (han havde en stor model harmon kardon)

Så får jeg det endelig sat til herhjemme og HOLD DA OP. Det lyder alt for træls. Lyden er svag og sub kan jeg næsten ikke høre (er stolt på max). Nu har jeg været inde i alle indstillinger og prøve at ændre div. Ting men til ingen gavn.

Kan det passe forstærker ikke kan trække det? Eller er der en slags guide til indstilling?
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 00:39

Og det er koblet korrekt til? Det er ikke en stærk reciever, men den skulle snildt kunne spille de højttalere op. Hvordan med plus/minus og er du sikker på at din Denon ikke fejler noget?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 00:46
Jamen + og - er korrekt til ja. Jeg tænker mere med sub. Jeg har brugt et kabel audio kabel jeg havde liggende, betyder kvalitet meget når det gælder sub? Det er jo bare en ussel tynd ledning med rød phone stik i begge ender ..

Jeg forstår det ikke, det spiller ikke som hjemme ved ham ihvertfald :-/
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 00:51
Receivere af forskellig fabrikant, vil ikke lyde ens.
Er der kørt mikrofon kalibrering? Hvis ikke, så kan det måske hjælpe. Men i en Denon 1912, er der vel ikke meget dynamik.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 07:56
Der har været en lignende tråd om Jamo højtalere.

Efter 10 indlæg fandt trådstarter ud af at de spillede i modfase.

Så tjek nu en ekstra gang at alle kabler vender rigtigt.

Jeg kan se at subben er aktiv. Så den skal din forstærker jo ikke drive. Mener at denon 1912 er opgivet til 90w i 8ohm. Den burde kunne få satelitterne til at blafre.

Tjek også fasen på sub og crossover frekvens. Det ser ud til at crossover frekvensen ligger pænt højt på satelitterne.  Nogle sub har en knap som vender fasen.

Til sidst kan du prøve at sætte subben på din lytte position. Sæt musik på og lad kun subben spille. Gå rundt i lytte rummet og find det sted hvor den lyder af mest. Her er den optimale placering af subben.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 08:21
Tak for de gode indlæg.

Jeg vil lige checke en ekstra gang med faserne. Men som skrevet tidligere kan det betale sig at købe et ordenligt subwooferkabel?

Hvad vil i mene at crossover skal ligge på i HZ? Altså højtaler og sub. Ved sub kan jeg indstille lfe eller lfe + main ... Har ingen anelse om hvordan den skal stå.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 08:26
Reset forstærker og kør en autokalibrering.

Eventuel delefrekvens på sub skal stå så højt som muligt.

Du skulle gerne ende ud med at have højttalerne til small, have crossover i forstærkeren højt oppe og køre LFE+main.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du skulle gerne ende ud med at have højttalerne til small, have crossover i forstærkeren højt oppe og køre LFE+main.

Det giver ikke nogen mening både at køre small (på alle højtaler) som er at højtalerne ikke skal spille deres egen bas, men at subben skal spille den for dem. Og så samtidig køre LFE+main som er at højtalerne skal spille deres egen bas sammen med subben.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Tak for de gode indlæg.

Jeg vil lige checke en ekstra gang med faserne. Men som skrevet tidligere kan det betale sig at købe et ordenligt subwooferkabel?

Hvad vil i mene at crossover skal ligge på i HZ? Altså højtaler og sub. Ved sub kan jeg indstille lfe eller lfe + main ... Har ingen anelse om hvordan den skal stå.

Kør lige en tur bagefter med din målemikrofon. Kvaliteten af dit sub kabel har ikke noget med mængden af lyd der kommer ud af den, men af kvaliteten. Når det er gjort forventer jeg at højtalerne er sat til small og subben til LFE. Small i højtaler indstilling betyder at deres bas sendes til subben. LFE er det sub signal der typisk er på en film.

Du bliver nød til at prøve dig frem med hvad for en crossover frekvens der passer dig og dit lytterum bedst, men du kan starte med 100Hz.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 10:01
Kilde Denon 3806 manual 

LFE:
For any channel(s) that are set to LARGE, low
frequencies in that channel’s corresponding source are
directed to that loudspeaker only. Low frequencies that
are directed to the subwoofer(s) are from the program
source LFE channel, and from other channels where the
speakers are set to SMALL.

LFE+Main:
Low frequencies from speaker channels that have been
set to LARGE are reproduced from those speakers as
well as from the subwoofer(s). Depending upon the
characteristics of the LARGE main speakers, this mode
may provide a more even low frequency response
throughout the listening room

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det giver ikke nogen mening både at køre small (på alle højtaler) som er at højtalerne ikke skal spille deres egen bas, men at subben skal spille den for dem. Og så samtidig køre LFE+main som er at højtalerne skal spille deres egen bas sammen med subben.

Korrekt, min fejl, huskede forkert ud fra det du har fundet. Var overbevist om at LFE+MAin satte subben til at spille bassen der manglede i fronterne.

Edit: Huskede rigtigt alligevel, se senere post.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 22-December-2013 kl. 10:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 10:13
FLarsen du kaster modstridende oplysninger i vejledningen. Hvis højttalerne er sat til small, vil de ikke gengive dyb bas. Derfor skal sub menu på Denon hedde lfe+main, det samme skal tilsyneladende vælges på sub.
Det saksede fra manualen, er også i modstrid, med dit eget indlæg kl. 09.35.
Læs og oversæt manualen korrekt, og du vil se, at KlausDM har givet en korrekt procedure.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu