|
Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det betyder det samme, som jeg har skrevet hele tiden. Når et system er sat til small ( og der i sub menuen vælges LFE ), vil kun dyb bas fra filmlydspor gengives af sub.
Hvis der også skal nydes dyb bas i stereolytning ( og hvis jeg husker korrekt alm. Dolby PL ), skal valget i submenu hedde LFE+Main. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Stadig ikke enig. Du har en Denon og en sub. Kunne du ikke prøve at sætte dine front til small og sw til LFE, spil noget stereo musik og hører om der kommer lyd ud af sw. Sluk evt. for den imens. Og så skal du ikke spille Direct eller tilsvarrende.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Næh Jetex, AL bas over delefrekvens bliver gengivet i fronter når der vælges LFE
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Opsummering af min påstand. Hvis HT er sat til Small og sub til LFE så vil frekvenser under corssover der ellers skulle i HT hvis den var sat til Large blive sendt til SW og gengives af denne. LFE : The low range signal of the channel set to “Small” speaker size is added to the LFE signal output from the subwoofer. Hvis HT er sat til Large og sub til LFE+MAIN så vil frekvenser under corssover der ellers skulle kun i HT hvis SW var indstillet til Lfe blive sendt til SW og gengives af denne samtidig med at de stadig gengives af HT. LFE+Main : The low range signal of all channels is added to the LFE signal output from the subwoofer. Er HT sat til Small er det uden betydning om SW er sat til LFE eller LFE+MAIN.
|
||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Ikke hel korrekt udlægning, når HT er small. Der er/vil være frekvenser en small HT ikke kan gengive, derfor skal LFE/Main vælges i submenu, når der skal lyttes til stereo og alm. Dolby PL. Ved HT valg large, vil det normalt være nok med valget LFE. Her vil det kun være indkodet dyb bas effekter der gengives af sub'en. Her formodes det, at large HT kan gengive resten uden problemer. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
|
Hej har haft lillebroderen og forløberen til disse kef sæt den oprindelige kht 2005
Startede med en mindre Sony receiver, kunne sagtens få det til at spille, men det blev dog bedre med kraftigere Yamaha siden hen. Driftseffekten på de små æg er vidst ikke voldsomt højt, så de kræver lidt saft. Vil dog påstå, der er noget indstillingsmæssigt galt, eller defekt hvis du ikke kan få noget ud af dem. Min subwooofer stod af, efter nogle år og det fik faktisk lyden til at dø noget i det. Subben er ligesom kernen i de små sat sæt. Og jeg mener det stod til LFE +main også selvfølgelig i small. Netop som andre nævner for at få Sub med i stero. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Just præcis.
|
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
LFE+Main skal kun bruges i forbindelse med højtalere sat til Large, og man vil have subben til at spille sammen med dem. Bassen vil således blive spillet af både sub og højtalere.
Den korrekte opsætning er at sætte højtalere til small, og sub til LFE. Når højtalere er sat til small, bliver alt under crossover mixet sammen med LFE signalet. Sådan jeg forstår det ifølge manualen, og sådan det fungerer på de receivere jeg har haft fingrene i :) Mvh Morten |
||
![]() |
||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
|
Muligt jeg tog fejl, uanset hvad er det yderst hørbart uden Sub, da der ikke er meget spræl uden.
|
||
![]() |
||
|
JeTex Kunne du ikke prøve at fortælle hvad din holdning er til det der står i manualen. Hvordan forstår du hvad der står og tror du på at det er rigtigt. Jeg har faktisk selv kørt Small + LFE på en Denon 3806 og der virkede det som jeg læser det manualen.
|
||
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Flarsen har alstå ret, når alle højttalere bliver sat til SMALL, så vil recieveren forsøge at omdirigere til subwoofer, hvis sådan en er sat til.
Det ikke nødvendigt at sætte LFE+main til, det en funktion der er beregnede til fronter der er sat til large, men hvor man alligevel vil nyde bassen fra subben også... Sådan er det på langt de fleste maskiner, inklusiv de 2 denons jeg selv har haft... Rodede en del med det i en tid hvor jeg havde systemaudio, netop fordi mine fronter ikke spillede nok bas, trods det var en stor højttaler... Jeg kan selvfølgelig tage fejl, eller det kan være ændret siden.. Men det i hvert fald min oplevelse... :)
|
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det er altså ikke rigtigt, FLarsen har fat i den lange ende. Det er altså ikke så svært: Når du sætter højttalerne til Small, så bliver bassen dérfra spillet af subwooferen, fuldstændigt uafhængigt af hvad subwooferen er sat til (bortset fra hvis subwooferen er slået fra naturligvis, så bliver den spillet af fronthøjttalerne, som så ikke KAN sættes til small). LFE+Main påvirker KUN hvad der sker med den bas der spilles af højttalere indstillet som Large. Hvis alle højttalere er indstillet som small, gør det med andre ord ingen forskel whatsoever om subben er indstillet til LFE+Main eller ej. Der findes med andre ord ingen indstilling hvor bassen bare "bliver væk". I gør det meget mere kompliceret end det er. Mht. trådstarters spørgsmål, så undrer det mig at ingen har foreslået den mest sandsynlige forklaring: Forskellig akustik i de to lokaler.
Redigeret af Otto J - 22-December-2013 kl. 15:12 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |