recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Jamen + og - er korrekt til ja. Jeg tænker mere med sub. Jeg har brugt et kabel audio kabel jeg havde liggende, betyder kvalitet meget når det gælder sub? Det er jo bare en ussel tynd ledning med rød phone stik i begge ender ..

Jeg forstår det ikke, det spiller ikke som hjemme ved ham ihvertfald :-/

Så du synes at højtalerne generelt spiller okay, det er subben den er galt med? Så kunne det godt være du skulle finde dig et dedikeret subkabel.
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2010
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:15
Tusind tak for den store debat.. Jeg er da blevet noget klogere :-)

Jeg har fået højtaler til at spille nu, men syntes stadig sub mangler det rigtige punch! Den er skruet på max +6db men mangler stadig det sidste efter min mening .. Men jeg giver kablet skylden indtil jeg lige får et nyt bjerget efter jul.

Rigtig god jul til jer alle og godt nytår. Dejligt at se at folk gider debattere og hjælpe.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:17
Hvad har du gjort få at få det til at spille anderledes
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:18

Jeg har fået højtaler til at spille nu, men syntes stadig sub mangler det rigtige punch! Den er skruet på max +6db men mangler stadig det sidste efter min mening .. Men jeg giver kablet skylden indtil jeg lige får et nyt bjerget efter jul.

Rigtig god jul til jer alle og godt nytår. Dejligt at se at folk gider debattere og hjælpe.

Har du kørt en ny kalibrering med målemikrofon, som der først blev spurgt om?

Dette er ret væsentligt.

Indtil da, vil jeg kalde det en fejl 40...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:29

Et nyt kabel vil hjælp cirka ingenting.

Reset og kalibrer med mikrofon er det første du skal gøre!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 20:31
Enig med Klaus her, kablet hjælper ikke en skid.

Hvor stort rum sad det i da du købte det, og hvor stort et rum har du? Som Otto siger, det nok nærmere rum der spiller ind, specielt hvis du har autokalibreret det hele...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 22:45
Er der nogen volumen kontrol på subben udover det 6/12 db boost den kan ligge? Mener den er designet uden volumen-knap.

Men her er hvad jeg ville gøre:
Reset receiveren, sætte det boost på subben til 0, og crossover på satelitter til 100/120 Hz, og give det et lyt. Der burde ikke mangle bas, hvis der gør er placeringen af subben ikke optimal, prøv at flytte den lidt(eller flyt rundt på dig selv), og se om du oplever kraftigere bas andre steder i lytterummet. Hvis du på intet tidspunkt oplever at have nok bas, har du nok et problem som en kalibrering ikke vil ændre meget på og så er det nok mest sandsynligt en fejlindstilling eller et problem med kablet/subben eller lignende, og ikke rummet.
Hvis der er rigeligt bas nogle steder, ved du det er rummet, og så vil en flytning af subben nok kunne afhjælpe problemet.

Du skal bare finde ud af hvor problemet er, om det er rummet der snyder dig, eller om det er et problem der kan løses på anden hvis.

EDIT:

Så lige denne, havde overset den i første omgang. Lyder til du næsten er der, et par ting du kan prøve så: Flytte lidt rundt på subben(hvis muligt), lyt med/uden kalibrering eller rekalibrer(har tidligere hjulpet mig at så kalibrering fra), og evt ændre på crossover frekvensen. Håber du når i mål :)

Redigeret af wernermeyer - 22-December-2013 kl. 22:55
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 10:25
placeringen af SUB tæt på hjørne = kraftigere bas / volume....mener det kan give op til 6 db....prøv evnt dette....

Har du styr på indstillinger i din Denon menu ?
Her tænkes der på Sub setup, leves, Distance, Crossover freq. Wink

Har selv en Denon..og der er lidt mange muligheder til der nemt kan overses en enkelt indstilling til det hele ender med tam lyd.....øvelse gør mester.

Er det endnu ikk lykkedes tilfredstillene så smid en PB med dit nr og jeg ka guide dig over telefonen....ellers fang Hifi klubben og be dem guide dig...GOD JUL og lyd Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 10:36
Hvis der kalibreres med eet kabel i sub, og efterfølgende sættes et Y-kabel til begge indgange, får sub et boost.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis der kalibreres med eet kabel i sub, og efterfølgende sættes et Y-kabel til begge indgange, får sub et boost.

Er der efter din mening nogen forskel på et boost og at signalet bliver kraftigere? Hvis ikke du mener det må du meget gerne fremover holde dig til udtrykket kraftigere da det er et neutralt ord.

At KHT3005 sættet så kan indeholde en HTB2 SW der ikke kan tage mere end et kabel er så noget andet
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv du at sætte et Y-kabel til et sæt KEF 3005 (eller rettere en HTB2SE subwoofer som hører til sættet)........

For øvrigt, så giver det lige så meget/lidt bare at skrue op for subben i forstærkerens menu eller på "bas boost" omskifteren bagpå subben.

Det der med at sætte et Y-kabel i er noget forfærdeligt sludder at råde folk til!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu