|
Denon 1912 og KEF 3005, spiller ad h*** til |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så du synes at højtalerne generelt spiller okay, det er subben den er galt med? Så kunne det godt være du skulle finde dig et dedikeret subkabel. |
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Tusind tak for den store debat.. Jeg er da blevet noget klogere :-)
Jeg har fået højtaler til at spille nu, men syntes stadig sub mangler det rigtige punch! Den er skruet på max +6db men mangler stadig det sidste efter min mening .. Men jeg giver kablet skylden indtil jeg lige får et nyt bjerget efter jul. Rigtig god jul til jer alle og godt nytår. Dejligt at se at folk gider debattere og hjælpe. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Hvad har du gjort få at få det til at spille anderledes
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Har du kørt en ny kalibrering med målemikrofon, som der først blev spurgt om? Dette er ret væsentligt. Indtil da, vil jeg kalde det en fejl 40... |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19844 |
Et nyt kabel vil hjælp cirka ingenting. Reset og kalibrer med mikrofon er det første du skal gøre! Klaus |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Enig med Klaus her, kablet hjælper ikke en skid.
Hvor stort rum sad det i da du købte det, og hvor stort et rum har du? Som Otto siger, det nok nærmere rum der spiller ind, specielt hvis du har autokalibreret det hele... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Er der nogen volumen kontrol på subben udover det 6/12 db boost den kan ligge? Mener den er designet uden volumen-knap.
Men her er hvad jeg ville gøre: Reset receiveren, sætte det boost på subben til 0, og crossover på satelitter til 100/120 Hz, og give det et lyt. Der burde ikke mangle bas, hvis der gør er placeringen af subben ikke optimal, prøv at flytte den lidt(eller flyt rundt på dig selv), og se om du oplever kraftigere bas andre steder i lytterummet. Hvis du på intet tidspunkt oplever at have nok bas, har du nok et problem som en kalibrering ikke vil ændre meget på og så er det nok mest sandsynligt en fejlindstilling eller et problem med kablet/subben eller lignende, og ikke rummet. Hvis der er rigeligt bas nogle steder, ved du det er rummet, og så vil en flytning af subben nok kunne afhjælpe problemet. Du skal bare finde ud af hvor problemet er, om det er rummet der snyder dig, eller om det er et problem der kan løses på anden hvis. EDIT:
Så lige denne, havde overset den i første omgang. Lyder til du næsten er der, et par ting du kan prøve så: Flytte lidt rundt på subben(hvis muligt), lyt med/uden kalibrering eller rekalibrer(har tidligere hjulpet mig at så kalibrering fra), og evt ændre på crossover frekvensen. Håber du når i mål :) Redigeret af wernermeyer - 22-December-2013 kl. 22:55 |
|
![]() |
|
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
placeringen af SUB tæt på hjørne = kraftigere bas / volume....mener det kan give op til 6 db....prøv evnt dette....
Har du styr på indstillinger i din Denon menu ? Her tænkes der på Sub setup, leves, Distance, Crossover freq. ![]() Har selv en Denon..og der er lidt mange muligheder til der nemt kan overses en enkelt indstilling til det hele ender med tam lyd.....øvelse gør mester. Er det endnu ikk lykkedes tilfredstillene så smid en PB med dit nr og jeg ka guide dig over telefonen....ellers fang Hifi klubben og be dem guide dig...GOD JUL og lyd
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis der kalibreres med eet kabel i sub, og efterfølgende sættes et Y-kabel til begge indgange, får sub et boost.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Er der efter din mening nogen forskel på et boost og at signalet bliver kraftigere? Hvis ikke du mener det må du meget gerne fremover holde dig til udtrykket kraftigere da det er et neutralt ord. At KHT3005 sættet så kan indeholde en HTB2 SW der ikke kan tage mere end et kabel er så noget andet ![]() |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19844 |
Prøv du at sætte et Y-kabel til et sæt KEF 3005 (eller rettere en HTB2SE subwoofer som hører til sættet)........ For øvrigt, så giver det lige så meget/lidt bare at skrue op for subben i forstærkerens menu eller på "bas boost" omskifteren bagpå subben. Det der med at sætte et Y-kabel i er noget forfærdeligt sludder at råde folk til! Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |