|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
![]() Sendt: 27-Juni-2009 kl. 19:30 |
|
Nu da hifiklubben har sat priserne ned på disse 2 forstærkere, tænkte jeg på om de kunne være en afløser for min lille 2807. Men tænker på om 4308 er de 4.000 kr mere værd end en 3808 og om effekten er så meget mere i en 4308? De skal trække et sæt helicon 400... hva vil i anbefale og er de fremtidssikret de 2 forstærkere? Det kan jo kun blive bedre end det man har! |
||
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
hvis du kun kigger effekt så vil jeg syntes nej det er den ikke værd, men husk den har: 2 hdmi out. Hvis du syntes det er 4k mere værd så syntes jeg da du skal købe den store, ellers syntes jeg du skal bruge pengene på andre ting men hvis du ikke er mærkefreak, syntes jeg seriøst du skulle lytte lidt til en NAD T775, eller alternativt en pioneer SC-lx71 som jeg er skiftet over til fra netop denon... jeg er meget imponeret over lyden i den... og mine højtalere er jo næsten som dine... denon er lidt skarp og metalisk i lyden og med helicon som spiller så skarpt i toppen er det ikke nødvendigvist den bedste kombination.. der syntes jeg at jeg har fået meget mere lyd ud af mine helicon efter jeg er skiftet fra min avr 3805 til pioneer sc-lx71.. og i forhold til begge denons modeller får du noget mere kraft for pengene i både nad og pioneeren (med pioneeren som klart første valg) du kan finde den til 11.295,- i sparshop og den passer jo også flot til din skærm og teknisk kan de jo køre sammen over både kurolink eller sr+ så du kan gemme forstærkeren og lade tvets irøje fungere for forstærkeren Redigeret af rhsin - 27-Juni-2009 kl. 20:12 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
hivs du har de penge at bruge, med dine højtalere, ville jeg kigge på disse i england..
Arcam avr600 link til video review med den..: http://uk.cinenow.com/videos/1956-arcam-avr-600-audio-visual -amplifier-stuff-live-2008 Audiolab 8000AP med 1 eller 2 effect forstærkere...måske Audiolab egne M eller s serie eller parasound. Redigeret af henrik-t - 27-Juni-2009 kl. 20:21 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
![]() |
|
har også haft kigget på pioneer sx-lx 71-81 men syntes de var lidt dyrere.. Men det kunne da være at det kunne være en løsning, har sc-lx 71 ikke problemer med at drive mine helicon'er? |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ville være dejligt med effektforstærkere, men gider ikke se på dem og det vil den bedre halvdel heller ik..!
|
||
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Nu har jeg jo også en effektblok med i mit setup, men netop denon kunne godt være lidt mere kraftige til prisen... jeg er derfor helt sikker på du får noget mere kraft i NAD T775, og såmænd også i en pioneer SC-LX71 som kan levere noget mere kraft pr kanal en både en avr 3808 og 4308, og prismæssigt ligger den sig midt imellem... så jeg syntes i dit setup netop fordi du har helicon højtalere ville jeg pege mod både NAD og Pioneeren fordi de typisk er lidt "varmere" i lyden og da du får mere kraft ud af dem i både bund og mellemområdet vil du opleve du har fået en "større højtaler.." Men set i lyset af du også har en pioneer skærm og de sammenkoblingsmuligheder du får med samme mærke syntes jeg da den ligger lige til højrebenet.. så jeg syntes da seriøst du skulle prøve pioneeren af.. køber du online hos sparshop har du jo returret Edit og umiddelbart igen syntes jeg ikke det i dit setup ville være pengene værd at gå efter lx81, da forskellen i effekten ikke modsvarer merprisen imo, så jeg vil fortsat syntes en sc-lx71 vil være perfekt i dit setup Redigeret af rhsin - 27-Juni-2009 kl. 20:43 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, pioneeren er vel også fremtidssikret ang lyd formater? Skal jo have investeret i en bluray på et tidspunkt..!
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
de har jo alle de nødvendige formater... såvidt jeg husker har denon ikke nogle thx formater.. hvor pioneeren har masser af dem også... men det ville så heller ikke være der jeg ville vælge denonen fra.. det gør jeg udelukkende fordi jeg tror du vil kunne mærke en større kraft fra pioneeren og jeg tror lydmæssigt den vil passe bedre til dine helicon højtalere.. det er ihvertfald det jeg syntes nu her efter ca. 3 uger med min nye receiver Og vil du flotte dig så løb da den store lx81, jeg tror uanset hvilken af dem du vælger vil du blive superglad for den |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det kan være..! Jeg må lige se tiden an.. har haft sværget til pioneeren før, men økonomien spiller også ind..! og nu er det tid til at der skal ske noget nyt på forstærker fronten.. længe leve overarbejdet..!
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Jeg synes bestemt ikke at Helicon spiller meget skarpt i toppen... Den er efter min mening dejligt afrundet, hvor Ikon derimod er meget mere skarp i toppen... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det gjorde mine med en denon foran, efter jeg har skiftet min denon ud med en pioneer receiver syntes jeg faktisk heller ikke det er et issue, men jeg syntes det var før da jeg havde denon receiveren.. og det er egentligt også det jeg prøver at fremhæve så kan detoch ihvertfald have den erfaring med i sine overvejelser. |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
|
Jeg skal ikke overbevises om at Pioneer LX71 er en god receiver, bestemt ikke !! Vil dog mene at en sammenligning mellem Denon 3805 og Pioneer SC-LX71 er lidt unfair. Ligesom det ville være at sammenligne Denon 4310 med Pioneer VSX1018 |
||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |