recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 3808 el 4308 til Helicon 400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon 3808 el 4308 til Helicon 400

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Jeg skal ikke overbevises om at Pioneer LX71 er en god receiver, bestemt ikke !!

Vil dog mene at en sammenligning mellem Denon 3805 og Pioneer SC-LX71 er lidt unfair. Ligesom det ville være at sammenligne Denon 4310 med Pioneer VSX1018

nu skal det så siges at jeg har haft en avr 3808 hjemme og prøve i setuppet også, jeg har bare 2,5 års erfaringer med en avr3805 og kun 2 dages erfaringer med en 3808.. som selvfølgelig kan langt mere end 3805 men nogle af de anker jeg havde mod denon er især den mangler kraft i forhold til dens pris.. også at den kan lyde lidt "metalisk" i lyden hvis man kan sige det sådan.. om det er noget man kan ustere og indstille sig ud af er muligt.. det lykkedes aldrig for mig.. jeg kørte autosetup og justerede så meget jeg kunne indtil jeg var tilfreds... og jeg har gjort nøjagtigt det samme med pioneeren og der syntes jeg tilfredshedgraden med den indstilling jeg har ramt er bedre.

MEN en dag kan det da godt være der står en denon hjemme i min stue igen... lige nu nyder jeg blot min pioneer, og jeg syntes nærmest det er som om jeg har fået nyt liv til mine helicon højtalere som godt kan være krævende at spille ud. 

Mvh

René
Til top
Deki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Nu da hifiklubben har sat priserne ned på disse 2 forstærkere, tænkte jeg på om de kunne være en afløser for min lille 2807.

Men tænker på om 4308 er de 4.000 kr mere værd end en 3808 og om effekten er så meget mere i en 4308?

De skal trække et sæt helicon 400...

hva vil i anbefale og er de fremtidssikret de 2 forstærkere?

Det kan jo kun blive bedre end det man har!

Hvad med et kig på Denons nye AVR-2310.

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=413

Den giver da ok smæk for skillingerne.

Redigeret af Deki - 29-Juni-2009 kl. 10:27
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2009
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Deki Deki skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Nu da hifiklubben har sat priserne ned på disse 2 forstærkere, tænkte jeg på om de kunne være en afløser for min lille 2807.

Men tænker på om 4308 er de 4.000 kr mere værd end en 3808 og om effekten er så meget mere i en 4308?

De skal trække et sæt helicon 400...

hva vil i anbefale og er de fremtidssikret de 2 forstærkere?

Det kan jo kun blive bedre end det man har!

Hvad med et kig på Denons nye AVR-2310.

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=413

Den giver da ok smæk for skillingerne.

Så tror jeg sgu lige så godt at jeg kan beholde min gamle...!

Effekt for jeg nok ikke mere af..

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 00:35

Jeg synes du skal lytte dig frem. Lån et eksemplar hjem af den forstærker du overvejer og så tag den derfra.

Det er forskelligt hvad folk opfatter som lyst, mørk og hvad farve de normalt forbinder med et kludetæppe.

Det kommer især an på dit lytterum. I nogle dur eén kombination og i andre rum fungerer den samme opstilling slet ikke.

Til en Helicon ville jeg nok overveje, at skille tingene ad. Det setup fortjener mere en hvad en 4308 og en LX81 kan give det. Medmindre du betragter det som en mellemvej ?

Find en ren forsats og kombinerer den med passende effekttrin.

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2009
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:30

Det er mere fordi at jeg (og Chefen) gerne vil have en enkelt surroundforstærker..! det skal stå i en skænk og pladsen er begrænset..

Hvis vi havde pladsen, så ville det være kanon, med flere effektrin.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu