|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Trucks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 20-Juli-2009 kl. 09:49 |
Står og skal købe receiver og har efterhånden fundet frem til især to receiver som jeg synes er interessante. Jeg vil meget gerne spørge ind til jeres erfaring med hvilken receiver der er bedst til stereo! (ikke surround). Jeg planlægger at købe et par Ikon 8 højtalere og muligvis et par Mentor 8 højtalere, hvis jeg kan overtale konen til at leve af havregrød den næste måneds tid Så what to do, Denon eller Pioneer ? Jeg ligger vægt på effekt (power), men også åben lyd, lytter primært til pop, rock, R&B. Glæder mig til at modtage input. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Altså som udgangspunkt er ingen surround receivere jo perfekte til stereo. Det ved du sikkert Når det så er sagt, så er jeg så tilfreds med min SC-LX71´s egenskaber ud i stereo, så jeg er faktisk igang med at finde en fornuftig CD-afspiller. Ind til nu har jeg benyttet min BDP-LX71 som CD afspiller. Det gør den såmænd ganske udemærket med tanke på, at det er en BD afspiller - men måske en CD afspiller kan gøre det en smule bedre. Jeg synes der er dejlig med saft og kraft i Pioneer receiveren, og masser af spændende funktionaliteter. Du skal blot være opmærksom på, at der skal arbejdes en del med lydindstillingerne for at få det rigtige resultat. Den nævnte Denon kender jeg ikke så meget til, at end at jeg ved at det er en rigtig god receiver, og Denon laver jo generelt glimrende receivere. Så du må altså ud og lytte til de receivere der er interesante for dig, og om muligt gerne på de højtalere, som du har i tankerne. Alternativt de samme højtalere til begge receivere. Held og lykke med valget |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
Det er et meget svært spørgsmål at svare på Trucks Som Hother skriver, bliver du nødt til at lytte til forskellige setup, for at finde det match du bedst kan lide Jeg kan meget godt lide lyden fra Denon, dejlig detaljeret, men generelt til Dali, er Denon ikke et godt match, da både Dali og Denon er meget lyse i lyden. Dog findes der sikkert Dali-højtalere, som er mørkere i lyden, hvor Denon sagtens kan passe ind; igen du må lytte dig frem til, hvad du bedst kan lide! Jeg ville bringe en ny spiller på banen, nemlig Yamaha, der har en mørkere lyd end Pioneer og Denon. Jeg synes du skal læse denne betragtning: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62851& PN=1
|
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Jeg må tilstå, at jeg ikke rigtig kan genkende den tendens folk har med at skrive nedstående omkring Denon / Dali kombi'en. Jeg skal ikke fortælle dig, hvad du skal købe, men blot bede dig lytte dig frem. Jeg kan skrive under på, at en Denon surround forstærker i den nedre ende måske ikke er den perfekte kombi med en Ikon, men det afhænger også af hvilken Ikon. Der er væsentlig forskel på lyden af en Ikon 6 og en 8'er. I forhold til Mentor 8 vil jeg nok anbefale dig, at finde et effektrin at smide bag uanset hvilken receiver du falder for. Den eneste receiver jeg har hørt slæbe afsted med et sæt Mentor 8 uden at gå knæ er en NAD T785 med Bi-amp i fronten. Udgangspunktet er egentlig lidt det samme på Ikon 8, men den er lidt nemmere at drive til et godt resultat. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
skal du bruge surround?, ellers er en stereo forstærker bedre i samme prisklasse. i den klasse højtaler, vil jeg også anbefale en effektforstærker uanset hvilken du vælger af de to du har nævnt Redigeret af xcardman - 21-Juli-2009 kl. 20:53 |
|
![]() |
|
kimols ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1485 |
![]() |
jeg har lige solgt min Denon 3808 til fordel for en Pioneer lx81..
På skrivende stund er jeg slet ikke i nærheden af det endegyldige setup på Lyd området.. ![]() ![]() |
|
Mvh KimOlsen
LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Jamen Kimols, vi har jo næsten samme setup Og ja pio'en spiller bare super sammen med Suiterne |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
kimols ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1485 |
![]() |
Ja Ik jesper
![]() ![]() ![]() |
|
Mvh KimOlsen
LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld |
|
![]() |
|
![]() |
Og så lige en tilføjelse,jeg bruger meget Pure Direct, lyder kanon,både tuner og Yousee box,men især mine musik dvder,standard og blu-ray...større lyd billede og meget rent....selvfølgelig smag og behag
![]() |
|
Mvh KimOlsen
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Det samme er jeg begyndt med. Jeg er faktisk begyndt at slå mcacc fra og slå over på pure direct når jeg ser film. Det lyder satme godt, Nå, undskyld det blev off topic. |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Mvh KimOlsen
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Har da brugt Pure Direct hele tiden til surround. Men til musik lyder det sq for tamt. Her har jeg indstillet EQ settings sådan at diskanten er flat og bassen i bunden hæves to trin for hver memory setting. På den måde har jeg tonekontrol direkte i min remote Og så har jeg også korrigeret med 1,5 db i X-curven |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |