Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:28 |
Tamt??? Ikke enig men ok,jeg er ikke så langt fremme som dig med Kurver-kanter-og cirkler ..Nej,spøg tilside somsagt er jeg ikke så langt med de indstillinger,men dem jeg har lyder f.... godt i Pure direct,især musik dvderne.. skal nok lære lidt mere om de manuelle memory settings
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:31 |
Kampus skrev:
Har da brugt Pure Direct hele tiden til surround. Men til musik lyder det sq for tamt. Her har jeg indstillet EQ settings sådan at diskanten er flat og bassen i bunden hæves to trin for hver memory setting. På den måde har jeg tonekontrol direkte i min remote
Og så har jeg også korrigeret med 1,5 db i X-curven
|
Ja der ligger noget arbejde i, at få den rigtige lyd - specielt med musik. Jeg troede i bund og grund, at jeg havde opnået det maksimale. Men så begyndt jeg at eksperimentere igen i går, og fandt en endnu bedre setting. Så nu er jeg oppe på 4 gemte indstillinger - troede aldrig, at jeg fik behov for mere end 2
X-kurven hos mig er nu kun justeret med - 0.5 db
Redigeret af Hother - 21-Juli-2009 kl. 21:32
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:47 |
Hother skrev:
Kampus skrev:
Har da brugt Pure Direct hele tiden til surround. Men til musik lyder det sq for tamt. Her har jeg indstillet EQ settings sådan at diskanten er flat og bassen i bunden hæves to trin for hver memory setting. På den måde har jeg tonekontrol direkte i min remote
Og så har jeg også korrigeret med 1,5 db i X-curven
|
Ja der ligger noget arbejde i, at få den rigtige lyd - specielt med musik. Jeg troede i bund og grund, at jeg havde opnået det maksimale. Men så begyndt jeg at eksperimentere igen i går, og fandt en endnu bedre setting. Så nu er jeg oppe på 4 gemte indstillinger - troede aldrig, at jeg fik behov for mere end 2
X-kurven hos mig er nu kun justeret med - 0.5 db
|
Ja det er fulltime beskæftigelse at have en LX71 Blev bare så træt af hele tiden at skulle ind og ændre på bassen at jeg synes det var smartest at lave den trinvise regulering via memory-settings. Faktisk nøjagtig det samme jeg gjorde på min gl Pio stereo forstærker. Her var det bare manuelt med bass knappen på fronten og crossover sat til 20 Hz.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:50 |
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:51 |
Hvis du er oppe i Dali Mentor ville jeg personligt spare en smule (ikke skrevet spare meget), eller måske købe den billigste af Denon 3808 og Pioneer 71. Så bruge pengene på en rigtig god brugt effektforstærker der vil give dig meget for pengene fva. stereo.
Hvilken af de 2 der er bedst til SR aner jeg desværre ikke. Det vil nok være individuelt.
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
Trucks
Bruger
Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 77
|
Sendt: 22-Juli-2009 kl. 09:03 |
Mange tak for feedback og inspiration. Jeg er blevet så "forelsket" i Mentor 8, at jeg er gået væk fra surround og over til fuld stereo. Jeg har således købt NAD C375BEE og Mentor 8.
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
|
Sendt: 22-Juli-2009 kl. 10:02 |
Jeg har en 3808a og er rigtig glad for den. jeg kan ikke udtale mig om de nævnte pioneer forslag, men har selv haft en alm pioneer stereo forstærker, som jeg også var rigtig glad for, så er sikker på at uanset hvilket mærke du vælger, skal du nok blive tilfreds.
Men som andre skriver så tag ud og lyt til dem. Det er jo heldigvis individuelt, hvad man foretrækker.
|
 |
Schubring
Bruger
Oprettet: 07-Juli-2008
Point: 226
|
Sendt: 22-Juli-2009 kl. 11:52 |
Har også 3808a og den er super – Giver stor glæde på musik og surround – den kan anbefales  
Havde en Pioneer for en del år tilbage som jeg bestemt ikke var tilfreds med – hvordan deres receivers er i dag, ved jeg ikke, men noget kunne tyde på (ud fra anmeldelserne på bl.a. dette forum) at de er blevet en hel del bedre…..
|
 |
Bruger udmeldt 14
Super bruger
Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 10:51 |
Hvorfor ikke bare købe en der lyder godt out of the box til både musik og film; læs onk 906 ;-)
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 18:27 |
tohmahawk skrev:
Hvorfor ikke bare købe en der lyder godt out of the box til både musik og film; læs onk 906 ;-) |
Det er vel en smagssag om man er til Onkyo, Denon eller en helt tredje.
Der er ikke nogen af dem der er out-of-the-box god til det hele. Nogle er bedre til det ene end det andet. En standard integreret forstærker udvalgt med lidt omhu kan banke de fleste receivere under 20 kilo.
Så det afhænger i høj grad af hvad man vil og hvordan man synes om lyden fra det ene eller den anden.
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 19:44 |
tohmahawk skrev:
Hvorfor ikke bare købe en der lyder
godt out of the box til både musik og film; læs onk 906 ;-
) |
Eller en Yamaha 3900, som slår alle de nævnte inkl.
906'eren, både i stereo og surround.
|
 |
Bruger udmeldt 14
Super bruger
Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:17 |
ROFL... Yamaha er noget man kørte rundt på i 80'eren med en rød look i hånden