recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 3808 vs. Pioneer lx71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon 3808 vs. Pioneer lx71

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

ROFL... Yamaha er noget man kørte rundt på i 80'eren med en rød look i hånden

Gør man da stadig, bare med en grøn look

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

ROFL... Yamaha er noget man kørte rundt på i 80'eren med en rød look i hånden

Gør man da stadig, bare med en grøn look

Præcis - den kender jeg sørme godt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 21:10
Ja ja, men alverdens anmeldere kan ikke tage fejl. Kun
folk, der fravælger Yamaha kan.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 14:19

Denon 3808 med Dali højtalere, er sådan set en fin kombination, dog synes jeg at Ikon har en meget lys klang, derfor købte jeg suite 2.8. Det giver en super god lyd, med massere af råstyrke.

Dog har jeg noget andet at udsætte på Denon 3808. Indstillingsmulighederne er for dårlige.

Det bør være sådan at indstillingerne for højtalerne er afhængig af indgangen (CD, TV, radio, DVD. O.s.v.). På 3808 er indstillingerne afhængig af i hvilken mode man ønsker at lytte. Hvilket vil sige, at hvis man vil lytte til CD i stereo med subben tilsluttet. Så er man også nød til at have subben tilsluttet ved TV kigning, hvis det også skal foregå i stereo. Man kan selvfølgelig vælge ’direkt’ eller ’pure direkt’ til CD lytning. Men jeg synes godt Denon kunne have gjort det lidt bedre.

Men jag har da fået det hele til at gå op i en højere enhed. Og nu vælter det bare ud af den med sød musik.

Redigeret af -C5- - 05-August-2009 kl. 14:20
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Denon 3808 med Dali højtalere, er sådan set en fin kombination, dog synes jeg at Ikon har en meget lys klang, derfor købte jeg suite 2.8. Det giver en super god lyd, med massere af råstyrke.

Dog har jeg noget andet at udsætte på Denon 3808. Indstillingsmulighederne er for dårlige.

Det bør være sådan at indstillingerne for højtalerne er afhængig af indgangen (CD, TV, radio, DVD. O.s.v.). På 3808 er indstillingerne afhængig af i hvilken mode man ønsker at lytte. Hvilket vil sige, at hvis man vil lytte til CD i stereo med subben tilsluttet. Så er man også nød til at have subben tilsluttet ved TV kigning, hvis det også skal foregå i stereo. Man kan selvfølgelig vælge ’direkt’ eller ’pure direkt’ til CD lytning. Men jeg synes godt Denon kunne have gjort det lidt bedre.

Men jag har da fået det hele til at gå op i en højere enhed. Og nu vælter det bare ud af den med sød musik.

Hvis du ser meget blu ray gør du dig selv en meget stor tjeneste med dit setup og få en ekstern afspiller istedet for PS3 til blu ray .. især på lydsiden det har jeg ihvertfald konstateret... og hvis du syntes det buldrede og bragede lidt igår så var det bare mig der har fået ny afspiller 

Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hvis du ser meget blu ray gør du dig selv en meget stor tjeneste med dit setup og få en ekstern afspiller istedet for PS3 til blu ray .. især på lydsiden det har jeg ihvertfald konstateret... og hvis du syntes det buldrede og bragede lidt igår så var det bare mig der har fået ny afspiller 

Min PS3 er beregnet til blu-ray. Jeg spiller ikke ret meget (tror nok min kone er temmelig uenig i den påstand) Men den gang, var en god blu-ray afspiller ikke til at komme i nærheden af.

Hvis du nu skal være helt ærlig og bare et øjeblik prøver at glemme at du skal retfærdiggøre dit køb. Hvor meget mere lyd har du så fået? Det skal jo heller ikke glemmes at den vel har kostet et sted mellem 5.000,- og 6.000,-

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Min PS3 er beregnet til blu-ray. Jeg spiller ikke ret meget (tror nok min kone er temmelig uenig i den påstand) Men den gang, var en god blu-ray afspiller ikke til at komme i nærheden af.

Hvis du nu skal være helt ærlig og bare et øjeblik prøver at glemme at du skal retfærdiggøre dit køb. Hvor meget mere lyd har du så fået? Det skal jo heller ikke glemmes at den vel har kostet et sted mellem 5.000,- og 6.000,-

Nu ved jeg jo du bor mindre end 10 min fra mig, så du er velkommen til at komme og høre forskel, så kan du selv lave din egen vurdering... og skal du have overbevist konen efterfølgende så tager du bare hende med  send mig evt en pb så

edit og min afspiller er købt brugt for 3700,- kr.. hvilket var mindre end hvad jeg i sin tid gav for min PS3, og med det jeg iøvrigt har ofret på mit anlæg er den bedre lyd jeg får ud så rigeligt retfærdigtgjort... og det vil jeg egentligt også mene den ville være i dit.

Redigeret af rhsin - 05-August-2009 kl. 15:49
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu