|
Denon avc-x3700h vs avc-x4700h |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, højst sandsynligt ikke, da du jo påtænker at bruge samme forstærker, hvor alle udgange deler samme strømforsyning osv...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med en følsomhed på 92 dB burde en X3700H være rigeligt.
Den er jo "Bomstærk" og "*OBS: De opgivne 105 watt er målt som reelle hi-fi-watt (8 ohm, 20-20.000 Hz, lav forvrængning, to kanaler i drift). Målt på samme måde som nogle konkurrenter gør det (1 kHz hyletone i én kanal), yder AVC-X3700H hele 180 watt. Vær opmærksom på dette, når du sammenligner!"
|
|
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 648 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men vil højttalerne ikke få dobbelt så meget watt når man bruger en ekstra udgang?
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Ja efter jeg har læst den artikel som der blev linket til så har du vist ret. Det vil mærkes mest når man har skruet helt op for volumen og det kommer jeg sjældent til. Men tror jeg vil prøve at tage i hifi klubben og prøve at høre 3700 vs 4700 på nogle højttalere der har lignende specs som mine dali ikon 7
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, teoretisk set. Men…….. Når du har to kanaler i brug på forstærkeren leverer den effekten den er opgivet til. Begynder du at belaste alle kanaler på en gang, falder effekten ud af de enkelte udgange, da strømforsyningen i forstærkeren kan levere strøm nok til forstærkertrinnene. Når di bi-amp’er kobler du en forstærker til bagdelen af højttaleren og en forstærker til mellemtone/diskant. Mellemtone/diskant bruger måske 8-10% af den samlede effekt, bassen bruger resten. Det vil sige at bi-amp’er du, flytter du 8-10% af effekten over på en anden udgang. Klaus
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
de to receivere lyder sandsynligvis helt ens, og de 20 ekstra watt man får med x4700 er næppe noget du vil lægge mærke til.
Jeg vil mene at man skal fokusere på om receiveren har de funktioner som man ønsker, ind/udgange, antal kanaler, preouts, rumkorrektion osv osv.
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Tak til alle for hjælpen. Hvis jeg køber denon så bliver det 3700 som i har anbefalet og tænker at jeg måske dropper bi-amp efter at det ikke giver så meget
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo altid sætte den op til bi-amp, bare for at prøve. Det eneste det koster er et ekstra sæt højttalerkabel. På min Marantz havde jeg egenligt tænkt mig at bi-amp'e mine fronter, men endte med at bruge forstærkerkanalen til et sæt højttalere i køkkenet i stedet. Det har jeg langt mere glæde af. Klaus
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder også fornuftigt med højttalere i køkkenet. Vi har dog en lille hus så så det er ikke nødvendigt hos os
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Altså under 120m2 som vores? Klaus
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Ja utroligt nok 😊 vores er kun 100
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm, 100m2, så er der plads til masser af højttalere.
På vores 120, er der to sæt DLS R66, to sæt DLS R 50, en DLS RC55 og et sæt JPW (reolhøjttalere). Klaus
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |