recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR 2000 og passende højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR 2000 og passende højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR 2000 og passende højtalere
    Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:55
hej alle

jeg har kigget lidt på en opsætning med 2 stk. Zensor 7 højtalere samt en denon avr 2000 forstærker..

tror i at forstærkeren trækker nok til sådan 2 styks? jeg kunne også gå lidt en anden vej og se på nogle Cerwin-Vega - der er f.eks den nye SL 28 eller 3 vejs modellen XLS 28.. vil de kunne trækkes på forstærkeren?

det er ikke en hemmelighed at anlægget altså skal bruges til noget høj musik i et rum på ca. 7 x 7 meter.. kan det mon stadig gå an?

jeg har bevidst ikke valgt en sub da naboerne stadig skal kunne være til stede..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 11:17
Glem det! 150 watt til deling over 7 kanaler. Du skal op i en helt anden liga for at spille 49 m2 op.
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:04
Det er kun stereo opsætning jeg er ude i.. rummet er delt lidt op med køkkenbord, sofa arrangement og kogeø så det behøver ikke være lige højt i hele rummet..

nogle som ved om den nye 2100W er magen til i power?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:23
Så vil jeg da anbefale at købe en stereoforstærker. Her får du væsentlig mere power for pengene, da der ikke skal bruges penge på processor og 5 forstærkere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Maunus Maunus skrev:

Det er kun stereo opsætning jeg er ude i..

Hvorfor vælger du så at købe en surroundforstærker?

Er det for at få "netværksafspiller" og "tv forbindelser" med i købet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:44
for at have HDMI valg, opkobling af forskellige ting og den har en smart mulighed for begrænsning af dB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glem det! 150 watt til deling over 7 kanaler. Du skal op i en helt anden liga for at spille 49 m2 op.

Jeg er ikke helt enig i det udsagn.

Forstærkeren er på 2x90W og højttalerne er en rimelig let belastning for forstærkeren.
Det vil (i mine øjne) sagtens kunne spille rummet op med lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 17:46
der står 125 watt på 2 ch og 6 ohm når jeg kigger på specs af den.. højtalerne står til mellem 40 og 150.. det synes jeg er et ret stort spænd..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu