recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-1908 eller ONKYO TX-SR605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon AVR-1908 eller ONKYO TX-SR605

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 10:34

Det er ikke så meget hvor store de er. De kan fylde som et køleskab for den sags skyld. Det der er vigtigt er højttalerens følsomhed. En god ide er at vælge højttalere der har en følsomhed på 90db+, dvs med 1 watt spiller højttaleren 90db. Jo lavere følsomhed, jo lavere volumen med samme watt og så skal der mere pulver til at spille højere og det er her mange "små/billlige" recievere kommer til kort. Strømforsyningen er ganske enkelt ikke kraftig nok.

En anden ting er højttalerens fasevinkler. Er de slemme, går mange forstærkere i knæ. Dette er dog meget svært at se når man køber forstærker, da fabrikanterne sjældent (for at sige aldrig) reklamerer med at den ikke kan trække tunge belastninger. Og højttalerfabrikanterne skriver kun følsomhed og hvor mange watt de kan håndtere. 

Og hvor mange watt de er på er også fuldstændig ligegyldigt. Det er kun et udtryk for hvor meget effekt den teoretisk kan håndtere.

Så det er svært at sige hvilke højttalere der er for tunge. Det må komme an på en lyttetest hvis det er muligt. Lyder det presset ved høje volumener, så er de for tunge.

Et godt bud på gode bio (og musik) højttalere til onkyo'en (eller denon'en) kunne være klipsch. De har høj følsomhed (oftest over 93-94db) og det lyder godt til hjemmebio. Der er "smæk på" så at sige uden det lyder skarpt eller presset. Dog skal dog spilles til i 100+ timer for at yde deres bedste.

Redigeret af vasen - 12-Januar-2008 kl. 10:38
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 12:24

min Onkyo 805 har kræfter nok til mine "små" audiovector - spiller altså røv-godt. Har ikke prøvet af hvor meget den kan - men kræfter mangler den altså ikke. Havde først en Onkyo 605 - og ja den er altså ikke et kraftværk - men kunne altså sagtens magte det KEF 2005.2 sæt jeg havde spændt for.

Nu hvor vi snakker om Denon , så var der sgut meget skud i den 655 PMA jeg havde - vil man have kræfter fra HFK så hold Jer til NAD

Morten Out

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
torbenhl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Oktober-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 02:23
Hvordan er de 2 receivere til musik? Er der et bedre alternativ når de skal bruges til både film og musik?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 02:28
Noget Marantz måske?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 04:10
Marantz er kendt for god musik, men efter at have snakket med tapeconnection og hørt marantz så blev jeg skuffet over deres 7002 model. Tilgengæld er storebroderen super lækker, men dyr...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
David84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 16:28

Står også og skal til at investere i en ny receiver

Men Jeg har også Harman Kardon model 245 inde i billedet i ca. samme prisklasse. Hvad siger i til den i forhold til disse to andre receivere?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 16:31

Hej Alle

Så er der lidt læsestof

Onkyo har en serie AV receivere med understøttelse af de nye HD lydformater fra HD DVD og Blu-ray. Selvom 605 modellen er den mindste i den "serie" er det ikke nogen lille receiver. Læs vores anmeldelse af den her.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 17:05
Noget i stil med B&W DM683 er for meget for ONKYO, eller hvad?
Til top
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 23:56
Hej,

Jeg har også kig på nogle Klipsch højttalere til Onkyo 606.
Nogen der har erfaringer med dette?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu