recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-1911
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon AVR-1911

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-1911
    Sendt: 22-Februar-2011 kl. 16:47
Hej Kloge hoveder...Smile

Jeg står med det problem at jeg skal have ny forstærker (stereo) men samtidig godt kunne tænke mig nyt surround da det heller ikke lyder alt for godt.

I dén forbindelse var jeg idag nede i hifi-klubben i Roskilde og fik en super service må jeg sige.

Først og fremmest havde jeg kig på denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol_cd-receiver_hvid.htm

Dernæst fortalte jeg den flinke mand fra HFK at jeg havde hørt at man IKKE skal bruge surround til at spille stereo, hvor han kun til dels ville give mig ret da det kommer an på højtalerne. Jeg har selv højtalere fra system audio på 90 W tror jeg det er. Han foreslog mig derfor følgende surround receiver: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1911_surround-receiver_sort.htm hvor jeg så kunne bruge mine højtalere fra system audio som fronthøjtalere og derved ville få en lige så god lyd som fra CEOL'en?

Som sagt fin service hvor jeg både fik en demo på Iron man 2 samt musik på denne surround fra Denon (CEOL'en havde de desværre ikke hjemme.

så jeg kan godt se fidusen i at jeg på mange måder får meget mere for pengene ved at købe surrounden og med tiden udbygge med bedre højtalere.

Så er det jeg gerne ville høre fra jer om I har nogen indvendinger herimod?

På forhånd tak...
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 17:17
Jeg har haft en Denon 1910 - som stort set er identisk med en 1911 - og selvom det er en fin budget surround receiver, så er den ikke super imponerende til stereo. Det var ligesom om den var lidt for mudret i lyden. Jeg havde System Audio højttalere på den, og senere Dali.

Men, alt afhænger jo af hvad du synes lyder godt, og i prisklassen er Denon'en absolut ikke dårlig.

Redigeret af Pallec - 22-Februar-2011 kl. 17:18
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:32
Det kan du selvfølgelig have ret i, men nu er jeg vant til en Pioneer 2X75 watt tror jeg nok den er som er ved at være 20 år gammel og den er begyndt at skratte en hel del både når jeg skruer op og ned men også af og til under afspilning alene.

Andre der har nogen erfaring??
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:53
En surround receiver bliver aldrig god til stereo.. Jo hvis den koster 25000..  Og så må du se på om du høre mest musik eller film?  Og film på et rigtig godt stereo lyder ikke så dårligt.. Men hvis du går mere op i film end musik så det da næsten surround vi ud i...  Men noget helt andet jeg er selv rigtig glad for hifiklubben roskilde, og jeg tror nok du kunne logge dem til at låne dig en denon 1911 med hjem og høre på dine egne højtaler... Man kan jo al tid prøve..
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

En surround receiver bliver aldrig god til stereo.. Jo hvis den koster 25000..  Og så må du se på om du høre mest musik eller film?  Og film på et rigtig godt stereo lyder ikke så dårligt.. Men hvis du går mere op i film end musik så det da næsten surround vi ud i...  Men noget helt andet jeg er selv rigtig glad for hifiklubben roskilde, og jeg tror nok du kunne logge dem til at låne dig en denon 1911 med hjem og høre på dine egne højtaler... Man kan jo al tid prøve..

Hifi-klubben har vist efterhånden alle steder fået den regel at man kan låne varen med hjem, dog skal man lægge varens pris i depositum, men det er jo også fair nok.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 19:14
Ok det lyder som om jeg måske skal holde mig til CEOL'en som jeg først havde i tankerne - det er ihvertfald hvad budgettet siger lige nu - nogen der kender noget til den?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:21
Jeg kender ikke CEOL'en, men umiddelbart vil jeg tro den lyder dårligere end en 1911, da den ser ud som et produkt der lægger vægt på andre ting end lydkvalitet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 10:27
Hmm - det lader til at jeg skal prøve at lyte til McNiklas' råd og prøve at låne noget udstyr med hjem.

Tak for svarene indtil videre Clap
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:08
Nu ved jeg jo ikke hvor meget HiFi musik entusiast du er, Pana, men jeg er den type der godt kan lide god musik og selv spiller forskellige instrumenter. Jeg hører alt lige fra Metallica til Robbie Williams til Arcadi Volodos (klaver/piano musik) og andet klassisk.
Jeg har købt en receiver der kvalitetsmæssigt ligger lidt/noget under Denon 1911, en Sony STR-DH700 og jeg er rigtig godt tilfreds med den.

Jeg lytter ikke så meget i alm. stereo, men hører musikken i multichannel stereo til. Det synes jeg giver en fantastisk dejlig rumlig klang på musikken, uden at man mister fornemmelsen af at lyden. Selvfølgelig har jeg hørt stereosetups spille langt bedre end mit, men det er tilgengæld også helt andre priser vi snakker.

Så jeg er meget uenig med at en Surround receiver ikke kan bruges til musik/stereo, selvom man ikke lige ligger inde med 25000.

Men bortset fra det, så skal du under alle omstændigheder gå ned og lytte alt det du kan. Og selvfølgelig kan du altid gøre dig overvejelserne om du mest hører musik eller du også gerne vil se film. Jeg er enig med at en god stereoopsætning sagtens kan give lækker filmlyd, men det bliver nu aldrig det samme, uanset hvor meget DSP og rumklang, Virtual Surround og andet man kan sende signalet igennem.
Men igen, ned og lyt. Du skal måske også sætte dig et budget/max beløb, du vil bruge.

Redigeret af mfhansen82 - 23-Februar-2011 kl. 15:09
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:27
Jamen jeg takker for endnu et interessant input fra mfhansen Thumbs Up

Jeg hører selv til den befolkning som hører musik i den hårdere afdeling fra Metallica og det der er hårdere endnu og stadig vil jeg også gerne have noget ordentligt surround så ja, må ned og lytte lidt mere...
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:20
Findes der noget hårdere end Metallica.. Wink (Konkhra, Slipknot etc..) Men nu var dette jo ikke en musiktråd. Mit forslag står ved.
Og givet din musiksmag vil jeg nok foreslå dig at finde et par højtalere der kan spille både rent med samtidig med et ordentligt punch. Cerwin Vega er måske noget af det rigtige, men jeg tror bestemt også at JBL, Dali's gulvmodeller og lign. kan klare den gode musik..
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 19:15
Takker for de bevingede ord, men nu er jeg egentlig ganske tilfreds med mine system audio højtalere og de har da trods alt koster 3.000,- så helt dårlige kan de vel ikke være. Jeg er mere bange for at købe katten i sækken med hensyn til forstærker for jeg har været utrolig glad for min pioneer som er ved at nærme sig de 20 år såmænd Embarrassed
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu