recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 21:18
2499,-. TAK for oplysningen.. det kunne meget vel betyde at jeg bestiller en her til aften..
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 21:31
Og så er den reserveret i den lokale El -Mutant.. Da jeg pt. er genhuset, og vi først kommer tilbage til vores hus i midten af december / start Januar, går der desværre laaang tid inden jeg får afprøvet den.. Bliver måske lige smidt lidt strøm på den, men jeg kan ikke få testet den Confused..
Til top
MVIN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2008
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:22
jeg bestilt en pioneer, så nu skal jeg bare finde en afspiller (BDP-LX54) og nogle højtalere (ukendt hvad jeg ender med her endnu), men da jeg ikke også har denon så kan det være svært at bedømme hvad er bedst :)

Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 19:54
Jeg stod i mellem samme valg og valgte VSX-921 og det har jeg ikke fortrydt, det er en god receiver til små penge =)
Til top
Badassjones Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:44
Hey boys´n girls! 

Jeg overvejer også de to recievere: 
Jeg har dog et par spørgsmål: 

Jeg kan læse mig til, at Denon´en har Audio Return Channel, men at ens tv skal understøtte det. Jeg har et panasonic 46pz80Ea, men jeg synes ikke at kunne finde ud af, om det understøtter Audio Return Channel. Nogen der kan hjælpe med at svare på det? 

Er det Hdmi-versionen 1.4a, som afgør, at Recieveren understøøtter Audio Return Channel? 





Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 23:39
Mener det er HDMI 1.4 man skal have for at have ARC..

Tjaah, jeg har fået hentet min, men udover lige at åbne og se den kan tænde, kan jeg ikke rapportere meeget tilbage, da mine højttalere er i opbevaring. Men valget blev for mig en del nemmere da El-giganten dumpede prisen til 2.495,- for Pioneer. Denon AVR-1912 er helt sikkert på højde med, og måske også en smule bedre.. Men den er ikke 1500,- bedre.. Derudover mener jeg også at Pioneer stadig har Upscalering i 921'eren, hvor Denon har droppet det i 1912'eren, men det er jo kun hvis man har brug for det..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Badassjones Badassjones skrev:

Hey boys´n girls! 

Jeg overvejer også de to recievere: 
Jeg har dog et par spørgsmål: 

Jeg kan læse mig til, at Denon´en har Audio Return Channel, men at ens tv skal understøtte det. Jeg har et panasonic 46pz80Ea, men jeg synes ikke at kunne finde ud af, om det understøtter Audio Return Channel. Nogen der kan hjælpe med at svare på det? 

Er det Hdmi-versionen 1.4a, som afgør, at Recieveren understøøtter Audio Return Channel? 

Det gør det helt sikkert ikke, da ARC først blev implementeret i 2009 i nogle TV modeller. Kom samtidig med HDMI vers 1.4


Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2011 kl. 12:55
Til top
Ruszek83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 12:03
Dvs. at...  VSX-921 HAR eller har IKKE Audio return channel? 

Og hvordan er den i forhold til en Sony STR-DH520 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/STRDH520/sony-7-1-3d-receiver-str-dh520 (med den følger der sæt af 4 Sony højtaller samlet til 2000kr.)

Vh. Michael


Redigeret af Ruszek83 - 26-Oktober-2011 kl. 12:17
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Ruszek83 Ruszek83 skrev:

Dvs. at...  VSX-921 HAR eller har IKKE Audio return channel? 

Vh. Michael
Hvordan kan du udlede det ud af mit svar om et TV?Confused
Til top
Ruszek83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 13:33
På bagrund af at han har spurgt om TVet og return channel og jeg har den nye samsungD7005 så jeg ved at mit TV har det... sådan har jeg forstået det.
Vil du være sød og svare mig på det med Sony STR-DH520 ? jeg skal nemmelig ud og kiggepå det NU ;-)
Vh. Michael


Redigeret af Ruszek83 - 26-Oktober-2011 kl. 13:37
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Ruszek83 Ruszek83 skrev:

Dvs. at...  VSX-921 HAR eller har IKKE Audio return channel? 

Og hvordan er den i forhold til en Sony STR-DH520 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/STRDH520/sony-7-1-3d-receiver-str-dh520 (med den følger der sæt af 4 Sony højtaller samlet til 2000kr.)

Vh. Michael


Hmm. Ved ikke om du selv har undersøgt det lidt.. Men så vidt jeg lige hurtigt kan se er Sony'en uden Netværk, eller ser jeg forkert.. Mit umiddelbare indtryk af Sony forstærkere er ikke godt, så jeg ville, nok hellere kigge på Onkyo, Denon, Pioneer, Yamaha, Marantz hvis det var mig.

VSX-921 HAR audio return channel, men det har dit fjernsyn nok ikke.. Det tror jeg vist var svaret på dit spørgsmål.. Men ellers er der udemærkede muligheder for lige at lave en hurtig søgning med google og finde svarene på de spørgsmål.
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:20
Hej jeg har set på VSX 921
Var lidt skuffet over knapper de virker slatne, kan nogen bekraftige det! Eller var det bare udstiilingsmodelen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu