recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Runem Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 07:10
Apple tv - eller Apple Express .... tilsluttet ... så har man vel Airplay .... uanset hvilken receiver ...
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 07:23
Korrekt Runem, men når folk gerne vil have en receiver med indbygget Airplay, kan jeg ikke se hvad de skal bruge din kommentar til..

Når man har det som en prioritet, og køber et apparat der understøtter det, burde det vel ikke være nødvendigt at bruge yderligere 1000,- kr på et appletv..
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:52
@foldboldskotten
DENNON har ikke mulighed for trådløst netvært,men er blevet lovet at det virker med AirPlay ellers ryger den også retur.
Jeg tror ikke at jeg kommer til at have yderligere kontakt til Pioneer, jeg ser ikke længere nogen grund til dette jeg har Idag lige afleveret receiver retur til el giganten. Nu mangler jeg bare at aflevere det Bluetooth enhed tilbage.
Da jeg i dag ringede til HIFI klubben spurgte jeg om de var MAC godkendte med DENNON jeg fik klart svar at de ikke var men at det virker med deres AirPlay.
Det er ikke det samme svar man får fra Pioneer, de siger at de "mener" at de er godkendte. Jeg kan dog ikke finde dem   På MAC hjemmeside som godkendt.
Jeg køber DENNON i morgen og håber på at kunne levere lidt positivt til starten af ugen
Peter
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 19:40
hmm. Jeg kan jo som sagt ikke teste det, men jeg er nu stadig overbevist at der nok skal komme en opdatering der løser problemet. med de avancerede receivere der laves idag, er det ikke unormalt at der skal laves rettelser. Se bare Onkyo for et par år siden..

Det positive ved netværksreceivere er at de kan opdateres direkte over nettet. Men det er måske også en sovepude for at levere produkter med beta firmware.. Jeg har selv en WD TV, så jeg kender udemærket til at diverse issues bliver rettet hen af vejen. Så det tror jeg bare man skal vænne sig til..

Har du prøvet at søge på forum omkring Denon og Airplay, det kunne jo være de lider af det samme.


Redigeret af Spunk - 10-November-2011 kl. 19:43
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 19:46
Nå, søgte så lidt selv af ren og skær nysgerrighed ;-)

kig her Plan: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1348443

Der står bl.a.:

I also just got a Denon AVR-1912 and one of the main reasons for selecting that model was AirPlay, so that I can stream from my iPhone 4 and PC. Sadly, I am finding that AirPlay is very unstable; after playing for a while the connection will suddenly drop and the AirPlay icon disappears from the iPhone. The only way to get it working again is to powercycle the Denon.

Also, I am not able to get AirPlay to work from my Win 7 PC running iTunes 10.5. There is no icon.

Other network features on the Denon, like Remote App and internet radio work just fine. Only AirPlay is acting up.

Anybody else seen the same symptoms and found a solution?


Det kunne jo også tyde på at der rent faktisk er nogle issues med selve Airplay protokollen og visse routere og netværksopsætninger.. Fejlen kan ihvertfald ligeså godt ligge der som i de forskellige receivere.


Redigeret af Spunk - 10-November-2011 kl. 19:49
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 20:11
Har læst dit link:
Rart at have med til HIFI Klubben i morgen. Havde ikke selv undersøgt noget vedr. Denon,
Det var nu ikke det eneste udslag, da den optiske indgang ikke virkede mere og jeg læste andre havde samme problem orkede jeg bare ikke mere.
Husk jeg har stadigvæk ikke noget dårligt at sige om Pioneer service.
Til top
fodboldskotten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:08
Jeg tror også at jeg i første omgang lige stikker piben ind og ser hvad fremtiden bringer. Man bliver bare så frustreret når man bare vil have sit nye legetøj til at virke. :)

Mit største irritations moment er sådan set blevet det, at lyden forsvinder fra fjernsynet når receiveren tændes. Er der nogen der har en ide om at det er min opsætning der er forkert, eller hvordan?
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:02
Hej Alle,
Nå men Pio blev afleveret retur, og Denon købt, det virker indtilvidere bedre med AirPlay, den er kun stallet engang, mens jeg har siddet her har AirPlay symbolet været der hele tiden, med Pio forsvandt det hvergang jeg koblet væk fra Itunes eller iPad eller Iphone.
Jeg har dog stadigvæk problemer med Optisk kabel jeg troede at det var Pio der fejlede noget men er nu af den overbevisning om at det er kablet prøver i morgen at købe nyt så melder jeg tilbage på denne del.
Det virker ihvertfald meget overbevisende indtilvidere.
En kæmpe fordel ved Pio er Appén den er meget bedre end Denon den ros skal den have
Ulempen ved Denon er at du ikke kan starte reciver via App, det kunne Pio uden problemer ved at sætte Netværk on, jeg har ihvertfald ikke fundet den funktion på Denon endnu så hvis den findes må i gerne melde tilbage.
Opsætning af Denon virker bedre end Pio. Pio opsættes via PC eller meget mørk menu på HDMI.
Denon virker mere bruger venlig. Bemærk at jeg ikke er novice i opsætning af recivere dette er kun nummer to jeg har.
PS AirPlay symbol er der endnu.
Er der nogen der ved om man skal sætte noget specielt på Denon for at få den optiske indgang til at virke, det kan være opsætningsfejl fra min side, den skriver ANALOG når jeg sætter den på TV på reciver og skriver manglende input, kan det være kabel som jeg skriver om eller en anden ting ??
VH
Peter
 
Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:12
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:14
Må lige komme med en tilføjelse:
Havde slukket reciver efter ungernes ønske, opdagede at AirPlay symbol stadigvæk var i Itunes og telefon prøvede at starte en sang via telefon, tralla la reciver startede og spillede jubii.
 
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 22:36
hej, ang. tænd og sluk via netværk app eller airplay, bør du seriøst lige undersøge strømforbruget når det er slået til. Det samme gælder med standby passthrough på HDMI. Har læst enkelte steder at strømforbruget når disse features er slået til er tæt på det samme som når recieveren er tændt.. Så det skal man lige tage med..
Til top
Mortenh1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 09:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu