recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-3313 hjælp PLZ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-3313 hjælp PLZ

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-3313 hjælp PLZ
    Sendt: 02-Januar-2016 kl. 10:55
Hej

Er der nogle der har denne Surround Receiver ?

Jeg er ved at teste en ny måde at køre surround med mit Linn på så derfor har jeg pløjet manualen igennem for at finde den funktion der gør at volumen kan styres fra en extern kilde gennem HDMI

Linn skriver: Master Volume

In Surround mode the DSM master volume is applied to all audio channels simultaneously allowing control from a single DSM handset or network control point. The volume of the AV Receiver should therefore be set to unity gain, or equivalent high value, for optimum results.

Check the Manufacturers specifications of any HDMI Receiver and look for Multichannel PCM support, (can also be called Linear PCM (LPCM))

Men jeg kan ikke finde den Unity gain, Multichannel PCM support eller Master Volume funktion.

Men hvis du har en Denon AVR-3313 kan du måske være sød at kigge efter disse funktioner i setup menuen eller kunne en mulighed være jeg køber en Denon AVR-3313 hvis nogle vil sælge så kan jeg selv teste det ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 12:46
Det drejer sig vel blot om, at receiver og dsm har samme output level/gain. Nedenstående kan min avr 4520 og X6200 W også indstilles til, men Linn har sikkert kun testet den ene Denon model ( de andre er så også nyere ).
Volume Settings: The AVR-3313CI offers the following volume settings.

Volume Scale: You can choose to display an Absolute volume scale (0-98) or Relative volume scale (-79.5 to 18dB).
Volume Limit: You can set a maximum volume level of 0, -10, or -20 dB to limit the receiver's total volume output.
Turn-On Volume: You can define the volume setting that is active when the power is turned on (0, 1-98, -79 to +18dB, or Last)
Mute Level: You can set the amount of attenuation for the audio muting circuit; -40dB or -20dB below current volume, or full mute (sound turned off entirely).
Level Adjustments: The AVR-3313CI provides the following level adjustments.

Source Level: This function adjusts the playback level of the currently selected input source's audio input. Use this feature if there are differences in the input volume levels between different sources. You can correct the playback level of the audio input from -12 to +12dB.
Dialogue Level: You can adjust the output level (+/-12dB) to clarify the dialogue output from the centre channel.
Subwoofer Level: You can set the receiver's subwoofer output level (+/-12dB) independent from the other speaker levels and system's main volume.
Audio Inputs/Outputs: The Denon AV receiver offers a variety of analog and digital audio inputs/outputs.
Crutchfield

Redigeret af JeTex - 02-Januar-2016 kl. 12:53
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det drejer sig vel blot om, at receiver og dsm har samme output level/gain. Nedenstående kan min avr 4520 og X6200 W også indstilles til, men Linn har sikkert kun testet den ene Denon model ( de andre er så også nyere ).
Volume Settings: The AVR-3313CI offers the following volume settings.

Volume Scale: You can choose to display an Absolute volume scale (0-98) or Relative volume scale (-79.5 to 18dB).
Volume Limit: You can set a maximum volume level of 0, -10, or -20 dB to limit the receiver's total volume output.
Turn-On Volume: You can define the volume setting that is active when the power is turned on (0, 1-98, -79 to +18dB, or Last)
Mute Level: You can set the amount of attenuation for the audio muting circuit; -40dB or -20dB below current volume, or full mute (sound turned off entirely).
Level Adjustments: The AVR-3313CI provides the following level adjustments.

Source Level: This function adjusts the playback level of the currently selected input source's audio input. Use this feature if there are differences in the input volume levels between different sources. You can correct the playback level of the audio input from -12 to +12dB.
Dialogue Level: You can adjust the output level (+/-12dB) to clarify the dialogue output from the centre channel.
Subwoofer Level: You can set the receiver's subwoofer output level (+/-12dB) independent from the other speaker levels and system's main volume.
Audio Inputs/Outputs: The Denon AV receiver offers a variety of analog and digital audio inputs/outputs.
Crutchfield

Ja men hvordan slår jeg det til i menuen det er det jeg ikke kan finde udaf, kan se alle det du nævner har min Marantz SR5010 også.

Jeg vil ikke stille på input følsomheden -12 to +12dB men vil have min Reciver er låst i "unity gain" mode ;O)

Hilsen Jonas Bojer 

Redigeret af Jonas Bojer - 02-Januar-2016 kl. 16:55
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 18:17
Unity gain betyder vel, at alle enheder starter ved samme udgangspunkt. Hvis din Linn starter ved -18 db ( kun som eksempel ), så skal gain på Denon også starte ved -18 db. Når det sker, så har alle enheder unity gain.
Eller med andre ord, din Denon må ikke formindske eller øge signalstyrken, det kan level adjust jo bruges til. Hvis in og output i samme enhed er ens, så er der også unity gain.

Redigeret af JeTex - 02-Januar-2016 kl. 18:28
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 18:34
Og så har jeg læst din Linn manual, her står, at av volume offset på Linn bruges til regulering af output i forhold til volume niveau forskel på receiver. Og når din Linn får samme output level som receiveren, altså ingen hørbar forskel i lydniveau, så er unity gain opnået. Så denne indstilling foretages på Linn, og første led i kæden skal stilles til PCM, hvis korrekt gengivelse skal opnås.
Så din bluray afspiller skal sættes til PCM i indstillinger for hdmi output, din Linn av volume offset justeres til ikke hørbar forskel på receiverens volume output.

Redigeret af JeTex - 02-Januar-2016 kl. 18:41
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 14:34

Og så har jeg læst din Linn manual, her står, at av volume offset på Linn bruges til regulering af output i forhold til volume niveau forskel på receiver. Og når din Linn får samme output level som receiveren, altså ingen hørbar forskel i lydniveau, så er unity gain opnået. Så denne indstilling foretages på Linn, og første led i kæden skal stilles til PCM, hvis korrekt gengivelse skal opnås.
Så din bluray afspiller skal sættes til PCM i indstillinger for hdmi output, din Linn av volume offset justeres til ikke hørbar forskel på receiverens volume output.

Tror ikke der er noget forkert i det du skriver men når et LPCM bliver sendt til min LINN klimac DSM exakt så snupser den H + L højtaler og sender resten pass trough og i dette LPCM signal er der en volumen kontrol. Dette betyder skruer jeg op og ned så skal resiveren følge med men det gør den ikke. Ved godt der kan være forskel på DB men det vil jeg ændre i højtaler setup i resiveren.

Så det jeg mangler er en med en Denon 3313 resiver for Linn har testet dette virker med den og så skal Denon 3313 ejeren fortælle hvad menuer der er til dette ;O)

Alternativ er jeg køber en brugt Denon 3313 og selv tester det og kan min Marantz 5010 det sælger jeg den som lyder ringest igen ;O)

HIlsen Jonas Bojer
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Tror ikke der er noget forkert i det du skriver men når et LPCM bliver sendt til min LINN klimac DSM exakt så snupser den H + L højtaler og sender resten pass trough og i dette LPCM signal er der en volumen kontrol. Dette betyder skruer jeg op og ned så skal resiveren følge med men det gør den ikke. Ved godt der kan være forskel på DB men det vil jeg ændre i højtaler setup i resiveren.

Så det jeg mangler er en med en Denon 3313 resiver for Linn har testet dette virker med den og så skal Denon 3313 ejeren fortælle hvad menuer der er til dette ;O)

Alternativ er jeg køber en brugt Denon 3313 og selv tester det og kan min Marantz 5010 det sælger jeg den som lyder ringest igen ;O)

HIlsen Jonas Bojer

Nu har jeg hverken det ene eller det andet apparat, men jeg er ret sikker på at du har fået det galt i halsen. Sad og skimmede lidt i nogle Linn dokumenter i går aftes og så også det du beskriver med at L og R er tilsluttet til din Linn og resten er tilsluttet AV receiveren. Jeg forstår det sådan at Linn enheden også laver digital volumenkontrol på de resterende kanaler der sendes til receiveren. > Derfor skal receiveren indstilles til 0db (unity gain) eller lidt lavere. Det er lidt ala en normal opstilling med processor og amp, men hvor den analoge forbindelse er erstattet med en HDMI ledning. AV receiveren skal ikke volumenkontrollere den skal stå fast på en indstilling tæt ved 0db.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

HIlsen Jonas Bojer

Nu har jeg hverken det ene eller det andet apparat, men jeg er ret sikker på at du har fået det galt i halsen. Sad og skimmede lidt i nogle Linn dokumenter i går aftes og så også det du beskriver med at L og R er tilsluttet til din Linn og resten er tilsluttet AV receiveren. Jeg forstår det sådan at Linn enheden også laver digital volumenkontrol på de resterende kanaler der sendes til receiveren. > Derfor skal receiveren indstilles til 0db (unity gain) eller lidt lavere. Det er lidt ala en normal opstilling med processor og amp, men hvor den analoge forbindelse er erstattet med en HDMI ledning. AV receiveren skal ikke volumenkontrollere den skal stå fast på en indstilling tæt ved 0db.

Hvis det er korrekt hvordan gør jeg det ? har læst 500 PDF siders manualer, kan godt finde at reciveren er LPCM kompatibel men hvordan slår man det UNITY gain til i menuen det er deri mit problem ligger.

Kan jo læse at den Denon 3313 kan

http://linn.jp/support/dsm-music/

se billede ②

DENONAVR-3313Volumen 0dBPURE DIRECTAV Volume Offset 4.5AV Latency180

Redigeret af Jonas Bojer - 03-Januar-2016 kl. 16:15
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:31
Jeg kan altså ikke japansk, så jeg vil ikke gætte alt for meget på hvad der står i dit link ;-) Mon ikke de bare mener at AV receiveren skal stilles på pure direct,  0db på volumenkontrollen og at trim i DSM skal stilles på 4,5db og med den korrekte latency på 180 ms. Det ville jeg tro.

Der findes næppe sådan en funktion som man kan slå til i en menu. Jeg har aldrig set det og det er nok derfor du ikke kan finde det, men jeg har så heller ikke haft Denon. Jeg synes heller ikke at Linn skriver at man skal indstille det i en menu. De skriver bare at AV receiveren skal stilles tæt ved unity gain, altså tæt ved 0db. Det kan du sætte på volumenkontrollen på receiveren. Imo virker det lidt risikabelt når man skifter mellem forskellige kilder på AV receiveren. Før eller siden glemmer man at den er skruet næsten helt op.

Om ikke andet må man da kunne få en forklaring hvis man skriver til Linn og evt. Denon/HFK, eller kontakter den relevante forhandler?

Redigeret af Trumle - 03-Januar-2016 kl. 16:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:36

Jeg kan altså ikke japansk, så jeg vil ikke gætte på hvad der står i dit link ;-)

Der findes næppe sådan en funktion som man kan slå til i en menu. Jeg har aldrig set det og det er nok derfor du ikke kan finde det, men jeg har så heller ikke haft Denon. Jeg synes heller ikke at Linn skriver at man skal indstille det i en menu. De skriver bare at AV receiveren skal stilles tæt ved unity gain, altså tæt ved 0db. Det kan du sætte på volumenkontrollen på receiveren. Imo virker det lidt risikabelt når man skifter mellem forskellige kilder på AV receiveren. Før eller siden glemmer man at den er skruet næsten helt op.

Om ikke andet må man da kunne få en forklaring hvis man skriver til Linn og evt. Denon/HFK, eller kontakter den relevante forhandler?

JA enig må væbne mig med tålmodighed de svare jo ikke i julen ;O)

Ellers må jeg købe en bunke forskellige på E-BAY og selv teste ;O) det er jo sjovt.

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:38
Læs lige edit :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:57

Jeg kan altså ikke japansk, så jeg vil ikke gætte alt for meget på hvad der står i dit link ;-) Mon ikke de bare mener at AV receiveren skal stilles på pure direct,  0db på volumenkontrollen og at trim i DSM skal stilles på 4,5db og med den korrekte latency på 180 ms. Det ville jeg tro.

Lige gjrt men så er der 0db lyd på center og surround kanalerne ;O/

Leger videre med min Marantz SR5010 ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu